Schakel problemen

Edjeboy

Rookie
29 mei 2021
4
0
Vraag mensen, ik ben nu 3 weken in bezit van een BMW F900R TOP motor. Alleen wat mij opvalt ,is dat ik niet in neutraal kan schakelen als ik bijvoorbeeld bij de stoplicht sta. Als ik de motor even uit zet schakeld gaat het per direct. Maar als de motor aanstaat gaat het niet in nutraal. Hoort dit bij deze type motor?
 
Nee, dat hoort niet. Dan komt de koppeling niet goed vrij.

Zit de originele koppelinggreep nog op de motor en staat de koppeling juist afgesteld?
 
Nee dat hoort niet bij een moderne motorfiets.
Bij mij MV uit 1975 hoort het wel... :Y
 
Ik heb een F850GSA soort gelijk motorblok, met draaiende motor kan ik neutraal prima vinden met niet draaiende motor gaat hij heel gemakkelijk van zijn 1 naar zijn 2 ipv naar neutraal.
 
Vraag mensen, ik ben nu 3 weken in bezit van een BMW F900R TOP motor. Alleen wat mij opvalt ,is dat ik niet in neutraal kan schakelen als ik bijvoorbeeld bij de stoplicht sta. Als ik de motor even uit zet schakeld gaat het per direct. Maar als de motor aanstaat gaat het niet in nutraal. Hoort dit bij deze type motor?

Als de koppelingkabel juist staat ingesteld en het probleem blijft zou ik even terug rijden naar de BMW dealer en het probleem voorleggen. Ik weet dat er een aantal koppelingen zijn vervangen voor een gemodificeerd exemplaar. Ik weet niet of er een service of terugroepactie op staat, maar dat kan je dealer uiteraard wel uitzoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan