schade vraagje

grego_ras

MF'er
6 aug 2004
87
0
Hoi peeps,
Ik ben nieuw hier en wilde meteen een vraagje stellen.

Ik heb een srad 750 uit 1999 op het oog. Het heeft schade aan de voorkant(topkuip,dash,tank etc)Het heeft een duitse kenteken. Motor is al in Nederland.
Mijn vraag is dat ik de motor wil gaan kopen en laten repareren voor volgend jaar.
Mag dat of moet ie meteen gemaakt worden voor de RDW.
En gaan ze niet moeilijk doen bij de verzekering. Omdat ik die motor al 1 jaar had??

Ik heb wel de topic over importeren vanuit duitsland gelezen. Dus het lijkt toch simpel. Goeie uitleg.

als nog bedank voor de reacties.
 
Weet waar je aan begint met een schade motort.
Zou wel eens meer kaduk kunnen zijn dan je in eerste instantie dent.

Suc6!
 
Lijkt mij dat ie gelijk gemaakt moet worden voor RDW.
Schademotor EN uit het buitenland? Zal vast en zeker gekeurd moeten worden voordat ie een kenteken krijgt.
 
Geen probleem, je kan hem invoeren wanneer je wil en repareren wanneer je wil. Alleen op het moment van keuring door de RDW dient ie weer gerepareerd te zijn. Let er wel op dat je een compleet duits kenteken erbij krijgt, dat heb je nodig om een nederlands kenteken te krijgen.
 
Ok dan weet ik genoeg. Maar Ik hoef toch geen duitse kenteken te hebben alleen de fahrzeugbrief moet ik hebben of niet. Dat heb ik vij de uitleg gelezen. De duitse kenteken moet terug naar de eigenaar.

grt,
Greg
 
Is dit diezelfde srad van een week geleden? (dat ander topic: help een schade srad) Die gast heeft hem laten staan.

Edit: nee laat maar was een 97er
 
Maar Ik hoef toch geen duitse kenteken te hebben alleen de fahrzeugbrief moet ik hebben of niet.

Klopt....fahrzeugbrief is het deel wat bij de motor hoort, het nummer is persoonsgebonden....was niet erg duidelijk van me. Laat ff weten hoe het hele verhaal afloopt. Succes !
 
voor schade is wel goed te repareren denk ik en je mag er volgens mij zo lang over doen als je zelf wilt. Maar ga alsjeblieft even naar een sloop om hem te laten zien als dat kan, want die gasten hunnen je precies vertellen of het rendabel is om hem op te knappen en je weet gan direct wat je allemaal nodig hebt.

ik heb een hele slechte ervaring gehad met een 600 SRAD uit 97 maar kon het gelukkig nog terug draaien. :} mischien was dat die zelfde van (help een schade srad) ik zal wel even kijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan