schademotor kopen.... of niet....?!

prin6je

Die hard MF'er
1 mrt 2004
435
0
Barneveld
Ik heb een mooie motor uit 98 zien staan bij een dealer bij mij om de hoek.
De motor (soes gsx-r 600 blauw/witte 35.000 km)heeft een glijer gemaakt waardoor de linkerkant beschadigd is. De voorkap heel licht, vervanging is niet nodig daar het amper opvalt. Echter de grote kap linksonder moet vervangen worden. Op het kontje zit een klein plekje waar ik het komende half jaar ook wel mee kan leven! De enige beschadigingen zijn dus de kappen....

Kosten?? Ik denk dat ik het wel op 4500 rond kan maken...

Opzich lijkt het me best heel erg aantrekkelijk!! Een nieuwe kap kost ommenabij de 300 eurootjes..... En terwijl ik de motor een beetje mijn eigen maak wordt de nieuwe kap besteld... kan ik zelf nog een foutje maken :9

Is dat een mooie deal... of raden jullie zoiets echt af :?
 
dit lijkt goed te kunnen, als het frame en rijwielgedeelte niet beschadigd zijn (geweest)

toch uitkijken met dit soort dingen
 
Ik heb een mooie motor uit 98 zien staan bij een dealer bij mij om de hoek.
De motor (soes gsx-r 600 blauw/witte 35.000 km)heeft een glijer gemaakt waardoor de linkerkant beschadigd is. De voorkap heel licht, vervanging is niet nodig daar het amper opvalt. Echter de grote kap linksonder moet vervangen worden. Op het kontje zit een klein plekje waar ik het komende half jaar ook wel mee kan leven! De enige beschadigingen zijn dus de kappen....

Kosten?? Ik denk dat ik het wel op 4500 rond kan maken...

Opzich lijkt het me best heel erg aantrekkelijk!! Een nieuwe kap kost ommenabij de 300 eurootjes..... En terwijl ik de motor een beetje mijn eigen maak wordt de nieuwe kap besteld... kan ik zelf nog een foutje maken :9

Is dat een mooie deal... of raden jullie zoiets echt af :?

Even een kenner meenemen, en als dit de enige schade is, kopen die handel, dit is in mijn ogen zelfs geen schademotor dan.
 
dit lijkt goed te kunnen, als het frame en rijwielgedeelte niet beschadigd zijn (geweest)

toch uitkijken met dit soort dingen


ik ken de mensen wel die daar werken.... En hij gaf duidelijk aan dat het alleen schaafschade betrof... ik geloof niet dat ze daarover zouden liegen... maar je hebt gelijk you'll never know :(
 
kan ik zelf nog een foutje maken :9

Is dat een mooie deal... of raden jullie zoiets echt af :?

ik zou je toch echt afraden om zelf een foutje te maken. Meestal zijn die vrij pijnlijk, zowel lichamelijk, als voor je ego en portemonnee '(
 
ik heb afgelopen zomer een behoorlijke klapper met mijn motor gemaakt...die was dus ook helemaal total los. Vervolgens zie ik m op internet staan (marktplaats)als nette nederlandse motor, met slechts een deukje in de tank.....ik weet het wel, als ik die motor tegen kom rij ik er met een hele grote boog omheen!!Dus ik zou zeker geen motor met een glijer kopen, maar dat is ieder voor zich!
 
Krassen aan kuipen en extern "oogt-leuk"-spul is vaak zichtbare schade. Lastiger is om te achterhalen of bijv. intern iets kaduuk of tegen vervanging aan zit.

Zelf vind ik het vaak wel een risico. Iemand die een schuiverd heeft gemaakt kan meer dan alleen schaafschade hebben veroorzaakt. De vork kan bijv. ook krom zijn. Of het frame.

Maak er eerst een proefritje op en het is zeker te adviseren om een deskundig persoon mee te nemen. Het blijft namelijk altijd gevaarlijk, ook al oogt het zo mooi 'goedkoop'. Er is altijd een reden dat een dergelijke fiets voor zo'n 'zacht' prijsje de deur uit gaat...
 
ik vind dat wat aan de hoge kant die 50.000 k's. Als je toch besluit om hem te gaan kopen dan zou ik hem eens bij een onafhankelijke keurings instantie laten doorlichten!

Ik denk alleen wel dat je voor de kappen in kleur incl stickers rond de 400,- kwijt bent....ik denk dus dat ie dan zo'n 250 euro goedkoper kan!

veel succes en als je hem koopt wel een plaatje hè!!
 
mocht je nu toch de motor aanschaffen, dan zou ik eens op marktplaats, of op ebay gaan rondkijken voor "nieuwe" 2de hands kappen. staan er heel vaak tussen, zeker voor de blauw witte. en dan ben je vaak rond de 100 euro voor een kap kwijt. scheelt toch wel.
 
mocht je nu toch de motor aanschaffen, dan zou ik eens op marktplaats, of op ebay gaan rondkijken voor "nieuwe" 2de hands kappen. staan er heel vaak tussen, zeker voor de blauw witte. en dan ben je vaak rond de 100 euro voor een kap kwijt. scheelt toch wel.

das idd wel een idee...! Ik zal aankomende zaterdag eens een rondje rijden!! Er aat iemand mee met verstand... ook van motoren!

Zit alleen wel met de km stand! Pfff veel! Maargoed... het is ook maar mijn eerste fietsje :]
 
He,
Heb zelf ook een schade motor gekocht voor een mooi prijsje.
Had er ook naar laten kijken door 2 motorrijders, het leek wel goed...
Heb er alleen toch al een aantal dingetjes aan moeten laten doen, bleek dus niet zo'n goeie te zijn!
Dus kijk idd uit met wat je koopt!

Ik heb er trouwens absoluut geen spijt van dat ik 'm gekocht heb!
liefde maakt blind :P
 
Welk jaar is ze van?

En ik zou als je zekerheid wil de motor ff naar een andere garage rijden en daar doen ze dan voor 15€ een routine-checkup. Dat is voor een monteur namelijk een klusje wat een kwartiertje tijd kost, en je betaalt alleen arbeidsloon omdat er niets vervangen hoeft te worden.
 
Zou op zeker gaan rijden voor het kopen. Let ook even op de luchtkanalen (onder je stuurhelft) van de ram air, zijn niet 2ehands te krijgen en best wel aan de prijs. Ook even op je kuipsteun letten (voorkant tank houdt je ruitje omhoog) waren in guldens alleen al 300 piekies
Voor dat geld kan je ook een '96 met misschien wel minder op de teller vinden bij een particulier!
4000,- lijkt me een geschikte prijs!
Zoek even ook op marktplaats voor een prijsvergelijk.

suc6 en veel :] plezier
 
das idd wel een idee...! Ik zal aankomende zaterdag eens een rondje rijden!! Er aat iemand mee met verstand... ook van motoren!

Zit alleen wel met de km stand! Pfff veel! Maargoed... het is ook maar mijn eerste fietsje :]

Zorg dat je ook kijkt naar het aantal revisies t.o.v. het gereden aantal km's, indien mogelijk. Als de fiets veel revisies heeft gehad dan zegt dat ook wat over de status ervan... :X
 
Welk jaar is ze van?

En ik zou als je zekerheid wil de motor ff naar een andere garage rijden en daar doen ze dan voor 15€ een routine-checkup. Dat is voor een monteur namelijk een klusje wat een kwartiertje tijd kost, en je betaalt alleen arbeidsloon omdat er niets vervangen hoeft te worden.


1998.... ik geloof juli. dus als je het omrekend 10.000 per jaar.. en dat valt opzich best mee maargoed...

En verder ken ik die gasten die de motor te koop hebben staan daarom vertrouw ik het eigenlijk best wel.... hoop niet dat ik daarmee de fout in ga!
 
Zorg dat je ook kijkt naar het aantal revisies t.o.v. het gereden aantal km's, indien mogelijk. Als de fiets veel revisies heeft gehad dan zegt dat ook wat over de status ervan... :X


sorry... wat bedoel je daarmee (voel me nu aardig dom :? )

verder heb ik de testrit geregeld. aankomende vrijdag... :]
 
Tensive bedoeld volgens mij: Als de motor nooit grote reparaties/revisies heeft gehad met 50000 km is het een goeie motor. Als hij al 10 keer uit mekaar is geweest voor grote reparaties, is het geen goeie koop.

Denk ik ;) .
 
Even een kenner meenemen, en als dit de enige schade is, kopen die handel, dit is in mijn ogen zelfs geen schademotor dan.
:^

Idd, iemand met verstand van zaken meenemen en er ook ff op laten rijden om te kijken of er geen rare dingen in het rijgedrag zitten, gezien de km stand ook goed letten op spelingen en of alles nog wel 'strak' aanvoelt. Op zich denk ik dat je, met 4000-4500 euro, dan een goede koop doet, als ie technisch verder in orde is.
 
1998.... ik geloof juli. dus als je het omrekend 10.000 per jaar.. en dat valt opzich best mee maargoed...

En verder ken ik die gasten die de motor te koop hebben staan daarom vertrouw ik het eigenlijk best wel.... hoop niet dat ik daarmee de fout in ga!
Daarom moet je wél naar een andere garage gaan dan weet je 99 procent zeker dat je niet in de fout gaat!
 
ik heb al mijn vraagtekens bij dealers die motoren aanbieden die schade hebben. mijn uitleg zou dan zijn dat ik niet met een liefhebber te maken heb die motoren verkoopt maar met een dealer die voor een duppie op de eerste rij wil zitten. ik zou het niet doen~!
 
ik heb al mijn vraagtekens bij dealers die motoren aanbieden die schade hebben. mijn uitleg zou dan zijn dat ik niet met een liefhebber te maken heb die motoren verkoopt maar met een dealer die voor een duppie op de eerste rij wil zitten. ik zou het niet doen~!
:?

Wat wou je dan doen met een motor die schade heeft? Gewoon bij de eerste de beste kras op de schroothoop gooien? :z

Natuurlijk verkoopt een dealer ook schade fietsen. Niks mis mee, zolang maar eerlijk gemeld wordt dat ie schade heeft en wat de schade is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan