Schade R1

Waar ik nog niemand over heb gehoord is dat je ivm het invoeren je de motor dus compleet opnieuw moet laten keuren ivm met het krijgen van een nieuw kenteken. Als je dus een schade motor gaat kopen en je hebt er geen verstand van, ben je in mijn ogen niet echt slim bezig. Als jij namelijk je motor aanbied om te keuren en je frame blijkt wel krom te zijn dan ben je alles behalve goedkoop uit!!!
Dus wil je toch een goedkope motor uit het buitenland, heb dan geduld en wacht totdat je er een ziet zonder schade.
 
Waar ik nog niemand over heb gehoord is dat je ivm het invoeren je de motor dus compleet opnieuw moet laten keuren ivm met het krijgen van een nieuw kenteken. Als je dus een schade motor gaat kopen en je hebt er geen verstand van, ben je in mijn ogen niet echt slim bezig. Als jij namelijk je motor aanbied om te keuren en je frame blijkt wel krom te zijn dan ben je alles behalve goedkoop uit!!!
Dus wil je toch een goedkope motor uit het buitenland, heb dan geduld en wacht totdat je er een ziet zonder schade.

Op de eerste plaats zat bij de aangeboden machine gewoon het complete kentekenbewijs.
Ten tweede was ik redelijk slim bezig omdat ik er wel verstand van heb,ook van schademotoren, maar er was iemand met een opmerking in dit topic dat het er van buiten wel goed uit kon zien, maar van de binnekant toch een klap gekregen kon hebben. |( en dat kan ik zelfs met verstand niet zien. :?

Toch vond ik dat ik slim bezig was geweest. O-)

Heb de motor fijn laten staan. (al deed het wel een klein beetje pijn) ;(
Ik ga gewoon rustig verder zoeken. (na m`n vakantie)
 
Als je bedenkt dat de achtervelg kapot is zou je zeggen dat die de grootste klap heeft gehad. Bovendien ben ik in de veronderstelling dat motoren intern en extern meer kunnen hebben dan je denkt (voor intern: zie kawa artikel, vol gas in z'n vrij..) Makes me wonder: wie heeft er welleens een motorframe zien breken.. of plaatjes ofzo..
 
Makes me wonder: wie heeft er welleens een motorframe zien breken.. of plaatjes ofzo..


Meerdere malen dat of het balhoofd afbreekt, of de bevestiging van de achterveer.
Daarnaast zij er meerdere gevallen van scheuren in het frame, originele achtervelgen welke bij de spaken gingen scheuren.

Tsja, het gebeurd echt hoor.
 
Dan vraag ik me nog steeds af, hoe groot is de kans dat een frame alsnog breekt als je er mee verder zou gaan rijden. Alu staat bekent als iets wat niet buigt maar meteen breekt dus kapot of niet kapot, zwart wit genomen. Nou denk ik niet dat er in NL veel kans is dat er hoe dan ook door verzekeringstechnische redenen toch een fiets opgelapt word die niet goed meer is. Maar misschien in andere landen or whatsoever? iemand verhalen of plaatjes?
 
Op de eerste plaats zat bij de aangeboden machine gewoon het complete kentekenbewijs.
Ten tweede was ik redelijk slim bezig omdat ik er wel verstand van heb,ook van schademotoren, maar er was iemand met een opmerking in dit topic dat het er van buiten wel goed uit kon zien, maar van de binnekant toch een klap gekregen kon hebben. |( en dat kan ik zelfs met verstand niet zien. :?

Toch vond ik dat ik slim bezig was geweest. O-)

Heb de motor fijn laten staan. (al deed het wel een klein beetje pijn) ;(
Ik ga gewoon rustig verder zoeken. (na m`n vakantie)
Oke dan,.....Ik kon uit je mail niet echt opmaken dat je er een kenteken bij had, dus deze motor is al ingevoerd??? Doet er ook niet meer toe trouwens, ik las dat je hem al had laten staan. Jammer, maar ik weet zeker dat er nog wel meer van dit soort, zo niet nog betere, aanbiedingen zullen komen.

En wat betreft het feit dat je er geen verstand van zo hebben, dat las ik dus verkeerd. Je wilde alleen weten waar je extra op moest letten. Sorry :}
 
Heee Michel,

Lang niet gehoord of gezien.
Ik zie dat je inmiddels weer iets anders op het oog hebt.
Is je project CBR met het kontje van de R6 afgerond.... en ben je aan een nieuwe uitdaging toe ?

Ik ben ook bezig de GPX op te ruimen.
Ze hebben hem afgelopen maandag omver gereden in de stad, terwijl ik geparkeerd stond.... mooi balen... ruim 1700 euro schade.
Ben vandaag al naar wat anders wezen kijken... proefritje gemaakt in de stromende regen...
Goede prijs kon ik nog voor de GPX vangen, ondanks deuk in de tank.
Mijn bovenbuurjongen had ook wel intresse..... ff met hem onderhandelen...
Ben namelijk beter uit als ik hem niet bij de dealer inruil.

Maargoed....
dat was even dat.
Als ik in de buurt ben..... dan waai ik nog wel een keertje langs.

Groeten,

Bianca
 
Hey Bianca, long time no see.

Mail me maar eens een keer.

Op het bekende adres ben ik reeds niet meer.
Maar ben toch van mening dat we nu eens echt bomen moeten hakken.
Al zo vaak wat af proberen te spreken.

En even een mini update voor de belangstellenden.
Ben weer naar een R1 gaan kijken. Dit keer in Belgie.
Achterschade, maar leek niet ernstig.
Heb gevraagd of de motor op een richtbank nagemeten kon worden.
Hier had de verkoper geen problemen mee.
Ben zojuist gebeld door hem dat het rapport duidelijk was.
Frame 100% recht en subframe 2 mm aan de rechterzijde naar boven gebogen.

Prijs goed, kleur goed, km-stand goed, motor klonk goed, schakelde fijn,
dus ben toch bang dat ik hier wel in ga trappen. Heb de man toegezegd dat ik
maandagavond de zaak af kom ronden.

Voor de nieuwsgierigen: 5250,00 Euro R1 uit 2001. Type RN04 met 19000 km.

maandag ff bellen met het RDW, maar ben bang dat FastMike niet eerder :] dan eind Augustus. Maar ben toch een gelukkig man.
Zo, nu ga ik maar weer eens wat geld verdienen want de afgelopen week heb ik veel te veel tijd hierin gestoken.

Misschien weet iemand een leuke nickname
 
gefeliciteerd met je nieuwe bike...
had al zo'n vermoeden dat je daar weg was.
Hou je mail een deze dagen maar ff in de gaten....
En we moeten zeker een keer wat afspreken.....

Wat heb je trouwens met die CBR met dat R6 kontje gedaan ?

Groeten
Bianca
 
Terug
Bovenaan Onderaan