Schademotor invoeren..

TDM900

Die hard MF'er
28 dec 2003
384
0
Amsterdam
ik kan een schademotor kopen in duitsland , hij rijdt niet, wel met frame en boel onderdelen.. kan ik m zo invoeren of moet ie eerst opgebouwd worden, dat ie dan ook rijdbaar is?
 
als je hem wel laten keuren bij de rdw en op kenteken zetten dan moet ie helemaal rijdbaar en in goede staat zijn. Wil je hem alleen gebruiken voor onderdelen of als circuitmotor dan hoef je hem niet officieel in te voeren (en dus keuren)
 
ik heb wel het frame nodig, inclusief de papieren..
ik kan nl heel goedkoop een blok kopen, maar ik vraagme af in hoeverre je zeker weet dat het geen gestolen blok betreft?en als ik het blok en nieuw frame dan combineer en ze bij de RDW erachter komen dat het blok een ander nr heeft danhet frame en het blok wellicht gestolen blijkt, dan ben ik de pineut wslk..
 
Laatst bewerkt:
navragen bij de importeur aan de hand van het bloknummer is geen garantie maar wel iets meer zekerheid.
 
Bel ff de RDW daarover op. Ik heb m'n motor ingevoerd en het papierwerk en controleren van nrs. enzo duurde veeeeel langer dan de technische controle. Op je buitenlands kenteken staan zowel het frame- als het bloknummer vermeld. Als die niet overeenkomen heb je volgens mij al stront aan de knikker.
 
Ik heb ooit een BMW R 100 RT uit België ingevoerd. Die pief van de RDW vertelde me toen dat ik 'm niet door de keuring kreeg omdat er een schijfrem op het achterwiel zat; en zo was ie nooit in Ned. verkocht. Na nogmaals gecontroleerd te hebben bleek dat dat toch wel gedurende 2 maanden het geval was geweest.
Zou dit niet zo zijn, was ik aangewezen op een andere keuring waarvan de kosten destijds (als ik het me goed herinner) ca. 3.000 gulden bedroegen.
Is de moeite ff te checken hoe dat bij jouw motor zit; en of dat bij de RDW nog zo werkt.
Succes.

*D
 
ik heb wel het frame nodig, inclusief de papieren..
ik kan nl heel goedkoop een blok kopen, maar ik vraagme af in hoeverre je zeker weet dat het geen gestolen blok betreft?en als ik het blok en nieuw frame dan combineer en ze bij de RDW erachter komen dat het blok een ander nr heeft danhet frame en het blok wellicht gestolen blijkt, dan ben ik de pineut wslk..
Je kan toch wel invoeren en pas later op kenteken laten zetten? En een ander blok steken mag ook.
Je kan eventueel van het origineel blok (dat kapot is) het stuk overbouwen, waar het bloknummer opzit, naar het ander (waar de herkomst een beetje duister van is)
 
:? invoeren is toch op kenteken zetten :?
anders is het importeren (of gewoon meeslepen uit duitsland).
 
Dag mensen wie weet waar bij een honda fireblade 95 het bloknummer ergens zit kan m niet vinden, is dat hetzelfde als een framenummer. Of staat deze op t plaatje. alvast bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan