Schademotor, waar op letten en wat te doen?

daffiegsxr

Rookie
25 okt 2009
7
0
Veenendaal
Motorfreaks..

Ik heb een mooi gsxr gezien. alleen deze is een keer omgevallen(volgens de bestuurder)
Hij zegt hier ook bij alleen maar krassen te hebben!!

Nou is mij vraag, zou je uberhaud zo'n motor kopen?

Zoja kun je de stickers bestelen en is het de moeite waard om heb te laten maken(spuiten)

Alvast bedank

Daffie
 

lapo

Die hard MF'er
13 okt 2007
596
6
57
Het ding wel heel goed bekijken. Schade door omvallen of schade door een valpartij zit wel zichtbaar verschil in.
 

majesteit

Die hard MF'er
8 sep 2008
583
0
37
Italië
www.sere.tv
stickers stelen is sowieso moeilijk.. en persoonlijk me eerst zorgen maken over structurele schade, dan motorische schade en als laatste pas esthetische schade..

mijn monster is ook een schademotor met structurele schade (frontaal accident en uiteindelijk is het frame rechtgezet, vork gecontroleerd/recht gezet, voorvelg en remschijf)
mechanisch perfect in orde, motor loopt als een zonnetje
esthetisch een krets en een buil

(ik had gelukkig iemand bij me met verstand ervan, alleen had ik het nooit durven kopen)
 

erik99

MF veteraan
15 mrt 2005
5.138
24
49
Cuijk
Ik zou hem alleen kopen als je verstand hebt van schades of iemand meenemen die je vertrouwt en die er verstand van heeft.
Anders lekker laten staan en een andere kopen.

Er zijn zoveel schades die je op het eerste gezicht niet ziet. Alleen maar gevallen en wat krassen kan best maar heel vaak komen er toch nog andere zaken bij.
Oeps, toch het beugeltje van je knippers is krom en dat blijkt dan duur te zijn; toch per ongeluk een scheurtje in je clip-on; oeps een keerring gaat lekken en blijkt de vorkpoot toch een heel ietsje krom te zijn etc...etc....

off-topic: Vanmiddag zag ik bij een motorzaak nog een MV-agusta staan die (stilstaand) van achter aangereden was door een of andere SUV. Erg zonde en waarschijnlijk total-loss aangezien zelfs de giet-delen van het frame gebroken waren. Moet een beste klap geweest zijn.
 

DeArmeStudent

MF veteraan
1 mei 2008
1.332
0
39
Amsterdam
omvalschade is meestal alleen kleine krasjes op de meest uitstekende delen van de kappen. glij-schade is meestal veel erger, met lange krassen en soms doorgesleten delen van de kappen. Valblokken vertellen je ook veel over de kracht van de schuiver.

het is inderdaad een goed idee om een schade expert mee te nemen.
 

lexleen

Die hard MF'er
18 apr 2007
258
5
54
Bij een schademotor is het van belang dat je heel goed het frame naloopt.
zie je plaatsen op het frame waar de lak is gescheurd of loskomt is zeer waarschijnlijk het frame opgestuikt . dit zie je natuurlijk enkel wanneer er een botsing mee gemoeid is .