schakel probleem

MrLeon

MF veteraan
7 jun 2008
1.609
0
Kampen
Facebook
oke
ik heb een probleem met nutraal en 1
als ik voor een stoplicht sta en doe hem van zen nutraal in zen 1 en het nutraal lampje gaat uit maar als ik dan wil weg rijde staat hij soms nog in zen nutraal en dan mot ik nog een x een tik geven (al bewegend) om hem in zen 1 te krijgen. Dit gebeurt niet altijd maar als het gebeurt is het kut.
iemand een idee wat het kan zijn ?
 
Is wel vaker over gesproken....

Sommige bakken willen niet altijd even soepel in de 1 uit stilstand. Misschien trap je hem wel niet terug in versnellingen onder het rijden?

Trap je hem van een hoge versnelling stilstaand terug naar 1? Of rijdend al?

Vaak helpt het om stilstaand inderdaad even het aangrijppunt op te zoeken. Voel je weerstand zit hij goed.

Overigens ter info: sommige versnellingsbakken moet bijna altijd wegrijden met je voet OP het schakelpookje, drukkend, om te voorkomen dat hij eruit schiet. Dus jouw probleem valt wel mee.
 
Is wel vaker over gesproken....

Sommige bakken willen niet altijd even soepel in de 1 uit stilstand. Misschien trap je hem wel niet terug in versnellingen onder het rijden?

Trap je hem van een hoge versnelling stilstaand terug naar 1? Of rijdend al?

Vaak helpt het om stilstaand inderdaad even het aangrijppunt op te zoeken. Voel je weerstand zit hij goed.

Overigens ter info: sommige versnellingsbakken moet bijna altijd wegrijden met je voet OP het schakelpookje, drukkend, om te voorkomen dat hij eruit schiet. Dus jouw probleem valt wel mee.
:N Als je met de voet op de pook weg moet rijden dan heb je een andere probleem normaal is het natuurlijk nooit.
 
Is wel vaker over gesproken....

Sommige bakken willen niet altijd even soepel in de 1 uit stilstand. Misschien trap je hem wel niet terug in versnellingen onder het rijden?

Trap je hem van een hoge versnelling stilstaand terug naar 1? Of rijdend al?

Vaak helpt het om stilstaand inderdaad even het aangrijppunt op te zoeken. Voel je weerstand zit hij goed.

Overigens ter info: sommige versnellingsbakken moet bijna altijd wegrijden met je voet OP het schakelpookje, drukkend, om te voorkomen dat hij eruit schiet. Dus jouw probleem valt wel mee.

Het is niet goed als een versnelling niet goed in een bepaalde stand wil. Dat betekent dat ergens toch een probleem is in het schakelhuis of de koppeling.
Schakelen hoort betrouwbaar en soepel te verlopen. Punt.
 
indien je in neutraal niet de koppeling ingetrokken hebt, zou je hem zonder probleem in zn een moeten kunnen krijgen. Zie 't als de persoonlijkheid van je motor en hou er rekening mee :) Ik heb 't zelfde van 5 naar 6.
 
Terug
Bovenaan Onderaan