schade veroorzaken op circuit

GuidoZXR

Die hard MF'er
10 aug 2002
651
0
Swifterbant
zat mij zo eens te bedenken wat te doen als je schade veroorzaakt bij een andere deelnemer op het circuit. ik weet dat je niet verzekert bent. stel dat je door je eigen fout of wat dan ook tegen een ander op klapt. hoe ga je zoiets regelen of wat is de ongeschreven erecode?

is het gewoon van jammer pech, risico van het spel? als die met wat vrienden is en aggresief ingesteld is grote kans dat er klappen gaan vallen. of is het de bedoeling dat je uit beleefdheid toch nog wat schadevergoeding gaat geven?

heb het nog niet meegemaakt maar altijd makkelijk om wat info te hebben.
 
je weet dat je niet verzekerd bent.

Je gaat toch racen.

Als je dan schade krijgt door toedoen van een ander is het: Jammer men...
 
Ik zou er zeker niet mee kunnen lachen als een ander me op circuit onderuit kegelt B| iemand hier al ervaring mee, en hoe heb je dit geregeld ?
 
Risico van het vak. Je gaat het circuit op en daar gebeuren zulke dingen. Als je daar niet tegen kunt moet je het circuit niet op gaan. :)
 
Nu de ziektekostenverzekeraars meer en meer de kosten gaan verhalen op de veroorzakers mag je blij zijn als degene die de dupe is van jouw fout, alleen maar materiele schade heeft.
 
Ben ook wel benieuwd. Kreeg vorige week een formulier van de KNMV binnen over een CRT op Assen. Daarin moet ik verklaren dat ik alle schade aan baan, commissarissen en weet ik het wat nog meer moet vergoeden als ik het veroorzaak.

Kan een duur grapje worden, aangezien je daar niet voor verzekerd bent. (Faillissementje aanvragen dan maar :? )
 
Lijkt mij toch dat je dat in onderling overleg gaat regelen :? Of is de praktijk meer van : klote voor je kerel dat ik je onderuit kegel, maar ik kan door dus ik rij nog een paar rondjes |(

Overigens Goed topic :}
 
Lijkt mij toch dat je dat in onderling overleg gaat regelen :? Of is de praktijk meer van : klote voor je kerel dat ik je onderuit kegel, maar ik kan door dus ik rij nog een paar rondjes |(

Overigens Goed topic :}

Als je beide goed-wils bent kom je er zeker uit, zeker als de schades meevallen. Maar wat als je allebei denkt niet fout te zijn geweest. Dan begint het ge-emmer.

En zelfs al ben je allebei goedwils: als die ander een zware operatie moet ondergaan en zijn ziektekostenverzekeraar wil die kosten op jouw verhalen.

Maar goed, we relatieven het hele zaakje gewoon met "risico van het vak" en we denken er verder maar niet meer over na.
 
Als je beide goed-wils bent kom je er zeker uit, zeker als de schades meevallen. Maar wat als je allebei denkt niet fout te zijn geweest. Dan begint het ge-emmer.
En zelfs al ben je allebei goedwils: als die ander een zware operatie moet ondergaan en zijn ziektekostenverzekeraar wil die kosten op jouw verhalen.
Maar goed, we relatieven het hele zaakje gewoon met "risico van het vak" en we denken er verder maar niet meer over na.

*D ja relativeren helpt, tot het moment dat het je overkomt... ;(

Maar als je een WA verzekering hebt ben je toch gedekt voor de schade die je aan een ander toebrengt?

Overigens hoe zit dat met verzekeringen op het circuit, bestaan er geen mogelijkheden je te verzekeren voor een dagje rossen?
 
Volgens mij kan je je wel verzekeren voor een dag op het circuit, dat kan namelijk ook bij VRO cursussen
 
Volgens mij kan je je wel verzekeren voor een dag op het circuit, dat kan namelijk ook bij VRO cursussen

volgens mij is het niet mogelijk, hoewel voor alles kan je je tegenwoordig verzekeren. maar verschil met vro is dat vro een rijvaardigheidstraining is en op het circuit er een wedstrijd element in zit en dingen als op rondetijden rijden enz enz.
 
volgens mij is het niet mogelijk, hoewel voor alles kan je je tegenwoordig verzekeren. maar verschil met vro is dat vro een rijvaardigheidstraining is en op het circuit er een wedstrijd element in zit en dingen als op rondetijden rijden enz enz.

Als het niet standaard bij je verzekering in zit is het niet mogelijk om het (muv VRO) te verzekeren. Er zijn een paar verzekeringsmaatschappijen die rijvaardigheidstrainingen (of te wel circuit rijden zonder wedstrijd element) verzekeren (oa Unive)

Bij dagen van de motorsportschool holland teken je vooraf een verklaring dat je niemand kan aanspreken voor het veroorzaken van schade.
 
Op Assen ging gozer onderuit (kon ook niet anders na onmogelijke inhaalactie) maar nam gozer naast zich wel mooi mee grindbak in. Allebei flinke schade. Gozer heeft daarna nog wel met hem gesproken maar geen ruzie en hij ging ook niet betalen. Risico van circuit rijden. Ik zorg er altijd voor dat ik niet in een grote groep rij, is dat wel zo dan laat je ze gewoon een stuk wegrijden en heb je het circuit voor jezelf. ;)
 
of je koopt gewoon een 2e motor met kapschade, dan is het minder erg dat je schade hebt
 
Ik zorg er altijd voor dat ik niet in een grote groep rij, is dat wel zo dan laat je ze gewoon een stuk wegrijden en heb je het circuit voor jezelf. ;)

:^ Heb ik laatste sessie op zandvoort ook gedaan. Op de laatste 2 rondjes na - toen de snelle jongens mij weer inhaalden - hele sessie alleen gereden :]

Maar on-topic: je kunt je dus niet verzekeren voor een dagje vrij rijden en moet gewoon maar hopen op een goede afloop. Als het niet anders is, dan moet dat maar :P
 
Bij mijn CRT op Assen laatst was er een speciale ongevallen polis afgesloten. Ziektekosten nav een ongeval die dag op het circuit zou daar dan op verhaald kunnen worden. Materiële schade is gevalletje jammer dan, risico van circuit rijden . . .
 
Terug
Bovenaan Onderaan