Schadegeval, vreemde zaak

Marve

MF veteraan
21 aug 2007
2.782
2
Bergen op Zoom
Pas geleden schade gereden en ben allrisk verzekerd. De motor is inmiddels voor het grootste gedeelte gerepareerd.

Zaterdag bij de motorzaak geweest voor de laatste dingetjes (zal de naam van de zaak maar ff niet noemen).

Het eerste wat me opviel was de hoogte van het schadebedrag, maar liefst 2900 euries en dat voor een val met 3 km/h en wat kuipschade/krassen (zie http://www.xs4all.nl/~mkools/motorschade/).

Het tweede wat me opviel is dat ik de rekening voor moest schieten. Nu vind ik het vreemd dat ze ervan uitgaan dat iemand even 3 ruggen kan leggen, ik kon het toevallig dus ik betaal netjes.

Vandaag toch maar even m'n verzekering gebeld, die vonden het een erg vreemd verhaal! Hij zegt normaal teken je een akte van sessie(?) en dan wordt het bedrag vanuit de maatschappij direct naar de motorzaak overgemaakt.

We hebben het hier toch over een professionele en vooral dure motorzaak. Nu moet ik gaan lopen kutkammen en krijg ik er een hoop extra papierwerk bij om de verzekering mij direct te laten betalen.

Lijkt me dat ik dit die motorzaak toch wel kan aanrekenen dat ze mij nooit gevraagd hebben om zo'n akte?
 
Lijkt me inderdaad logisch dat er eerst even een schade-expert vanuit de verzekering komt kijken om de schade op te nemen,.
 
Het schadebedrag kan volgens mij best kloppen. De verzekering moet jou namelijk schadeloos stellen, en daardoor hanteren de dealers altijd dat alles er nieuw op moet. Schuifschade wil dus zeggen dat je een nieuw kuipdeel krijgt als er krassen op zitten. Dat ze nog prima te spuiten zijn doet daar niets aan af. Kuipdelen kosten nogal wat, dus dat drijft de prijs nogal omhoog.
 
Het schadebedrag kan volgens mij best kloppen. De verzekering moet jou namelijk schadeloos stellen, en daardoor hanteren de dealers altijd dat alles er nieuw op moet. Schuifschade wil dus zeggen dat je een nieuw kuipdeel krijgt als er krassen op zitten. Dat ze nog prima te spuiten zijn doet daar niets aan af. Kuipdelen kosten nogal wat, dus dat drijft de prijs nogal omhoog.

Het schadebedrag is ook niet de issue (iig niet voor mij :)), wel dat ik zo'n idioot bedrag voor moet schieten.
 
Ja hee jij hebt het toch zo geaccepteerd? Daar was je toch zelf bij?

Je krijgt je centen toch wel hoor, je bent toch all-risk verzekerd?. Overigens vind ik het schadebedrag niet te veel hoor. Kuipdelen zijn duur.

Geen topic waard.
 
Schade:

Topkuip 795 euro
Zijkuip 645 euro
Uitlaat 403 euro
(bron: www.oemmotorparts.com)

En dan wellicht nog 1000 euro aan kleine dingetjes en arbeidsloon?
Voor de verzekering is iets al afgeschreven als er een krasje op zit hea..
 
Laatst bewerkt:
Schadebedrag is idd zoals eerder genoemd subjectief.
M.a.w. niet op alle slakken nu zout gaan leggen om dat je met een rot gevoel loopt.
Werkwijze om het schadebedrag voor te schieten kan wel maar wordt meestal niet zo gedaan.

Ik had het iig niet gedaan, o.v.v. dat dit riekt naar faillisement.
Zaak weg, centen weg en heel misschien motor terug (uiteraard niet gerepareerd)
Die 3000 eurie van jou gaat dan de zaak ook niet redden.
 
vervolgens worden die kuipdelen weer netjes gespoten, ff een sticker printen bij een copyshop en de dealer kan weer kreeft eten dat weekend :')


als je originele stickers koopt van honda betaal je wel veel, heb wel eens gehoord dat een complete stickerset rond de 700 euro kost |(
 
Ik had het iig niet gedaan, o.v.v. dat dit riekt naar faillisement.
Zaak weg, centen weg en heel misschien motor terug (uiteraard niet gerepareerd)
Die 3000 eurie van jou gaat dan de zaak ook niet redden.

full



 
Naja ik heb de factuur dus ik krijg m'n geld wel :)

Geen topic waard, ach. Dit is meer ter informatie. Ik wil die motorzaak ook niet afkraken ofzo, heb in het verleden altijd goede service daar gehad daarom noem ik de naam ook niet.

