Schade verhalen bij tegenpartij, tips?


#Robertehv.... voor jou dan gespecificeerd...”De verzekeringsmaatschappij” is ook de tussenpersoon, hij / zij handelt namens “De verzekeringsmaatschapppij”.

Maar er zijn natuurlijk ook “tussenpersonen” die er zelf een beetje bijklussen })
 
Laatst bewerkt:
#Robertehv.... voor jou dan gespecificeerd...”De verzekeringsmaatschappij” is ook de tussenpersoon, hij / zij handelt namens “De verzekeringsmaatschapppij”.

Maar er zijn natuurlijk ook “tussenpersonen” die er zelf een beetje bijklussen })

Hier moet ik even hard ingrijpen en voor mijn beroepsgroep opkomen.

Een tussenpersoon handelt niet voor de verzekeringsmaatschappij maar is belangenbehartiger voor zijn/haar klanten.
Afhankelijk van de situatie van de klant zal de tussenpersoon, ik gebruik liever de titel "financieel adviseur", de verzekeringsbehoefte van zijn opdrachtgever invullen door een verzekeringsmaatschappij te kiezen waar het verzekerde belang goed kan worden ondergebracht.

Het ambivalente in dit geval is dat de adviseur nog betaald wordt door de verzekeraar als het gaat om schadeverzekeringen terwijl hij voor de klant de kooltjes uit het vuur haalt. Dit is voor complexe producten zoals hypotheken en levensverzekeringen gelukkig niet meer zo, daar betaalt de klant rechtstreeks aan de adviseur en is er geen geldstroom tussen aanbieder en consument. Daar zijn de bedragen en tijdsinvesteringen ook wat groter en leent zich dit ook voor rechtstreekse vergoeding.

Nu zit ik niet te wachten op provisieloos schadeverzekeringen adviseren en beheren en per klant/verrichting te gaan factureren. Er is nu nog een solidariteitsbeginsel wat ervoor zorgt dat iedereen toegang heeft tot financieel advies. Je hoeft immers niet te betalen voor het advies en krijgt geen rekening bij schade.
Als ik straks uren in rekening moet gaan brengen voor iemand die met zijn fiets tegen een geparkeerde auto aan is gereden en waarvoor ik nu nog provisie krijg ( een imposante € 10,= per jaar denk ik) zal het toch wel iets gaan doen met de verzekeringsbereidheid van Den Nederlander.

Maar treug on topic;

TS, heb je al een expert geregeld?
 
Hier moet ik even hard ingrijpen en voor mijn beroepsgroep opkomen.

Een tussenpersoon handelt niet voor de verzekeringsmaatschappij maar is belangenbehartiger voor zijn/haar klanten.
Afhankelijk van de situatie van de klant zal de tussenpersoon, ik gebruik liever de titel "financieel adviseur", de verzekeringsbehoefte van zijn opdrachtgever invullen door een verzekeringsmaatschappij te kiezen waar het verzekerde belang goed kan worden ondergebracht.

Het ambivalente in dit geval is dat de adviseur nog betaald wordt door de verzekeraar als het gaat om schadeverzekeringen terwijl hij voor de klant de kooltjes uit het vuur haalt. Dit is voor complexe producten zoals hypotheken en levensverzekeringen gelukkig niet meer zo, daar betaalt de klant rechtstreeks aan de adviseur en is er geen geldstroom tussen aanbieder en consument. Daar zijn de bedragen en tijdsinvesteringen ook wat groter en leent zich dit ook voor rechtstreekse vergoeding.

Nu zit ik niet te wachten op provisieloos schadeverzekeringen adviseren en beheren en per klant/verrichting te gaan factureren. Er is nu nog een solidariteitsbeginsel wat ervoor zorgt dat iedereen toegang heeft tot financieel advies. Je hoeft immers niet te betalen voor het advies en krijgt geen rekening bij schade.
Als ik straks uren in rekening moet gaan brengen voor iemand die met zijn fiets tegen een geparkeerde auto aan is gereden en waarvoor ik nu nog provisie krijg ( een imposante € 10,= per jaar denk ik) zal het toch wel iets gaan doen met de verzekeringsbereidheid van Den Nederlander.

Maar treug on topic;

TS, heb je al een expert geregeld?

Ja, je klust dus ook bij })
 
Allen,

Allereerst dank voor de reacties.
Middels de voorbeeldbrief van de anwb (bedankt Janssens) heb ik al een brief opgemaakt waarmee ik de tegenpartij aansprakelijk ga stellen. Samen met het taxatierapport wat ik na dit weekend zal krijgen en het schadeformulier zal ik dit opsturen naar verzekering van de tegenpartij. Ik heb al contact gehad met zijn contactpersoon en die was erg welwillend. Legde me precies uit wat te doen en gaf ook aan dat het hele incident al bekend was. Dat zit allemaal wel goed waarschijnlijk.

Maar treug on topic;

TS, heb je al een expert geregeld?

Nee ik denk dat het wel gaat lukken zonder al te veel moeite 👍🏼
 
Jep, compleet offtopic en ik ben een jaar geleden al gestopt.

Ik snap de maatschappij al jaaaren niet meer.
Ik doe alles goed en de ander doet van alles fout, en daar ga ik lekker over drammenO-)

By the Way, ik drink nog wel steeds bier.
 
Al jaren een goede verzekeringsagent en rechtsbijstand. In 2015 een ongelukje gehad en deze twee kostenposten hebben zich dik uitbetaald in 2018.
 
Allen,

Allereerst dank voor de reacties.
Middels de voorbeeldbrief van de anwb (bedankt Janssens) heb ik al een brief opgemaakt waarmee ik de tegenpartij aansprakelijk ga stellen. Samen met het taxatierapport wat ik na dit weekend zal krijgen en het schadeformulier zal ik dit opsturen naar verzekering van de tegenpartij. Ik heb al contact gehad met zijn contactpersoon en die was erg welwillend. Legde me precies uit wat te doen en gaf ook aan dat het hele incident al bekend was. Dat zit allemaal wel goed waarschijnlijk.



Nee ik denk dat het wel gaat lukken zonder al te veel moeite 👍🏼
Hola Patrick! :W

Balen man! -O- Sterkte met de afwikkeling. Ik duim voor je dat het goed afloopt! :t
 
Bij WA verzekerd is het wel handig om getuigen te hebben als de tegenpartij schuld heeft.
Het komt nogal eens voor dat :+achteraf alles lekker gaan ontkennen, of omdraaien.

Voor de rest komt bijna alles meestal automatisch goed.
Doemdenken kan altijd nog.
 
Thanks Hugo! Gaat wel lukken. Taxeur schatte de schade sowieso op 1000+, dus er zal een andere expert komen kijken. Verder is bij de verzekering van de tegenpartij al het hele verhaal bekend en ik heb een bosje bloemen ontvangen van de meneer met een excuusbriefje, dus ik verwacht niet dat hij gaat ontkennen of moeilijk doen ;)
 
Is het zo dat de tegenpartij dus de veroorzaker/schuldige van een schade/aanrijding max: 3 maanden de tijd heeft om zijn ingevulde schadeformulier bij zijn of haar verzekeringmaatschappij in te leveren? ..gaat niet meer gebeuren bij deze zaak.
Ik ken iemand die zich in een soortgelijke situatie bevind ,ze moet gewoon wachten volgens haar verzekering tot die 3 maanden om zijn dan word er pas actie ondernomen ondanks een aantal brieven mails en weet ik veel allemaal .Schadexpert is al langs geweest bedrag opgesteld maar wachten duurt lang zegt ze,echt te gek voor woorden nog een paar weken geloof ik.Politie en getuige etc: maar toch,wie heeft hier ervaring mee?
 
Is het zo dat de tegenpartij dus de veroorzaker/schuldige van een schade/aanrijding max: 3 maanden de tijd heeft om zijn ingevulde schadeformulier bij zijn of haar verzekeringmaatschappij in te leveren? ..gaat niet meer gebeuren bij deze zaak.
Ik ken iemand die zich in een soortgelijke situatie bevind ,ze moet gewoon wachten volgens haar verzekering tot die 3 maanden om zijn dan word er pas actie ondernomen ondanks een aantal brieven mails en weet ik veel allemaal .Schadexpert is al langs geweest bedrag opgesteld maar wachten duurt lang zegt ze,echt te gek voor woorden nog een paar weken geloof ik.Politie en getuige etc: maar toch,wie heeft hier ervaring mee?

Meestal vul je schadeformulier beide in en ondertekenen beide partijen het toch? Als je zelf het slachtoffer bent van de aanrijding zou ik ervoor zorgen dat je zelf in bezit bent van het formulier en niet de tegenpartij, dan kun je het kopiëren en inleveren bij beide verzekeringen mocht het nodig zijn. Verder geen ervaring met een situatie zoals die van jou. Sowieso raad ik aan om de app 112schadeapp te downloaden. Makkelijker dan een formulier, altijd bij de hand, foto's zijn in te voegen en na ondertekening ontvangen beide partijen het via de e-mail.
 
Als je geen schadeformulier bij je hebt en de tegenpartij wel, dan kun je natuurlijk ook gewoon een foto van het ingevulde formulier maken met jouw telefoon.

Dan heb je in elk geval iets, wat meestal voldoende is.
 
Is het zo dat de tegenpartij dus de veroorzaker/schuldige van een schade/aanrijding max: 3 maanden de tijd heeft om zijn ingevulde schadeformulier bij zijn of haar verzekeringmaatschappij in te leveren? ..gaat niet meer gebeuren bij deze zaak.
Ik ken iemand die zich in een soortgelijke situatie bevind ,ze moet gewoon wachten volgens haar verzekering tot die 3 maanden om zijn dan word er pas actie ondernomen ondanks een aantal brieven mails en weet ik veel allemaal .Schadexpert is al langs geweest bedrag opgesteld maar wachten duurt lang zegt ze,echt te gek voor woorden nog een paar weken geloof ik.Politie en getuige etc: maar toch,wie heeft hier ervaring mee?

Staat niet echt een termijn op, daarom is het zo belangrijk dat beiden betrokkenen de voorkant van het europees aanrijdingsformulier invullen en ondertekenen. Je kunt de verzekeraar namelijk rechtstreeks aansprakelijk stellen. Als je dan de door de tegenpartij ingevulde voorkant van het aanrijdingsformulier al kunt aanleveren ben je al een heel eind op weg omdat aan de hand van die voorkant de schuldvraag vaak al beantwoord is.
 
Staat niet echt een termijn op, daarom is het zo belangrijk dat beiden betrokkenen de voorkant van het europees aanrijdingsformulier invullen en ondertekenen. Je kunt de verzekeraar namelijk rechtstreeks aansprakelijk stellen. Als je dan de door de tegenpartij ingevulde voorkant van het aanrijdingsformulier al kunt aanleveren ben je al een heel eind op weg omdat aan de hand van die voorkant de schuldvraag vaak al beantwoord is.
Formulier is door beiden ingevuld dat is het probleem niet alleen de tegenpartij de schuldige in dit geval(100% zeker) levert niet zijn ingevulde formulier in.Waarschijnlijk snapt hij de regels in Nederland niet;)
Volgens haar(mijn dochter) verzekeraar staat er 3 maanden voor of de tegenpartij wel of niet het schadeformulier inlevert is dan na die 3 maanden niet meer ten sprake.Vreemd hoor maar het gaat om geld he als men moet betalen zijn ze laks als wij moeten betalen dan zijn ze er als de kippen bij.
 
Formulier is door beiden ingevuld dat is het probleem niet alleen de tegenpartij de schuldige in dit geval(100% zeker) levert niet zijn ingevulde formulier in.Waarschijnlijk snapt hij de regels in Nederland niet;)
Volgens haar(mijn dochter) verzekeraar staat er 3 maanden voor of de tegenpartij wel of niet het schadeformulier inlevert is dan na die 3 maanden niet meer ten sprake.Vreemd hoor maar het gaat om geld he als men moet betalen zijn ze laks als wij moeten betalen dan zijn ze er als de kippen bij.

Een Duitser?
 
Formulier is door beiden ingevuld dat is het probleem niet alleen de tegenpartij de schuldige in dit geval(100% zeker) levert niet zijn ingevulde formulier in.Waarschijnlijk snapt hij de regels in Nederland niet;)
Volgens haar(mijn dochter) verzekeraar staat er 3 maanden voor of de tegenpartij wel of niet het schadeformulier inlevert is dan na die 3 maanden niet meer ten sprake.Vreemd hoor maar het gaat om geld he als men moet betalen zijn ze laks als wij moeten betalen dan zijn ze er als de kippen bij.

Ik begrijp niet wat je probeert te zeggen met jouw een na laatste zin.
 
Om nog even een update te geven. De schade was getaxeerd op 2000 euro. Ik heb 1500 gekregen van de verzekering, anders zou hij total loss gaan. Van de 1500 kan ik in principe de nodige dingen laten repareren (tank, topkuip, stuur e.d.). Kleine onderdelen ga ik zelf vervangen. Zoals de 100 euro die getaxeerd was voor m'n afgebroken spiegel, ik zet gewoon lekker mijn oude spiegels er weer op :+ Er waren nog een aantal goedkope onderdelen die getaxeerd waren op bijna 100 euro p.s., dus op deze manier kan ik het geld dat ik bespaar spenderen aan de tank die behoorlijk is toegetakeld. Zo besparen de twee stickers op de kuip me ook weer 80 euro, en het zelf spuiten van de dynamodeksel ook weer 80 euro , behoorlijke prijzen..
 
Het verhaal heeft 2 kanten.

Eerste is de schade die je hebt geleden tussen net voor het ongeval en vlak daarna.
In jouw geval is schade getaxerd op €2000. De verzekeraar heeft altijd wel een truc in de hoge hoed om het schadebedrag lager te laten uitkomen.
In 9 van de 10 keer heb je na een schade een tekort om alles netjes te laten repareren.
Wie denk je dat al die Assurantie-paleizen, lease-bakken en dure stropdassen betaalt. Juist!!

Tweede is dat je nu, na afgeroomd bedrag, €1500 hebt ontvangen als compensatie voor geleden schade.
Dat je nu mss helemaal niet repareert, of dat je alle spullen 2e hands op Marktplaats weet scoren voor weinig, dat is verder jouw zaak.
Ook zijn veel delen nog wel te vinden op de motorsloop. Ben je helemaal goedkoop klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan