Schade R1

FastMike

Die hard MF'er
17 apr 2003
276
0
Doetinchem
Jongens, ik wil hier even jullie mening horen.

Heb een R1 op het oog afkomstig uit Frankrijk met schade
aan de achterzijde. Wiel en kont moeten vernieuwd worden
en de linker zijkant moet opnieuw gespoten worden.

Prijs is wel heel aantrekkelijk.

Natuurlijk weet ik zo ongeveer wel waar ik op moet letten,
maar ik wil morgen ff naar dat bedrijf toerijden (zuid limburg)
en de R1 eens even goed bekijken.

Waar moet ik extra op letten

Mike
 
Jongens, ik wil hier even jullie mening horen.

Heb een R1 op het oog afkomstig uit Frankrijk met schade
aan de achterzijde. Wiel en kont moeten vernieuwd worden
en de linker zijkant moet opnieuw gespoten worden.

Prijs is wel heel aantrekkelijk.

Natuurlijk weet ik zo ongeveer wel waar ik op moet letten,
maar ik wil morgen ff naar dat bedrijf toerijden (zuid limburg)
en de R1 eens even goed bekijken.

Waar moet ik extra op letten

Mike

Wanneer ook een velg verrot is, kun je er vanuit gaan dat ie een harde klapper heeft meegemaakt. Dus een krom frame kun je geheid op rekenen. Ik zou het niet persoonlijk niet doen, of je moet toevallig een kennis/vriend/familie hebben die een machine hebben om een frame te richten... maar ga maar gerust uit van goedkoop=duurkoop in dit geval
 
Noem eens een prijs/jaartal/km-stand-verhouding?

Ik zou zelf nooit een schademotor aanschaffen. Ook al lijkt het aan de buitenkant allemaal mee te vallen, dan nog weet je niet wat er intern mis is.

Sowieso een flinke proefrit maken (als dat mogelijk is) en een "ervaren" vriend of familielid meenemen. Vaak zien zij ook dingen die je zelf over het hoofd ziet.

Staat ie bij een dealer? Dan is het in ieder geval meer betrouwbaar dan als je hem bij een verzamelbedrijfje koopt.
 
Zelf ben ik absoluut niet onervaren als het om motoren gaat, maar de R1 ken ik dan wat minder.
Dat ik hier wat ontmoedigd word vind ik alleen maar goed, al zou ik graag van jullie horen dat ik de motor dan maar direct moet kopen.

Bij mij komt veiligheid op de absolute eerste plaats.

In de advertentie staat o.a............
frame niet beschadigd of krom. 12000km. bj 2001 prijs 4.500 euro ex bpm.

Heb het bedrijf vanmiddag gebeld en deze garandeerd mij dat het frame absoluut recht is. Hij vertelde zelfs dat als later bij een schadeherstelbedrijf (waar ik de motor eerst wil laten controleren) zou blijken dat het frame toch een tik gekregen had, de R1 direct weer terug kon met terugbetaling van de hele som.
ik kreeg de indruk dat de man ook wel begreep dat ik hier een beetje huiverig tegenover stond.

Ik ga morgenmiddag toch uit nieuwsgierigheid kijken en een stel detailfoto`s maken, en voor de belangstellenden hier in dit topic plaatsen.
 
Lijkt me duur. Achterbrug beschadigd is niet mis. Het frame moet gegarandeerd gericht worden. Komt er vermoedelijk nog een velg bij e.d. Kom je snel op een 6500 euro en dan bpm erbij en keuren. Dan heb je voor 7500 euro een ex schade motor uit het buitenland. Dan heb je ook nog een hoop gezeik gehad enzo. Ik zou persoonlijk voor een schuivertje gaan die voor de rest weinig heeft.

Blijf lang kijken naar de motor als je gaat kijken! je ziet steeds meer als je blijft kijken.
 
Lijkt me duur. Achterbrug beschadigd is niet mis. Het frame moet gegarandeerd gericht worden. Komt er vermoedelijk nog een velg bij e.d. Kom je snel op een 6500 euro en dan bpm erbij en keuren. Dan heb je voor 7500 euro een ex schade motor uit het buitenland. Dan heb je ook nog een hoop gezeik gehad enzo. Ik zou persoonlijk voor een schuivertje gaan die voor de rest weinig heeft.

Blijf lang kijken naar de motor als je gaat kijken! je ziet steeds meer als je blijft kijken.

De rekensom heb ik reeds gemaakt.
760 euro bpm en keuringskosten.
een kont van een R1 wit heb ik nog liggen (incl. undertail)
een velg met band gemakshalve 450 euro.
schuren en spuiten is geen probleem (ff zwager kratje bier brengen)
kom ik ff snel op 5710 euro.

P.s. Ik begrijp alleen je eerste zin ff niet.
Wie had het over een achterbrug ?
 
Dan ben je toch minimaal € 6000,- kwijt.
Als er niets tegen zit !!

Ik denk dat als de klap zo groot was dat het achterwiel ervan kapot is gegaan, er waarschijnlijk heel wat gebeurd is.

Aan de schade te oordelen is ie van achteren aangereden ofzo (door een auto?).

De kans dat de achterbrug en misschien nog meer krom of kapot is, is zeker aanwezig.

Maar het is een gok die je neemt.
Mischien heb je voor € 6000,- (waarschijnlijk iets meer) een R1 uit 2001.
Als je pech hebt, kost je het een stuk meer !!

Zelf denk ik dat je na de zomer voor niet veel meer een gaaf exemplaar op de kop zou kunnen tikken.
Misschien niet uit 2001, maar toch.
Kijk maar eens op Duitse en Belgische sites.
 
mijn eerste vraag zou zijn. Waarom knapt dat bedrijf die motor zelf niet op dan zouden ze er in theorie meer op moeten kunnen maken. Het feit dat ze er zelf niet aanwillen......
 
Mensen, bedankt voor jullie gedachtes.

Ik ga zodirect naar limburg voor het bekijken voor de R1 en zal wat goede foto`s maken en vanavond (na het voetballen natuurlijk) hier posten.

En natuurlijk weet ik wel dat je een gok (kan nemen)neemt met de aanschaf van zo`n motor, maar denk zelf dat je na het een en ander door experts gecontroleert te hebben het risico tot het minimum kan beperken.

En wat betreft de vraag waarom het bedrijf niet zelf de motor opknapt kan ik wel erg duidelijk zijn.
Kostprijs van werkplaatstarief en gewoon de term omloopsnelheid gelden hier (men verkoopt snel door en kan daardoor met een mindere marge genoegen nemen) Denk aan de vele bedrijven welke uitsluitend schademotoren verkopen.

Alles wat ik zelf kan doen aan de motor is dan ook snel en makkelijk verdient, en ik heb er nog niet eens een hekel aan ook.

En Bladezzz...................Even goede vrienden. In mijn hart bestaan er maar 2 motoren.
En wie weet zet ik wel een Fireblade kontje achter op de R1 :)
 
deze??
full
 
Kan je alleen vertellen dat,dat ding al meer als een half jaar (als het geen jaar is) aangeboden wordt.
Heb er zelf geen geod gevoel bij als ik de schade bekijk en lees.
Balhoofd en frame zijn niet al te sterk van een R1 naar mijn idee.
We horen het wel van je.
 

Negatief....

Deze is het NIET.

Was mij zelf ook al een paar keer opgevallen en had al een keer met deze beste meneer gebeld, maar had er niet zo`n goed gevoel bij.
Wel opvallend is de overeenkomst van de genoemde schade en gegevens.
Doch welke ik op het oog heb is blauw.

Maar om even terug te komen op mijn verhaal................
Ben dus vandaag naar Limburg geweest om de motor te bekijken.
Had geen 12 maar 16000 km gelopen. was van 2000 ipv 2001.
Maar eerlijk gezegd viel de schade mij 100% mee.
maar heb nog geen beslissing genomen.

Vrijdagavond ga ik nog ff kijken met een duitse vriend van mij die bij een schadeherstelbedrijf werkt.
Misschien dat hij suggesties heeft.

Ik hou jullie op de hoogte.
 
Ik zou dan iig niet de vraagprijs betalen, hij`s ineens een jaar ouder en heeft 4000km meer gelopen. De prijs die je voor ogen had was voor een `01 en een 12k motor, tis erg verleidelijk om hem dan toch te kopen als je het ziet. Maar vergeet niet dat je eigenlijk voor wat anders kwam!

s4s

ps succes en al kan ik het zelf niet, ik vind het knap van mensen die van een schadefiets weer iets maken om van te :9~
 
Begin er toch niet aan, man.
Het verhaal klopt toch ook al niet.
Sta je daar blijkt hij ouder te zijn en meer gelopen te hebben.
Dat klinkt dus al als het bekende : dan sta je er,zie je 'm staan,maak je jezelf toch 'n beetje gek/hebberig ......

Zeer waarschijnlijk zonde van je tijd en moeite.
Is natuurlijk 'n kanon van een ding en die worden meestal ook zo bereden.
En als zo'n ding schade heeft en dan ook nog verkeerd geadverteerd wordt .....laten staan zou ik zeggen.
 
Begin er toch niet aan, man.
Het verhaal klopt toch ook al niet.
Sta je daar blijkt hij ouder te zijn en meer gelopen te hebben.
Dat klinkt dus al als het bekende : dan sta je er,zie je 'm staan,maak je jezelf toch 'n beetje gek/hebberig ......

Zeer waarschijnlijk zonde van je tijd en moeite.
Is natuurlijk 'n kanon van een ding en die worden meestal ook zo bereden.
En als zo'n ding schade heeft en dan ook nog verkeerd geadverteerd wordt .....laten staan zou ik zeggen.

:^
 
Ik ga gewoon met jullie mee.

Wat zit een mens eigenlijk raar in elkaar he?

Moeten eerst 400 keer gewaarschuwd worden eer dat ze luisteren. |(

Maar ik ga jullie gewoon bedanken voor de antwoorden, al zijn het niet de antwoorden die ik wilde horen.

FastMike blijft gewoon nog ff rustig zoeken. :?
 
niet doen, als je die schade zo hoort klinkt het als een wheely die iets te hoog ging. Er zal veel kapotzijn mogelijk ook inwendig...... goedkoop betekend nog niet een goed(e)koop :+
 
Begin er toch niet aan, man.
Het verhaal klopt toch ook al niet.
Sta je daar blijkt hij ouder te zijn en meer gelopen te hebben.
Dat klinkt dus al als het bekende : dan sta je er,zie je 'm staan,maak je jezelf toch 'n beetje gek/hebberig ......

Zeer waarschijnlijk zonde van je tijd en moeite.
Is natuurlijk 'n kanon van een ding en die worden meestal ook zo bereden.
En als zo'n ding schade heeft en dan ook nog verkeerd geadverteerd wordt .....laten staan zou ik zeggen.

Ik ben het helemaal met je eens Jozef :) Wou dat iemand mij ook behoed had voordat ik mijn brommer kocht..

"we hebben hem zelf in onderhoud gehad en er is echt niks mis mee"
"Euh ja, we kunnen hem nu even niet starten want we zijn bang voor kortsluiting"


Dusss
 
Terug
Bovenaan Onderaan