Was alleen even benieuwd hoe dit in z'n werk ging aangezien dit m'n 1e verzekerinskwesite is.
 
Verzekeraars hebben vaak deals met schadebedrijven (of overkoepelende organisaties). Laat je je motor daar repareren, keren ze direct uit aan het bedrijf. In andere gevallen krijg jij het geld van je verzekeraar en betaal jij de motorzaak. Je had dus ook kunnen kiezen om met de schade door te blijven rijden of zelf te repareren en alleen het geld te vangen. Vaak brengt de motorzaak die de schade mede bepaald heeft dan wel wat kosten in rekening.
 
Laatst bewerkt:
Verzekeraars hebben vaak deals met schadebedrijven (of overkoepelende organisaties). Laat je je motor daar repareren, keren ze direct uit aan het bedrijf. In andere gevallen krijg jij het geld van je verzekeraar en betaal jij de motorzaak. Je had dus ook kunnen kiezen om met de schade door te blijven rijden of zelf te repareren en alleen het geld te vangen. Vaak brengt de motorzaak die de schade mede bepaald heeft dan wel wat kosten in rekening.
:^

Je krijgt je geld ook wel terug maar denk ook aan het voordeel dat je motor weer gerepareerd is voordat het seizoen weer echt losbarst.
Vaak moet je dan weer langer wachten omdat iedereen een voorjaarsbeurt moet hebben.
 
zegguhm.. voor 3 rooie heb je een halve CBR... en volgens mij toch wel een hele kuipenset?! :?
belachelijk prijskaartje voor deze schade :(

Dat was dus ook mijn idee. Ik heb heel die motor voor 5500 gekocht en toen was ie zgan :)

Nu was ook de uitlaat beschadigd, dus dan zit je al aan 500. Kuipwerk was iets van 1500.
 
Vooruit betalen is onzin, je betaald ook de grote beurt niet vooraf...

Qua kosten ga ik niets zeggen, maar een zaak die je vooruit wil laten betalen lijkt me niet bepaald klantvriendelijk. Er is duidelijk geen sprake van vertrouwen en het riekt naar de "als ik m'n geld maar heb" mentaliteit... B|
 
Verzekeraars hebben vaak deals met schadebedrijven (of overkoepelende organisaties). Laat je je motor daar repareren, keren ze direct uit aan het bedrijf. In andere gevallen krijg jij het geld van je verzekeraar en betaal jij de motorzaak. Je had dus ook kunnen kiezen om met de schade door te blijven rijden of zelf te repareren en alleen het geld te vangen. Vaak brengt de motorzaak die de schade mede bepaald heeft dan wel wat kosten in rekening.

is dat niet fraude? verzekeringsgeld beuren en je motor niet laten maken...
 
is dat niet fraude? verzekeringsgeld beuren en je motor niet laten maken...


een vriend van mij heeft zo extreem veel geld verdient.

hij heeft ooit in de winter voor nog geen 2000 euro een schadevrije en weinig km's 1995 cbr 600 f3 gekocht.
een koopje omdat de eigenaar er snel vanaf moest.

zijn motor had hij in de schuur van zijn schoonouders neergezet tot op een dag schoonpa dat ding per ongeluk omstoot en hij met de zijkant op een flinke balk op de grond valt.

resultaat was een fikse deuk in de tank, beschadigingen aan de zijkap en de voorkant was "scheef"

viel onder de aansprakelijkheidsverzekering en dus naar een dealer en een schaderapport laten maken.
bedroeg 2000 euro en hij kreeg 1800 of zo.

de dealer wou het maar al te graag repareren maar hij heeft dus gekozen om het zelf te doen.
meevaller was dat er niks echt scheef was alleen een paar stangetjes die de kuipruit vasthielden waren licht verbogen wat je zo weer terug kon buigen.
de tank en de zijkap door een autospuiter laten uitdeuken en bijwerken voor rond de 250 euro.

daarna was de motor weer 100% in orde en zgan.
weer op markplaats verkocht in het hoogseizoen voor 4000 euro :X

volgensmij zijn schuivers echt goudmijntjes voor dealers.
 
volgensmij zijn schuivers echt goudmijntjes voor dealers.

Dat denk ik dus ook. Ik had hier veel meer aan over kunnen houden. Ik kwam laatst bij een andere motorzaak en die zei dat mensen die bij hem schade lieten maken er altijd iets aan over hielden, zoals een nieuw helm, leren pak, andere uitlaat etc.

En ik moet zelfs 80 euro bijbetalen omdat ik een Bos uitlaat neem ipv. die Mivv te vervangen en dan moest ik de dealer nog bedanken ook omdat hij dat teruggeschroeft had naar 2 euro ivm. goedkopere knipperlichten :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan