Schadevrije jaren bromfiets meenemen

RudiYZF

MF veteraan
24 dec 2006
1.752
0
Twente
Ik had een vraagje:

Heb maandag mijn motorrijexamen gehad en ben geslaagd, nu wil ik mijn motor verzekeren en las ik hier en daar dat ik schadevrije jaren mee kon nemen van de brommer (5 schadevrije jaren).

Aangezien die topics niet meer up-to-date zijn stel ik opnieuw de vraag:

Bij welke verzekeraar is het mogelijk de schadevrije bromfiets jaren mee te nemen?

Univé en Orion-Direct doen er niet méér aan..... vroeg me af welke wel, 't scheelt toch even 80% no-claim korting!
 
Probeer het eens bij Vrieling, zit in Hardenberg maar hebben een redelijk groot klantenoppervlak :P
Weet van mn zwagertje dat die zijn schadevrije brommerjaren mee heeft kunnen nemen. :)
 
Univé doet er niet meer aan? Mijn broer heeft dat een halfjaar geleden nog gedaan :o
Hij had 5 schadevrije jaren en kon er 4 meenemen van de brommer naar de auto..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 3 weken geleden ook mijn rijbewijs gehaald en ook ik moest de verzekering gaan regelen, maar ik heb met de scooter 3 jaar bij unive gezeten en die jaren heb ik nu meegenomen naar m'n motor.
Dus toen kon het nog wel.
Of ze moeten het in deze 3 weken gewijzigd hebben :P
 
Hmmm, ik heb vanmorgen gebeld en die mevrouw zei direct nee op mijn vraag, maar heb dan ook niet bij Univé mijn brommer verzekerd gehad.

Zal straks nog een keer bellen naar een ander kantoor...
 
Ah, dan kan het daar aan liggen als je je brommer daar niet al verzekerd hebt. Kan het niet bij de verzekering waar je brommer nu zit dan? :)
 
Ik kon bij IAK ook mijn schadevrije jaren van de scootert overnemen.

Ik denk inderdaad dat je het meeste kans maakt als je bij dezelfde verzekeraar blijft.
 
Ik heb destijds ook van scooter op auto meegenomen.
Voorwaarde was wel dat mijn scooter verzekerd moest zijn bij zelfde verzekeraar als auto.
 
Ik heb destijds ook van scooter op auto meegenomen.
Voorwaarde was wel dat mijn scooter verzekerd moest zijn bij zelfde verzekeraar als auto.

ja ik denk ook dat het in de meeste gevallen zo is...
Is ook normaal hé, das weer zo'n truc om je aan hen te binden ....
 
ja ik denk ook dat het in de meeste gevallen zo is...
Is ook normaal hé, das weer zo'n truc om je aan hen te binden ....

vond het wel een fijne truc hoor, scheelde me toch weer 5 tientjes op jaarbasis..

Ik had inderdaad ook schadevrije jaren bij unive met me bromfiets, gewoon overgenomen naar me nieuwe motorverzekering bij unive :Y
 
vond het wel een fijne truc hoor, scheelde me toch weer 5 tientjes op jaarbasis..

Ik had inderdaad ook schadevrije jaren bij unive met me bromfiets, gewoon overgenomen naar me nieuwe motorverzekering bij unive :Y

Bij mij gaat het om 150 euro verschil.... dus was een topicje waard :P
 
Unive accepteert het wel. Echter moet je bij hun je brommer jaren ook hebben gemaakt.
(Slechts enkele weken terug zelf nog afgesloten)
 
Unive accepteert het wel. Echter moet je bij hun je brommer jaren ook hebben gemaakt.
(Slechts enkele weken terug zelf nog afgesloten)

Mmm, dan heeft Unive daar landelijk geen duidelijk beleid over, want ze doen er erg moeilijk over om schadevrije jaren van brommer naar motor mee te nemen...

Voor brommer > auto is duidelijk beleid, dat het mag, brommer > motor is vaag.

Broertje heeft het uiteindelijk we voor elkaar gekregen, dan lang aandringen.
 
Bij de ANWB tot een max. van 3 jaar
:^
bij de ANWB ook gelijk 3 tredes hoger begonnen, maar had daar dan ook 3 jaar me brommer verzekert.
Het zijn geen schadevrije jaren voor zover mij toen op de motorbeurs is uitgelegd, die kan je pas opbouwen na 18 jaar of iets dergelijks. Wat ze nu doen is dus vanuit hun bestanden kijken en je dan 3 tredes hoger indelen.

Vandaar ook dat je waarschijnlijk alleen bij jouw verzekeraar dit geintje kan uithalen.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt het zijn geen echte schadevrije jaren je krijgt alleen de no-claim korting die gelijk is aan 3 schadevrije jaren, hoe het verder allemaal precies zat weet ik eerlijk gezegd niet meer........ ik heb hier trouwens geen gebruik van kunnen maken aangezien ik geen brommert heb gehad..... heb in een ver verleden bij de ANWB gewerkt.
 
Edit Meangreengirl: Marktonderzoeken zijn niet zo maar toegestaan, en daarbij blijkt het vaak toch een verkapte vorm van spam te zijn. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Indien je geen toestemming hebt van de moderaters, mag hier geen marktonderzoek plaatsvinden.
En haal de naam van de verzekering even weg. Anders is het toch spam.

Neem dus even contact op met een moderater ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb eergister een mutatie ontvangen van Univé omdat hun 1,5 jaar terug vergeten zijn mijn schadevrije jaren van de bromfiets over te zetten. Na een mailtje was dit allemaal mogelijk.

PS. Meneer van de "EEN VERZEKERAAR", bij uw maatschappij kost mij het kaal WA verzekeren het dubbele, dan valt u dus af. En praat me er niet van hoeveel all risk kost met 4 schadevrije jaren. Een motor met een dagwaarde van 1000 euro kost +- 500 euro op jaarbasis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan