Schakelbrommer

Lightning01

MF'er
13 jun 2006
86
0
Amsterdam
Hey, op dit moment ben ik bezig me tmijn rijbewijs. Aangezien ik nog nooit op een brommer of scooter heb gereden.. en talent mij ontbreekt.. heb ik x aantal lessen meer nodig dan de gemiddelde motorrijder.

Daarom wou ik een schakelbrommer kopen. Meer ervaring opdoen etcetra. Een aantal vragen.

Mag je met een theorie certificaat A op een schakelbrommer rijden?
Wat is aan te raden? Wou een sportieve look.

Alvast bedankt.
 
linke shit, brommervragen op een motorforum.

verwacht alvast niet teveel serieuze opmerkingen.

maar voor dat die bullshit komt, je mag niet met A theorie op de bromfiets. wel met geldig autorijbewijs of bromfietscertificaat.
 
oud zundappje? gewoon iets goedkoops zoeken, houd je meer over voor een mooie motor.. ;) (Ik heb het zelf ook zo gedaan..)
 
linke shit, brommervragen op een motorforum.

verwacht alvast niet teveel serieuze opmerkingen.

maar voor dat die bullshit komt, je mag niet met A theorie op de bromfiets. wel met geldig autorijbewijs of bromfietscertificaat.

dat is toch eigenlijk echt dom, met autorijbewijs mag je op brommer en met motorrijbewijs niet. dit is nog eens het bewijs dat de wet niet deugd.
(in Belgie is het trouwens sinds een paar jaar verboden om met brommer te rijden met autorijbewijs)
 
rijgedrag van een brommer is nauwelijks te vergelijken met een motor. Het klein beetje voordeel met het gevoel voor schakelen heb je na een paar lessen wel te pakken. Ik zou er niet eentje voor kopen, spaar lekker door voor een moto...
 
linke shit, brommervragen op een motorforum.

verwacht alvast niet teveel serieuze opmerkingen.

maar voor dat die bullshit komt, je mag niet met A theorie op de bromfiets. wel met geldig autorijbewijs of bromfietscertificaat.

Net zoiets als Bubba een cafe binnenloopt waar een bord staat met: 'we dont like black people' -O-
 
Ik zou gewoon die paar extra lessen nemen, is waarschijnlijk toch goedkoper dan bromfietscertificaat halen, brommer kopen, verzekeren en dat soort onzin. En met een goede instructeur leer je in een half uur motorrijles meer dan met 4 uur zelf op een brommertje rondtuffen. Succes!
 
Ik zou gewoon die paar extra lessen nemen, is waarschijnlijk toch goedkoper dan bromfietscertificaat halen, brommer kopen, verzekeren en dat soort onzin. En met een goede instructeur leer je in een half uur motorrijles meer dan met 4 uur zelf op een brommertje rondtuffen. Succes!

Wou zo'n ding kopen om te 'leren' rijden, maar waarschijnlijk ook om gewoon te rijden :]

Krijg net te horen dat het helemaal niet lijkt op een motor -O- .. laat maar dan. Bedankt. ;)
 
linke shit, brommervragen op een motorforum.

verwacht alvast niet teveel serieuze opmerkingen.

maar voor dat die bullshit komt, je mag niet met A theorie op de bromfiets. wel met geldig autorijbewijs of bromfietscertificaat.
:N

http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=23

Dus: Als je van 1 juni 1980 of later bent, móet je een bromfietscertificaat hebben. Als je van daarvoor bent, hoef je het niet te hebben als je een auto of motorrijbewijs hebt. Heb je dat niet, dan moet je wel een bromfietscertificaat hebben.

Het is zóóó simpel... Even googlen voor je iets roept...
 
dat is toch eigenlijk echt dom, met autorijbewijs mag je op brommer en met motorrijbewijs niet. dit is nog eens het bewijs dat de wet niet deugd.
(in Belgie is het trouwens sinds een paar jaar verboden om met brommer te rijden met autorijbewijs)

Met een motorrijbewijs mag je weldegelijk brommer rijden. Met een THEORIE certificaat A mag het niet (al is dat eigenlijk ook een domme regel).

Ik heb twee jaar schakelbrommer gereden en zie dat niet als een voordeel. Ik heb zelf een examen verknalt door mijn brommer-rijstijl die ik eerst eens af moest leren. Voertuigbeheersing was prima.
 
:N

http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=23

Dus: Als je van 1 juni 1980 of later bent, móet je een bromfietscertificaat hebben. Als je van daarvoor bent, hoef je het niet te hebben als je een auto of motorrijbewijs hebt. Heb je dat niet, dan moet je wel een bromfietscertificaat hebben.

Het is zóóó simpel... Even googlen voor je iets roept...
Als je van voor 1 juni 1980 bent...en je hebt geen rijbewijs hoef je geen cursus te volgen voor het bromfietscertificaat, maar moet je er wel een halen op het postkantoor. Kost iets van 25 euro....

Orpheus en Baksteen vormen een redelijk adequaat infoteam zo, tegenwoordig :+
 
Ik zou een Yamaha tzr50 nemen, rijd heel goed en lijkt net een motor en 90% van de motorrijders zwaait naar je :]
 
dat is toch eigenlijk echt dom, met autorijbewijs mag je op brommer en met motorrijbewijs niet. dit is nog eens het bewijs dat de wet niet deugd.
(in Belgie is het trouwens sinds een paar jaar verboden om met brommer te rijden met autorijbewijs)
Hij heeft een theoriecertificaat A, geen motorrijbewijs.

Ik zou niet op een brommer stappen als je hem niet al nodig hebt voor vervoer.

Lees toch vaak dat je jezelf slechte dingen aanleert die je dan tijdens de motorrijles weer af moet leren.

Ik heb nooit brommer gereden, maar als ik met m'n GS op een parkeerplaatsje oefen gaat het best leuk.
 
Als je van voor 1 juni 1980 bent...en je hebt geen rijbewijs hoef je geen cursus te volgen voor het bromfietscertificaat, maar moet je er wel een halen op het postkantoor. Kost iets van 25 euro....

Orpheus en Baksteen vormen een redelijk adequaat infoteam zo, tegenwoordig :+

Even een kleine aanvulling :

Bromfietsrijbewijs
Na 1 oktober 2006 worden er geen bromfietscertificaten meer afgegeven. Na het examen bij het CBR voor de bromfiets kan de bromfietser een rijbewijs voor de categorie AM aanvragen bij de gemeente waar hij woonachtig is. Aanvragen ingediend voor 1 oktober 2006 zullen nog worden afgehandeld door het CBR.
 
Ik zou een Yamaha tzr50 nemen, rijd heel goed en lijkt net een motor en 90% van de motorrijders zwaait naar je :]

Dat komt waarschijnlijk omdat je zelf zwaait?
Ik moet binnen de bebouwde kom altijd eerst zwaaien voordat ze terug zwaaien, omdat ik op een rs 125 rijd. buiten de bebouwde kom zwaait vrijwel iedereen :W :W
 
Dat komt waarschijnlijk omdat je zelf zwaait?
Ik moet binnen de bebouwde kom altijd eerst zwaaien voordat ze terug zwaaien, omdat ik op een rs 125 rijd. buiten de bebouwde kom zwaait vrijwel iedereen :W :W

Ik zwaai pas als ik zie dat de ander ook gaat zwaaien (omdat ik niet gedisst wil worden :9 )
 
hmm het valt mee met de bullshit :P

ter aanvulling sta ik zelf wel positief tegenover ervaring hebben op de schakelbrommer.

ik heb zelf voor het behalen van het motorrijbewijs veel schakelbrommer gereden en door dat ik al het gevoel had van het schakelen en sturen enz. had ik ongeveer 20 a 30 seconden nodig om te wennen aan de motor.
Even wennen aan het koppel, de balhoofdshoek de remmen en het gewicht en klaar. Ik kon me gaan concentreren op het verkeer ipv. het leren rijden.
(ff voor de duidelijkheid, was 25kw rijbewijs, voor een vol vermogen rbw heeft de ervaring met een schakelbromfiets wel wat minder overlap)

maar om speciaal voor het motorrijden eerst een schakelbrommer te kopen... nee. zonde van je geld.
Als er toevallig een vriend zo'n ding in de schuur heeft staan, tuf daar maar een paar rondjes op, meer dan zat.
 
hmm het valt mee met de bullshit :P

ter aanvulling sta ik zelf wel positief tegenover ervaring hebben op de schakelbrommer.

ik heb zelf voor het behalen van het motorrijbewijs veel schakelbrommer gereden en door dat ik al het gevoel had van het schakelen en sturen enz. had ik ongeveer 20 a 30 seconden nodig om te wennen aan de motor.
Even wennen aan het koppel, de balhoofdshoek de remmen en het gewicht en klaar. Ik kon me gaan concentreren op het verkeer ipv. het leren rijden.
(ff voor de duidelijkheid, was 25kw rijbewijs, voor een vol vermogen rbw heeft de ervaring met een schakelbromfiets wel wat minder overlap)

maar om speciaal voor het motorrijden eerst een schakelbrommer te kopen... nee. zonde van je geld.
Als er toevallig een vriend zo'n ding in de schuur heeft staan, tuf daar maar een paar rondjes op, meer dan zat.

Bedankt, zal deze advies dan ook opvolgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan