Schade R1 2001 gejat uit stalling wegsleepdienst !

markuseses

MF'er
22 apr 2002
40
0
hhw
Ja waar gebeurd bij een vriend van me in Heerhugowaard. Werd gisteren aangereden door een auto en zijn motor was niet meer rijdbaar dus weggehaald door een sleepdienst. is ie vannacht gejat '( . zeiden ze ook nog tegen hem dat ze er niet verantwoordelijk voor zijn. echt ongelofelijk dit. maar ja wie weet hoe dit wordt opgelost door de verzekering
 
Je eigen verzekering blijft gelden, geldt ook als motor bij dealer wordt gestolen.

Dus hopen voor je vriend dat die WA plus heeft, dus tegen diefstal is verzekerd.

Je kan sleepdienst of dealer alleen aansprakelijk stellen als deze nalatig is geweest.
Stond die netjes achter slot en grendel, dan moet je dus je eigen verzekering aanspreken.
Dit verhaal heeft eens gestaan in "Recht en krom" van weekblad motor.

Echter laatst soortgelijk geval gezien van een auto die was gestolen bij een dealer terwijl die daar in onderhoud was, ik geloof bij Pieter Storms BREEKIJZER, daar heeft uiteindelijk wel de verzekering van de dealer betaalt.

succes
 
Laatst bewerkt:
Is het zo dat als ie gejat wordt zijn no-claim gehandhaafd blijft of....krijgt hij nu minder no-claim hierdoor

Hij is all-risk
 
is die vriend gewond geraakt bij dat ongeval ??

De motor was niet meer rijdbaar, de sleepdienst heeft zich dus ontfermt over de berging en de stalling van het gebeuren, en is daarmee dus een zakelijke relatie aangegaan . Daarmee veronderstel je dat je voertuig in goede handen is en behandeld zal worden alsof het van hunzelf is .waarschijnlijk had hij geen keus, zo van deze berger wel, die niet. Bij een ongeval wordt een berger je opgedrongen, veelal werken ze in een eigen "teritorium". je bent betrokken bij een ongeval en dan ineens staat er zo'n geel verhicle.
meestal zal er dan wel een formulier getekend moeten worden, met hun "leverings voorwaarden".
Als deze veeeeeeeeel te eenzijdig blijken te zijn, dan prikt een rechter hier echt wel doorheen en verklaart ze nietig, veelal gaat het om vragen wie heeft de sleutels??, de papieren??
is het kentekenbewijs ingenomen ??
Was de eigenaar bij machten de motor opslot te zetten, heeft de bergings firma hier zorg voor gedragen, of is het slachtoffer instaat gesteld de motor op een aangewezen plaats op slot te zetten???
Dit is gewoon voer voor juristen!!!!!!

Eigenlijk moet je de bergings firma de vraag stellen, waarom is de motor niet thuis afgezet??

Ik denk dat de bergingsfirma een vet probleem heeft ( deze werken uit commerciele overwegingen)

Raadpleeg zo snel mogenlijk een rechtswinkel, of een rechtsbijstand verzekering!!!


vraagje,,,,, WIE heeft er aangifte van diefstal gedaan de Bergingsfirma, of het slachtoffer ???
( Als de bergingsfirma het gedaan heeft , bekennen ze eigenlijk schuld !!!!)


zo,,, meer kan ik ff niet bedenken

maar triest, zeer triest, zoveel pech!! ;(
 
jajaja, leuk ;) ;) ;)

maar, dat kost je je no-claim, hoeveel is afhankelijk van zijn verzekerings geschiedenis.

Diefstal niet dacht ik? Kan me herinneren dat ik zoiets gehoord had? Het is buiten jou schuld om. Alleen als je schade hebt en het niet verhaald kan worden.

Maar ik kan er naast zitten.
 
als je allrisk bent verzekerd bij de verzekering claimen en vermelden dat derde niet zorgvuldig met de motor zijn om gegaan.
dan gaat de verzekeraar proberen/kijken de schade teverhalen bij die sleepdienst.

geen allrisk.dan hoop ik dat je wel een rechtsbijstands verzering hebt. zo ja, deze inschakelen om de schade teverhalen bij de sleepdienst.

als ik het goed heb. dan is de sleepdienst verantwoordelijk als de motor op hun terrein stond.

dus in 1 woord: advocaat!!!!!!!!
 
Het is dat je er bij lacht na 7 posten in totaal en dan de vraag ON topic te blijven AUB })

Er is geen enkele post waar niet off wordt gegaan.
Ene keer wat meer as de andere keer, maar moet kunnen hoor. Wat Gizzz al zei, we zitten hier ook voor de gezelligheid. Anders is er bar weinig schik aan te beleven as het allemaal zo serieus moet.

[on-topic]
Balen voor je maat. Weet hij ondertussen al wat meer :?
[/on-topic]
 
Het is dat je er bij lacht na 7 posten in totaal en dan de vraag ON topic te blijven AUB })

Er is geen enkele post waar niet off wordt gegaan.
Ene keer wat meer as de andere keer, maar moet kunnen hoor. Wat Gizzz al zei, we zitten hier ook voor de gezelligheid. Anders is er bar weinig schik aan te beleven as het allemaal zo serieus moet.

[on-topic]
Balen voor je maat. Weet hij ondertussen al wat meer :?
[/on-topic]

moet gewoon kunnen, ik zie dit forum ook maar als een "verlengde" van mijn huiskamer !!
 
shit,,,, alleen maar een kleurrijke voorraad breezertjes in de fridge!!!!,,,,,,,,,, oja, en een kindercola!!! :+ :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan