schademotor kopen.... of niet....?!

Hoi ik zou zowiezo zeggen doe wat je gevoel je ingeeft. Als je ook maar
enigzins twijfelt niet doen.

Maar je kan ook nog een beetje rondneuzen...op marktplaats bijvoorbeeld...

http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/suzuki/28864.htm?zoek=gsx%20600r (GSX600R'98)

of

http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/suzuki/28417.htm?zoek=gsx%20600r&oudei=75 (GSX600R'97)

of nog even door sparen ;)

http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/suzuki/28005.htm?zoek=gsx%20600r&oudei=120 (GSXR600'01)

of je wil m'n SV willen kopen :P mag ook natuurljk ;)
 
Laatst bewerkt:
:?

Wat wou je dan doen met een motor die schade heeft? Gewoon bij de eerste de beste kras op de schroothoop gooien? :z

Natuurlijk verkoopt een dealer ook schade fietsen. Niks mis mee, zolang maar eerlijk gemeld wordt dat ie schade heeft en wat de schade is.

Inderdaad... dat idee heb ik zelf ook wel een beetje!! En parikulier kopen vind ik helemaaaaaal dood eng!! (al ben ik trouwens stiekem wel eenbeetje bezig met iemand aangezien dat een behoorlijke smak geld scheelt }) )

En had ik het geduld maar even door te sparen!! Maar k wil gewoon nu nu nu nu nu rijden rijden rijden..... i know geduld is een schone zaak... maar zou jij het op kunnen brengen O-)

oh enneh honda4ever... thanx, k snap hem ;)
 
En had ik het geduld maar even door te sparen!! Maar k wil gewoon nu nu nu nu nu rijden rijden rijden..... i know geduld is een schone zaak... maar zou jij het op kunnen brengen O-)

oh enneh honda4ever... thanx, k snap hem ;)

Nee ik heb nooit geduld :P oja wel tijdens het lesgeven :X haha
Ik ben alweer aan het rondkijken voor een nieuwe motor voor in 2005 kijk maar in mn ondertiteling...zoals je ziet ik twijfel nogal :P
Vorige week een proefrit op een 2004 yamaha R6 gemaakt en ik ben een beetje verliefd geworden :} }) rijdt echt werelds (nu ben ik nog echt wel een Vtwin fan hoor....)

Deze zou het dan eventueel worden volgend jaar *D maar er staan nog een paar proefritten in de planning....

de grijse :)
 
Zorg dat je ook kijkt naar het aantal revisies t.o.v. het gereden aantal km's, indien mogelijk. Als de fiets veel revisies heeft gehad dan zegt dat ook wat over de status ervan... :X

Ik zou het eigenlijk anders gaan bekijken....50.000 km en weinig reparaties etc etc houdt in dat er eea aan kosten aan zit te komen. Vraag eens naar de onderhoudshistorie van de soes, of als het de dealer niet uitmaakt naar de vorige eigenaar.
 
Moet zeggen dat ik € 4500,- veel geld vind voor een fietsie met schade. Voor € 5000 euro moet je er volgens mij wel een kunnen vinden zonder schade.

En inderdaad iemand meenemen die er verstand van heeft en die er tevens zonder emotie tegenaan kijkt.


Ik zou anders es bij vfroem gaan kijken (www.zeshonderd.cc) die heeft aardig wat gsx-r'tjes staan.

En anders staat er hier (www.wenrmotoren.nl) ook nog een voor € 5400,-
 
Nee ik heb nooit geduld :P oja wel tijdens het lesgeven :X haha
Ik ben alweer aan het rondkijken voor een nieuwe motor voor in 2005 kijk maar in mn ondertiteling...zoals je ziet ik twijfel nogal :P
Vorige week een proefrit op een 2004 yamaha R6 gemaakt en ik ben een beetje verliefd geworden :} }) rijdt echt werelds (nu ben ik nog echt wel een Vtwin fan hoor....)

Deze zou het dan eventueel worden volgend jaar *D maar er staan nog een paar proefritten in de planning....



de grijse :)

:} WAUW :}

hij is geweldig!!

zat ook lang te twijflen over de r6 maar die is gewoon nu nog ff te duur enneh nogmaals ik kan niet meer wachten :X
 
sorry... wat bedoel je daarmee (voel me nu aardig dom :? )

Honda4ever zat er wel goed mee. Ik bedoel: als je een motor koopt en ze vertellen er doodleuk bij: "Goede koop, hoor! Heeft onlangs vernieuwde cylinderkoppen en blabla-tech-geleuter-blabla en diverse andere revisies ondergaan! Weer zo goed als nieuw dus!", dan is er niet bepaald zuinig met die fiets omgegaan. Als de fiets over de 100.000 km heen was, dan zijn revisies soms noodzakelijk (of je moet een XJ rijden ;) ).

Ik zou het eigenlijk anders gaan bekijken....50.000 km en weinig reparaties etc etc houdt in dat er eea aan kosten aan zit te komen. Vraag eens naar de onderhoudshistorie van de soes, of als het de dealer niet uitmaakt naar de vorige eigenaar.

Dat is idd anders bekijken. Ik had het eigenlijk enkel over revisies. Als die fiets zijn normale onderhoudbeurtjes heeft gehad, dan zou ze eigenlijk weinig extra kosten moeten verwachten vanwege revisies. Naast revisies kan de fiets namelijk nog wel zijn beurtjes hebben gehad.
 
sooow! Ik ben weer helemaal up to date.... straks kan ik nog monteur worden danzij mf :P

ik geloof dat met mijn budget een parikuliere koop aantrekkelijker is... eehm...laat maar zeggen noodzakelijk wordt... :?
als ik alle reparaties bij elkaar op tel, en de km stand in mijn achterhoofd neem... kost mij die motor in totaal 5500 minimaal... en das best nog veel! Ik heb ze nu in ieder geval al een stuk goedkoper gezien!

Bedankt voor alle reacties in ieder geval!
 
sooow! Ik ben weer helemaal up to date.... straks kan ik nog monteur worden danzij mf :P

Hm, reparaties op eigen risico dan ;)


als ik alle reparaties bij elkaar op tel, en de km stand in mijn achterhoofd neem... kost mij die motor in totaal 5500 minimaal... en das best nog veel! Ik heb ze nu in ieder geval al een stuk goedkoper gezien!

En heb je daar ook verzekering (neem je All-risk?), wegenbelasting, benzine, motoruitrusting (zoals kleding) en andere prutteligheden bijgeteld?
 
'k heb zelf ook een akkefietje gehad met een schade....

Een GSXR 600 SRAD voor maar 3150 urotjes!!! de verkoper zij het frame is 100% recht...

Dat heeft hij me ook op de verkoop bon gezet dus ik ging er van uit...

De schade was minimaal een paar krasjes en een gaatje in de kont achja kan ik zelf wel maken he

Thuis aangekomen helemaal trots rijd ik naar mijn motor monteur want die moest er natuurlijk even van me naar kijken.

Hij keek en zij GOED GEDAAN! hij heeft bijna niets....
Tot dat hij achter het achterwiel ging liggen :?

ZO KROM ALS EEN HOEPEL!!!!!!!! 'keb het zelf ook gezien...

nou die verkoper wou hem wel terug nemen dus ik weer helemaal naar Veldhoven
+ - 210 km en 210 km terug maar ik kreeg mijn geld wel terug.

Dus Tip

- Testrit maken en dan mag hij niet trekken in het stuur...
- Laat vastleggen op papier dat het frame de achterbrug en de voor vork niet krom zijn.
- en boven al neem een expert mee om te kiek'n (kijken)

veel succes Wouter
 
das idd wel een idee...! Ik zal aankomende zaterdag eens een rondje rijden!! Er aat iemand mee met verstand... ook van motoren!

Zit alleen wel met de km stand! Pfff veel! Maargoed... het is ook maar mijn eerste fietsje :]

Bij welke dealer staat hij ? En 50000 km klinkt wel veel, maar is alleen voor jou een argument om iets van de prijs af te krijgen. In technisch opzicht is er niets aan de hand. Op mijn huidige gixxer staat ook 26000 km en die is net een jaar oud ;)
 
Prin6je..... psstt..... die R6 van mijn vriendin
is ook nog steeds te koop hoor.....

En de prijs is weeral gezakt :+
 
Prin6je..... psstt..... die R6 van mijn vriendin
is ook nog steeds te koop hoor.....

En de prijs is weeral gezakt :+


hey superfly pssst...als ik het geld had was die motor nu al van mij geweest ;(

oh enneh ps geloof dat dit topic wel gesloten kan worden. mijn keuze is al bepaald!

Thanx voor all adviezen!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan