schakel en visje kettingset, waar bestellen....?

z1000bakker

Die hard MF'er
9 jan 2003
970
0
Den Haag
Hi,

Heb een kettingset maar de sluitschakel en het "visje"ontbreken. Nu kan ik deze uit Duitsland bestellen maar 9 euro verzendkosten voor een product van 5 euro vind ik wel een beetje veel. iemand een idee waar ik deze zou kunnen bestellen zodat ik de 9 euro verzendkosten wat kan reduceren. Alvast dank
 
Je bent idd snel.
Ben misschien (ben daar nog echt niet zeker van dus he!!!) van plan om mijn Z1000 bakker van de hand te doen, is nu in onderdelen (mist blok, draadboom, velgen en carburateurs). Is dus helemaal uit elkaar, frame heeft natuurlijk kenteken. Misschien iets voor jou?
 
Hi,

Heb een kettingset maar de sluitschakel en het "visje"ontbreken. Nu kan ik deze uit Duitsland bestellen maar 9 euro verzendkosten voor een product van 5 euro vind ik wel een beetje veel. iemand een idee waar ik deze zou kunnen bestellen zodat ik de 9 euro verzendkosten wat kan reduceren. Alvast dank

Misschien handig om het merk ketting te vermelden.
 
Hi,

Heb een kettingset maar de sluitschakel en het "visje"ontbreken. Nu kan ik deze uit Duitsland bestellen maar 9 euro verzendkosten voor een product van 5 euro vind ik wel een beetje veel. iemand een idee waar ik deze zou kunnen bestellen zodat ik de 9 euro verzendkosten wat kan reduceren. Alvast dank

Al het van Regina (530)is , heb ik één gratiz voor jou.
 
Je bent idd snel.
Ben misschien (ben daar nog echt niet zeker van dus he!!!) van plan om mijn Z1000 bakker van de hand te doen, is nu in onderdelen (mist blok, draadboom, velgen en carburateurs). Is dus helemaal uit elkaar, frame heeft natuurlijk kenteken. Misschien iets voor jou?
Oeh verleidelijk, maar ik heb genoeg projecten op het moment ;)


quanta costa ?
 
Zelfde probleem wellicht... ik heb 4 weken terug ofzo een visje en ponsschakel besteld mij motorzaak in de buurt voor een RK 520SM ketting. 3 keer besteld zegt ie, komt niet aan, bedrijf failliet enz...... ik balen. Zaterdag erheen, gelijk gebeld dat ik erbij stond, als ik hem moet geloven is het vrijdag binnen.

Heb me rijbewijs toch nog niet.. (morgen als het goed is wel :+ ) maar dan moet ik hem nog laten aftunen |( .

Geen rijden dus nog voor mij (ook al doe ik het wel).

Kan niks vinden op goparts zo snel... nog ff kijken.
 
Over het algemeen wordt ernstig afgeraden om visjes te gebruiken bij motoren. Is brommertechniek... Zoals eerder al vermeld, haal je achterbrug eruit of gebruik een klinkschakel. Veel zekerder!
Heb het zelfs (heel vroeger) bij mn Zundappje (KS50) al eens meegemaakt dat ineens de hele ketting op straat lag, een dag nadat ik hem vervangen had. Was het visje finaal afgebroken!
TS, zo te zien aan je onderschrift rijd je een 1000cc, daar zou ik nooit van mijn leven op gaan zitten als de ketting met een visje gesloten is! Dat trek je echt met de eerste de beste keer gas geven finaal aan snippers :N
 
Over het algemeen wordt ernstig afgeraden om visjes te gebruiken bij motoren. Is brommertechniek... Zoals eerder al vermeld, haal je achterbrug eruit of gebruik een klinkschakel. Veel zekerder!
Heb het zelfs (heel vroeger) bij mn Zundappje (KS50) al eens meegemaakt dat ineens de hele ketting op straat lag, een dag nadat ik hem vervangen had. Was het visje finaal afgebroken!
TS, zo te zien aan je onderschrift rijd je een 1000cc, daar zou ik nooit van mijn leven op gaan zitten als de ketting met een visje gesloten is! Dat trek je echt met de eerste de beste keer gas geven finaal aan snippers :N


Heb ook een 1000 met een visje.Ik ben het visje al 3 keer verloren.De ketting valt er niet zomaar af.De passing van de sluitschakel is negeatief.

Sluitschakels bestel ik gewoon bij een motorzaak.

Frans
 
De kans is niet zo groot en er komt geen kracht op het visje te staan maar...

Als ie los schiet kan de ketting door je blok of de benen van jou of duo heen slaan. Ik heb ooit begrepen dat boven de 500 cc het niet wordt gedaan.
 
Ik geloof je direct maar op het visje komt geen trekkracht.

Visje is gewoon een borging, meer niet.
Maar een visje kan losraken. Dat is een keer bij mij gebeurd, gelukkig bleef de ketting er op liggen en ben ik gestopt omdat ik een iets hoorde ratelen maar je staat toch vreemd te kijken als je opeens tegen 2 blanke pennetjes aankijkt en net daarvoor nog 200 reed :X
 
Vaak hebben die sluitschakels met visje ook iets meer speling tussen de pennen en het sluitplaatje. dat wrikt dan een beetje als er veel kracht op komt. Op mijn GS500E heb ik een ketting met visje gehad... na 10000 km was 1 plaatje van de sluitschakel doormidden. Was nog met 25kW ook! Ik heb echt mazzel gehad dat ik naar de ketting keek en de stukgetrokken schakel zag.

Dus koop voor je 1000cc een gesloten ketting en haal ff de achterbrug eruit om het te monteren, of koop een ketting met klinkschakel en laat die op de juiste manier klinken.
 
Visje mag je absoluut niet gebruiken. Zoals je hebt kunnen lezen is het verlies ervan te riskant.

Heb je de gevolgen als eens onderkent van een vastgeslagen ketting ?

Behalve onderuitgaan, kromme achterbrug, kapot geslagen secundaire as, Koppelings huis, deksels. etc.
 
Ik hoop dan toch EINDELIJK donderdag mijn schakeltje binnen te krijgen (visje) voor me KLE500. Heb tegelijk ook een klink besteld. Eerst even die vis erop, en dan rij ik daarna met de motor mooi daarheen om hem te klinken.

Rijden met een visje met een 500 of een 1000 lijkt me niet zo bar veel uitmaken, de kracht komt er toch niet op te staan. Het enige dat ik eng vind is dat het na verloop van tijd ruim wordt ofzo, en dan er af lazert. Je monteerd hem met de rijrichting mee, dus je kunt ook niet blijven steken.

Beestje lastig rijden zonder ketting _O-

Nog lastiger zonder rijbewijs
 
Terug
Bovenaan Onderaan