schakel en visje kettingset, waar bestellen....?

z1000bakker

Die hard MF'er
9 jan 2003
970
0
Den Haag
Hi,

Heb een kettingset maar de sluitschakel en het "visje"ontbreken. Nu kan ik deze uit Duitsland bestellen maar 9 euro verzendkosten voor een product van 5 euro vind ik wel een beetje veel. iemand een idee waar ik deze zou kunnen bestellen zodat ik de 9 euro verzendkosten wat kan reduceren. Alvast dank
 
Als die ketting open geleverd wordt, dan zal er toch ook wel een klinkschakel bij zitten?
:?
[/quote]

Ja wijsneus , normaliter wel maar nu dus blijkbaar niet. En aangezien het om een verkoop via marktplaats gaat probeer ik het zo makkelijk mogelijk op te lossen.
 
Geen probleem hoor. Jij? Maar mag ik je geen wijsneus noemen dan? Ik vraag naar een sluitschakel met visje en de ketting is open... denk je dat ik dat zou doen als er een klinkschakel bij zou zitten... :? :?
 
................Rijden met een visje met een 500 of een 1000 lijkt me niet zo bar veel uitmaken, de kracht komt er toch niet op te staan. Het enige dat ik eng vind is dat het na verloop van tijd ruim wordt ofzo, en dan er af lazert. Je monteerd hem met de rijrichting mee, dus je kunt ook niet blijven steken.

Beestje lastig rijden zonder ketting _O-

Nog lastiger zonder rijbewijs

Die schakels met 'visjes' kunnen bij hoge draaisnelheden 'vanzelf' openen door de invloed van de middelpuntvliedende kracht........... (en dat wil je niet meemaken!)
 
Zal dat met zo'n klein gewicht, en toch relatief lage draaisnelheden echt van toepassing zijn? Lijkt me een beetje raar dat dat echt zou gebeuren.

Kijk als je 320 rijd zou ik het liever niet hebben, maar dan zou ik liever NIETS hebben wat niet 100 procent gezekerd is.

Maar in theorie zou het kunnen.... met "normaal" rijgedrag hier in de lagelanden zie ik het alleen niet zo snel gebeuren.
 
pffff wat een gedoe zeg over een visje .
Ga eens op de crossbaan kijken of bij een enduro/off the road rit wat daar allemaal met een visje rijdt.
is ook heel makkelijk met onderhoud,en dan bedoel ik niet om de 500km met een spuitbusje dr langs ...
Als je de sluitschakel goed ontvet en dr dan een beetje siliconen op doet gaat dat borgclipje er echt niet af hoor.
 
Ketting is van het merk Enuma, gaat om een 530 SROZ ketting (al weet ik niet waar SROZ voor staat..) En het is voor een Yamaha Fj1200 vanaf 1991...
Een ketting met een visje op een 1200? De kans dat dat afbreekt is vele malen groter dan een ketting uit 1 stuk,. of geponst (of hoe dat geschreven moet worden) Ooit gezien wat voor schade een ketting aanricht als hij onder het rijden los gaat?
 
bij de visboer :+

gerapje _O- . Die klinkschakels kun je bij alle dealers kopen volgens mij, maar niet van elk merk. ik zoek eerst het merk op, dan bel ik de dealers af om te vragen of ze een klinkschakel hebben, en meestal rijd ik dan naar een van mijn 2 populaire dealers toe. die hebben vaak wel dergelijke zooi op voorraad.
 
Een dealer gevonden die RK kettingen levert, én zo vriendelijk is moeite voor me te doen om een schakel te bestellen.

De man kijkt in de collectie van RK, ziet dat het type 520SM niet te vinden is. zelf kan ik het op de RK website ook niet vinden....

Volgende probleem! Weet iemand hier wat mee?

THNX
 
Terug
Bovenaan Onderaan