schakel en visje kettingset, waar bestellen....?

z1000bakker

Die hard MF'er
9 jan 2003
970
0
48
Den Haag
Hi,

Heb een kettingset maar de sluitschakel en het "visje"ontbreken. Nu kan ik deze uit Duitsland bestellen maar 9 euro verzendkosten voor een product van 5 euro vind ik wel een beetje veel. iemand een idee waar ik deze zou kunnen bestellen zodat ik de 9 euro verzendkosten wat kan reduceren. Alvast dank
 

z1000bakker

Die hard MF'er
9 jan 2003
970
0
48
Den Haag
Je bent idd snel.
Ben misschien (ben daar nog echt niet zeker van dus he!!!) van plan om mijn Z1000 bakker van de hand te doen, is nu in onderdelen (mist blok, draadboom, velgen en carburateurs). Is dus helemaal uit elkaar, frame heeft natuurlijk kenteken. Misschien iets voor jou?
 

bunker

Die hard MF'er
6 apr 2003
877
2
Plasmolen
www.bunkerparts.nl
Hi,

Heb een kettingset maar de sluitschakel en het "visje"ontbreken. Nu kan ik deze uit Duitsland bestellen maar 9 euro verzendkosten voor een product van 5 euro vind ik wel een beetje veel. iemand een idee waar ik deze zou kunnen bestellen zodat ik de 9 euro verzendkosten wat kan reduceren. Alvast dank
Misschien handig om het merk ketting te vermelden.
 

EM 73

Die hard MF'er
27 jan 2004
987
0
Hoogeveen
www.emracing.nl
Hi,

Heb een kettingset maar de sluitschakel en het "visje"ontbreken. Nu kan ik deze uit Duitsland bestellen maar 9 euro verzendkosten voor een product van 5 euro vind ik wel een beetje veel. iemand een idee waar ik deze zou kunnen bestellen zodat ik de 9 euro verzendkosten wat kan reduceren. Alvast dank
Al het van Regina (530)is , heb ik één gratiz voor jou.
 

Hellrider

MF veteraan
28 okt 2003
2.231
0
34
staat alst goed is op de ketting een code. kun je zo eentje bestelle. was bij mij igg wel zo. DID hebk dacht ik dusz
 

jb37

MF veteraan
30 nov 2003
7.893
0
53
Houten
Of je trekt er gewoon je achterbrug uit, dat kost niks en is simpelweg ook veel beter dan je ketting met een "visje" te gaan monteren.
 

z1000bakker

Die hard MF'er
9 jan 2003
970
0
48
Den Haag
Ketting is van het merk Enuma, gaat om een 530 SROZ ketting (al weet ik niet waar SROZ voor staat..) En het is voor een Yamaha Fj1200 vanaf 1991...
 

cornelis II

MF veteraan
4 mrt 2005
1.186
0
Ik zou zelf geen ketting willen monteren die met een zgn. visje is gesloten. Een klinkschakel is vele malen sterker en dus veiliger!
 

NitroMax

MF veteraan
Donateur
Je bent idd snel.
Ben misschien (ben daar nog echt niet zeker van dus he!!!) van plan om mijn Z1000 bakker van de hand te doen, is nu in onderdelen (mist blok, draadboom, velgen en carburateurs). Is dus helemaal uit elkaar, frame heeft natuurlijk kenteken. Misschien iets voor jou?
Oeh verleidelijk, maar ik heb genoeg projecten op het moment ;)


quanta costa ?
 

Gieliovd

MF veteraan
12 jun 2006
2.518
1
33
Omg. Alkmaar
Zelfde probleem wellicht... ik heb 4 weken terug ofzo een visje en ponsschakel besteld mij motorzaak in de buurt voor een RK 520SM ketting. 3 keer besteld zegt ie, komt niet aan, bedrijf failliet enz...... ik balen. Zaterdag erheen, gelijk gebeld dat ik erbij stond, als ik hem moet geloven is het vrijdag binnen.

Heb me rijbewijs toch nog niet.. (morgen als het goed is wel :+ ) maar dan moet ik hem nog laten aftunen |( .

Geen rijden dus nog voor mij (ook al doe ik het wel).

Kan niks vinden op goparts zo snel... nog ff kijken.
 

TDMprutser

MF veteraan
13 jul 2006
3.482
9
47
Monster
Over het algemeen wordt ernstig afgeraden om visjes te gebruiken bij motoren. Is brommertechniek... Zoals eerder al vermeld, haal je achterbrug eruit of gebruik een klinkschakel. Veel zekerder!
Heb het zelfs (heel vroeger) bij mn Zundappje (KS50) al eens meegemaakt dat ineens de hele ketting op straat lag, een dag nadat ik hem vervangen had. Was het visje finaal afgebroken!
TS, zo te zien aan je onderschrift rijd je een 1000cc, daar zou ik nooit van mijn leven op gaan zitten als de ketting met een visje gesloten is! Dat trek je echt met de eerste de beste keer gas geven finaal aan snippers :N
 

Peke Esu

MF veteraan
7 okt 2004
5.554
28
Ik geloof je direct maar op het visje komt geen trekkracht.

Visje is gewoon een borging, meer niet.
 

yamahafrans2

MF veteraan
9 okt 2004
1.715
7
48
Jirnsum
Bezoek site
Over het algemeen wordt ernstig afgeraden om visjes te gebruiken bij motoren. Is brommertechniek... Zoals eerder al vermeld, haal je achterbrug eruit of gebruik een klinkschakel. Veel zekerder!
Heb het zelfs (heel vroeger) bij mn Zundappje (KS50) al eens meegemaakt dat ineens de hele ketting op straat lag, een dag nadat ik hem vervangen had. Was het visje finaal afgebroken!
TS, zo te zien aan je onderschrift rijd je een 1000cc, daar zou ik nooit van mijn leven op gaan zitten als de ketting met een visje gesloten is! Dat trek je echt met de eerste de beste keer gas geven finaal aan snippers :N

Heb ook een 1000 met een visje.Ik ben het visje al 3 keer verloren.De ketting valt er niet zomaar af.De passing van de sluitschakel is negeatief.

Sluitschakels bestel ik gewoon bij een motorzaak.

Frans
 

Hanzzzz

MF veteraan
3 dec 2002
5.250
75
Soest
De kans is niet zo groot en er komt geen kracht op het visje te staan maar...

Als ie los schiet kan de ketting door je blok of de benen van jou of duo heen slaan. Ik heb ooit begrepen dat boven de 500 cc het niet wordt gedaan.
 

Kofferrek

MF veteraan
Donateur
23 jun 2003
83.252
2
Ik geloof je direct maar op het visje komt geen trekkracht.

Visje is gewoon een borging, meer niet.
Maar een visje kan losraken. Dat is een keer bij mij gebeurd, gelukkig bleef de ketting er op liggen en ben ik gestopt omdat ik een iets hoorde ratelen maar je staat toch vreemd te kijken als je opeens tegen 2 blanke pennetjes aankijkt en net daarvoor nog 200 reed :X
 

GS_Prutser

MF'er
27 jan 2003
210
0
38
Emmen
Vaak hebben die sluitschakels met visje ook iets meer speling tussen de pennen en het sluitplaatje. dat wrikt dan een beetje als er veel kracht op komt. Op mijn GS500E heb ik een ketting met visje gehad... na 10000 km was 1 plaatje van de sluitschakel doormidden. Was nog met 25kW ook! Ik heb echt mazzel gehad dat ik naar de ketting keek en de stukgetrokken schakel zag.

Dus koop voor je 1000cc een gesloten ketting en haal ff de achterbrug eruit om het te monteren, of koop een ketting met klinkschakel en laat die op de juiste manier klinken.
 
13 jan 2006
1.245
0
Wageningen
Visje mag je absoluut niet gebruiken. Zoals je hebt kunnen lezen is het verlies ervan te riskant.

Heb je de gevolgen als eens onderkent van een vastgeslagen ketting ?

Behalve onderuitgaan, kromme achterbrug, kapot geslagen secundaire as, Koppelings huis, deksels. etc.
 

jb37

MF veteraan
30 nov 2003
7.893
0
53
Houten
En mocht je toch de ketting gaan doorslijpen, bestel aub een schakel van hetzelfde merk en type. De passing van elk merk is ondanks dezelfde maat ketting net even anders.
 

z1000bakker

Die hard MF'er
9 jan 2003
970
0
48
Den Haag
Ketting is standaard van het open type dus doorslijpen doe ik niet.
Ben blij dat er nog iemand gehoord heeft van Enuma, dacht even dat ik de enige was.. ;-)
 

jb37

MF veteraan
30 nov 2003
7.893
0
53
Houten
Ketting is standaard van het open type dus doorslijpen doe ik niet.
Ben blij dat er nog iemand gehoord heeft van Enuma, dacht even dat ik de enige was.. ;-)
Als die ketting open geleverd wordt, dan zal er toch ook wel een klinkschakel bij zitten?
:?
 

Gieliovd

MF veteraan
12 jun 2006
2.518
1
33
Omg. Alkmaar
Ik hoop dan toch EINDELIJK donderdag mijn schakeltje binnen te krijgen (visje) voor me KLE500. Heb tegelijk ook een klink besteld. Eerst even die vis erop, en dan rij ik daarna met de motor mooi daarheen om hem te klinken.

Rijden met een visje met een 500 of een 1000 lijkt me niet zo bar veel uitmaken, de kracht komt er toch niet op te staan. Het enige dat ik eng vind is dat het na verloop van tijd ruim wordt ofzo, en dan er af lazert. Je monteerd hem met de rijrichting mee, dus je kunt ook niet blijven steken.

Beestje lastig rijden zonder ketting _O-

Nog lastiger zonder rijbewijs