Schade zx-6r (hij kan op 25kw)

3 dec 2005
39
0
utrecht
Ik heb bij een verhuurbedrijf in ijsselstein (http://www.silverline.nl/content.php?p=67) een zx-6r uit 2005 te koop zien staan met "rijbare schuifschade". Ze vragen er 5250 euro voor. Als je de linkerkuip (het blauwe gedeelte inclusief stickers) en de dynamodeksel vervangt voor zo'n 470 euro heb je een hele vette (25kw?)fiets. Deze bedragen heb ik opgevraagd bij het magazijn van de motoport in vianen.
De kuipdelen zitten verder netjes op zijn plaats met de originele schroeven zo te zien (dus het frame is dan, geloof ik, niet verbogen). Verder zijn de topkuip (twv 530 euro) en achterkant (vergeten te vragen hoe duur die is) licht beschadigd. Deze zijn op zich wel met een lakstiftje te fixen. Je zou dan voor zo'n 6000 a 6500 euro een supertoffe fiets hebben.

Het enige wat ik denk dat je zou moeten laten doen is een schaderapport laten maken bij bijv. de motoport vianen 10 km verderop voordat je hem evt. koopt.

Ik heb er zelf over zitten denken om dit te doen, maar ik heb besloten om toch voor de 25kw-fiets die het dichtst bij mijn droomfiets zit te gaan: de Monster s2r. Het leek me alleen wel een interressant idee voor mensen die wel echt helemaal into de supersports zijn.

Ik ga een dezer dagen een monster 620 daar huren en zal dan ook nog even kijken naar deze zx-6r en zal nog even laten weten hoe het er allemaal in levender lijve eruit zag.


(p.s. ik heb hem zelf dus niet te koop, daarom staat hij niet in "te koop aangeboden" en hij staat bij 25kw omdat wij 25kwatters het toch al zo vreeeees-eh-luk zwaar hebben :r . Maar als de MF-crew het daar niet mee eens is moet het topic dan misschien toch maar naar het supersports forum..- O-)
 
Feit dat het waarschijnlijk dan een verhuurfiets was, is geen positief punt. D'r is dan op gereden alsof het een hoer betrof :+ :Y
 
Feit dat het waarschijnlijk dan een verhuurfiets was, is geen positief punt. D'r is dan op gereden alsof het een hoer betrof :+ :Y

:^

Vaak word er dan niet bepaald rustig mee gereden. Je moet er ff een stukje op rijden en kijken of de koppeling ed. nog (redelijk?) goed is.
 
Ik denk,

Dat als het echt zo eenvoudig was om voor 470 euro een nieuwe kap derop te zetten en een topfiets te hebben, dat de dealer dat zelf wel zou doen. Ze doen zo'n dure fiets, waarnormaal nog zo'n 9000,- euro voor moet worden betaald natuurlijk niet zomaar voor 4000,- minder weg...Dus ik denk dat als het echt zo makkelijk was de dealer het zelf wel zou opknappen,
En stel dat er minder schade is dan alleen meer de kappen, als er echt inwendige dingen gebroken of krom zijn, bid dan maar...want dan heb je de grootste problemen met de verzekering als je zelf een ongeluk krijgt of dergelijke.

Succes ermee in ieder geval!

pjzx6r :]
 
behalve dan dat het geen dealer betreft, maar een verhuurbedrijf. Bedrijven willen vaak snel en makkelijk van hun spullen af. Dat erop gereden zal zijn als een hoer dat zal idd wel.

En de motor rijdt dus nog wel, en de kappen worden niet door tie-wraps op hun plaats gehouden (voor zover op de foto te zien).

Het leek me wel een interressante motor om naar te kijken voor mensen die een ninja willen en enigzins in centraal nederland wonen. En hij staat niet op een van de wat grotere veilingsites dus je komt hem niet zo snel tegen... Dus ik dacht: "Ik wil een andere motor, maar anderen misschien niet. Effe melden dan maar dus!"
 
ze hebben iig motoren te koop voor een laag prijsje en als ze prima te repareren zijn dan... Voor mij maakt het iig (bijna) niet meer uit. Ik heb binnenkort een s2r :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan