Schaden Yamaha Fazer 2001

Marijn055

Rookie
26 aug 2020
9
2
Amsterdam
beste leden,

Ik ben sinds 4 dagen trots eigenaar van een yamaha fazer. Dit is mijn eerste motor en heb dus nog niet heel veel verstand van wat je zelf kan fixe en wat niet. Nu is mijn motor omgevallen door de wind gisteravond en wil ik dit eigenlijk zelf weer enigsinds netjes maken. Graag hoor ik van jullie hoe ik dit het best kan kan doen. Ben zelf redelijk handig en het hoeft niet 100% netjes.

Zie foto's!

Gaat om het knipperlicht links voor en achter. En de scheur aan de linkerkant van me voorkuip.

Graag zie ik jullie reacties tegemoed
 

Bijlagen

  • IMG-20200826-WA0012.jpg
    IMG-20200826-WA0012.jpg
    205,9 KB · Weergaven: 14
  • IMG-20200826-WA0011.jpg
    IMG-20200826-WA0011.jpg
    195,4 KB · Weergaven: 16
Zonde, maarja shit happens.

Achterste knipperlichtglaasje gewoon vervangen door een nieuwe / 2e handse.

Voorkuip heb je meerder opties, afhankelijk van je wensen en kosten:
- 2e hands: misschien te verkrijgen in de kleur, dan moet je ff sleutelen maar dan is die wel netjes
- Deze repareren (1): Dit kan netjes d.m.v. kunstoflijm/nietjes er in smelten, dan schuren en spuiten en stickeren. Maar ik denk een hoop werk, dus ik zou optie 1 kiezen.
- Deze reparenen (2): Als je het niet meer wit, gebruik dan pur en kit. Afgebroken gedeelte weer vastkitten of een plaatje achter kitten/lijmen, dan daar je knipperlicht op vastschroeven. Evt. bijspuiten in de kleur.

Zoals ik zei zou ik tijdelijk alles ff vastschroeven. Dan kan je rustig verder rijden en zoeken naar een 2e hands deel.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Zonde, maarja shit happens.

Achterste knipperlichtglaasje gewoon vervangen door een nieuwe / 2e handse.

Voorkuip heb je meerder opties, afhankelijk van je wensen en kosten:
- 2e hands: misschien te verkrijgen in de kleur, dan moet je ff sleutelen maar dan is die wel netjes
- Deze repareren (1): Dit kan netjes d.m.v. kunstoflijm/nietjes er in smelten, dan schuren en spuiten en stickeren. Maar ik denk een hoop werk, dus ik zou optie 1 kiezen.
- Deze reparenen (2): Als je het niet meer wit, gebruik dan pur en kit. Afgebroken gedeelte weer vastkitten of een plaatje achter kitten/lijmen, dan daar je knipperlicht op vastschroeven. Evt. bijspuiten in de kleur.

Zoals ik zei zou ik tijdelijk alles ff vastschroeven. Dan kan je rustig verder rijden en zoeken naar een 2e hands deel.

Succes!
Top! Super bedankt! Ga denk ik opzoek naar een 2e hands!
 
Had je de motor mss geparkeerd met een afdekhoes?
Met een beetje wind wordt dat al snel een 'zeilboot'.

Mooi jammer van je nieuwe aanwinst.
Ik hoop dat je 't snel weer gerepareerd gaat krijgen. (voor een redelijk bedrag)

Maar wat heb je hier nu van geleerd??
Parkeren op een wind-luwe plaats. Ook mogelijk om de motor niet overdwars op de wind te parkeren.
Een afdekhoes is prima, maar niet bij windkracht 10!

Ik was een paar jaar terug op Cabo Finisterre. (uiterste puntje NW Spanje)
Hoge windkracht op deze kaap kan je wel zeker van zijn. Je moest bij lopen al oppassen dat je niet omwaaide.
Motor met 'neus in de wind' geparkeerd.
Nee, overdwars dat zou geen goede actie zijn geworden. Niks aan de hand verder.
 
Bedankt voor alle reacties. En ook zo snel, had hem idd op het bok staat met de kont in de wind. Idd van geleerd jammer voor nu maar gelukkig valt de schade nu mee. Baal wel echt maargoed hoort een beetje bij het motorrijden denk ik haha :p
 
Bedankt voor alle reacties. En ook zo snel, had hem idd op het bok staat met de kont in de wind. Idd van geleerd jammer voor nu maar gelukkig valt de schade nu mee. Baal wel echt maargoed hoort een beetje bij het motorrijden denk ik haha :p
Het is maar wat je meevallen vind,ik vind de schade nog behoorlijk.
 
Het beste is nog om het kunststof te lassen, dat is het sterkste bij reparaties en t werkt super. Echter zijn die apparaatjes niet bepaald goedkoop maar wellicht kun je er 2e hands een op de kop tikken.. of 2e hands een andere kuip.. spuitwerk heb je toch al.. Had je overigens al schade van een glijder? Het lijkt wel of er n flink stuk afgesleten is linksboven van je kuip.. in ieder geval succes ermee
5700HT-2.2.jpg
 
Het beste is nog om het kunststof te lassen, dat is het sterkste bij reparaties en t werkt super. Echter zijn die apparaatjes niet bepaald goedkoop maar wellicht kun je er 2e hands een op de kop tikken.. of 2e hands een andere kuip.. spuitwerk heb je toch al.. Had je overigens al schade van een glijder? Het lijkt wel of er n flink stuk afgesleten is linksboven van je kuip.. in ieder geval succes ermeeBekijk bijlage 1537253
Nee heb nog helemaal niks voor de motor gekocht. Heb hem pas 4 dagen haha. Die schade zat er op. Denk dat de vorige eigenaar keer onderuit is gegaan. Bedankt voor je reactie
 
Zulke dingen zijn altijd jammer, maar ja.. Even kijken wat de beste en enigzins betaalbare oplossing is, zo'n lasapparaat werkt fantastisch maar als je m maar eenmalig gebruikt ook weer een dure uitgave. Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan