Schakelaar aansluiten

Motorklusser

Rookie
7 aug 2021
5
5
Beste,

Ik heb reeds al een navigatie aangesloten op mijn motor. Deze is verbonden via mijn licht. Dus motor aan is navigatie aan, motor uit alles uit.

Nu wil ik graag hiertussen een schakelaar zetten zodat de navigatie ook op batterij kan werken en zo soms leeg kan gaan. (Gewoon omdat ik dat beter vind)

Ik heb mij een schakelaar gekocht bij RAD maar ik heb geen idee hoe ik het nu moet aansluiten...?
Er zijn 2 draden aan de schakelaar.

Iemand hier ervaring mee? Graag een makkelijke uitleg hierover.

Alvast bedankt!
 
1c5050ad370f2a4d306cfcf20ea00659.png
 
Beste,

Ik heb reeds al een navigatie aangesloten op mijn motor. Deze is verbonden via mijn licht. Dus motor aan is navigatie aan, motor uit alles uit.

Nu wil ik graag hiertussen een schakelaar zetten zodat de navigatie ook op batterij kan werken en zo soms leeg kan gaan. (Gewoon omdat ik dat beter vind)

Ik heb mij een schakelaar gekocht bij RAD maar ik heb geen idee hoe ik het nu moet aansluiten...?
Er zijn 2 draden aan de schakelaar.

Iemand hier ervaring mee? Graag een makkelijke uitleg hierover.

Alvast bedankt!
Je zoekt een +, waar altijd spanning op staat. Liefste na een zekering.


Direct van de + pool kan maar dan graag een zekering in die draad.

Deze + gaat naar schakelaar en van de schakelaar door naar navi.

De - of massa direct op een massapunt, een massadraad of - pool vd accu.
 
Zoals ik hem lees, .... wil hij de huidige situatie houden, constant stroom geschakeld via contact, en geen nieuwd draad leggen, maar deze constante stroom wel kunnen afsluiten dmv een schakelaar, zodat navi op accu werkr ipv constante stroom
Dus huidige situatie, als het goed is gaan er 2 draden naar je navi 1 van de draden door knippen en de schakelaar er tussen, that's it
Ik denk dat je de + door knipt, maar ik heb geen idee of dat uitmaakr
 
Beste,

Ik heb reeds al een navigatie aangesloten op mijn motor. Deze is verbonden via mijn licht. Dus motor aan is navigatie aan, motor uit alles uit.

Nu wil ik graag hiertussen een schakelaar zetten zodat de navigatie ook op batterij kan werken en zo soms leeg kan gaan. (Gewoon omdat ik dat beter vind)

Ik heb mij een schakelaar gekocht bij RAD maar ik heb geen idee hoe ik het nu moet aansluiten...?
Er zijn 2 draden aan de schakelaar.

Iemand hier ervaring mee? Graag een makkelijke uitleg hierover.

Alvast bedankt!
Dus je wil dat de spanning van de navigatie af gaat wanneer je de motor uitzet (zoals nu), maar dat je met de nieuwe schakelaar ook onder het rijden de spanning eraf kan schakelen?
In dat geval moet de schakelaar in de huidige voedingsdraad komen?

Edit: Martin was sneller.
 
Zoals ik hem lees, .... wil hij de huidige situatie houden, constant stroom geschakeld via contact, en geen nieuwd draad leggen, maar deze constante stroom wel kunnen afsluiten dmv een schakelaar, zodat navi op accu werkr ipv constante stroom
Dus huidige situatie, als het goed is gaan er 2 draden naar je navi 1 van de draden door knippen en de schakelaar er tussen, that's it
Ik denk dat je de + door knipt, maar ik heb geen idee of dat uitmaakr
En dan wel graag de draad doorknippen NA de zekering..
 
Zoals ik hem lees, .... wil hij de huidige situatie houden, constant stroom geschakeld via contact, en geen nieuwd draad leggen, maar deze constante stroom wel kunnen afsluiten dmv een schakelaar, zodat navi op accu werkr ipv constante stroom
Dus huidige situatie, als het goed is gaan er 2 draden naar je navi 1 van de draden door knippen en de schakelaar er tussen, that's it
Ik denk dat je de + door knipt, maar ik heb geen idee of dat uitmaakr
Ik wil het inderdaad zoals u het beschrijft.
Klopt het dat ik dan de + draad moet hebben? Op de kabel van de navigatie zit een zekering. Dus na de zekering de + knippen en aansluiten op de schakelaar?
 
Hou es op met U, voel ik me zo oud :( :(
U bent ook oud, want volgens Uw profiel, dat U hebt aangevuld, bent U lang geleden geboren, en begint U nu reeds grijze haren te krijgen, maar geen zorgen, dat betekent dat U wordt beschouwd als wijs, en o ja, U en ik zijn zowat even oud, dus ik spreek even goed voor mijzelf als voor U. Met het enige verschil dat ik nog 45 moet worden (volgende maand B|), terwijl U dat al bent :+


dat ik dan de + draad moet hebben? Op de kabel van de navigatie zit een zekering. Dus na de zekering de + knippen en aansluiten op de schakelaar?
Zo moet het dus idd :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan