schakel problemen

demdef

Rookie
12 apr 2013
28
1
Hallo kan iemand mij helpen met mijn yamaha 750xv
bij mijn laatste rit merkte ik dat ik moeilijk kon terug schakelen naar lagere versnellingen
weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
 
Hmja: mijn vervoermiddel rijdt niet prettig. Waar kan dat aan liggen? :+

Volgens mij is dat een cardanfiets, dus je ketting afstellen zal weinig zin hebben. Dan kan ik alleen zeggen dat je even naar de speling van je koppelingshendel moet kijken. Verder kan het van alles zijn en met zo weinig informatie schiet het niet op......
 
Hallo kan iemand mij helpen met mijn yamaha 750xv
bij mijn laatste rit merkte ik dat ik moeilijk kon terug schakelen naar lagere versnellingen
weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Hoe is het net de afstelling van je koppelingskabel?

Hoe lang geleden is de olie vervangen? En welke olie zit er nu in?
 
hoi Martell,ik heb de afstelling strakker gedraaid en werkt al een stuk beter.
ik heb pas motul 10/40 gebruikt.
alvast bedankt voor de reactie,ben vandaag nieuw ingeschreven op het motorforum
en krijg je van die belachelijke reactie,s van de motormaatjes moet je het hebben!!!!!!!
gr Peter
 
hoi Martell,ik heb de afstelling strakker gedraaid en werkt al een stuk beter.
ik heb pas motul 10/40 gebruikt.
alvast bedankt voor de reactie,ben vandaag nieuw ingeschreven op het motorforum
en krijg je van die belachelijke reactie,s van de motormaatjes moet je het hebben!!!!!!!
gr Peter

Door die rare reacties lees je op een gegeven moment wel heen. Hoewel het natuurlijk erg irritant kan overkomen :Y

Meestal krijg je toch op korte termijn wel wat bruikbare tips.
 
op vrijdag gaat iedereen effe los,zou de koppelingskabel eens goed in olieen of een nieuwe er op,en daarna wat strakker zetten niet te strak zorg dat je 5 mm speling in de koppeling houd..

zo de glazenbol mag nu ook weg :+

grt m
 
Laatst bewerkt:
hoi Martell,ik heb de afstelling strakker gedraaid en werkt al een stuk beter.
ik heb pas motul 10/40 gebruikt.
alvast bedankt voor de reactie,ben vandaag nieuw ingeschreven op het motorforum
en krijg je van die belachelijke reactie,s van de motormaatjes moet je het hebben!!!!!!!
gr Peter
A. je bent op het verkeerde forum.
B. als je wat langer had meegelezen voordat je registreerde zou je de reacties en de oorsprong kunnen plaatsen.
C. Het forum is geen vraagbaak, het is een plek waar mensen rondhangen, net als in de kroeg. Het juiste antwoord zal je zelf moeten bedenken.

Wat je oplossing betreft, heb je nu nog vrije slag in je kabel? Anders loop je binnenkort tegen het volgende probleem aan.
 
A. je bent op het verkeerde forum.
B. als je wat langer had meegelezen voordat je registreerde zou je de reacties en de oorsprong kunnen plaatsen.
C. Het forum is geen vraagbaak, het is een plek waar mensen rondhangen, net als in de kroeg. Het juiste antwoord zal je zelf moeten bedenken.

Wat je oplossing betreft, heb je nu nog vrije slag in je kabel? Anders loop je binnenkort tegen het volgende probleem aan.


:^

helemaal mee eens, dat wordt nog weleens vergeten. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan