Schakelen doet hij, maar vertrekken niet..

rebelr6

Rookie
28 okt 2009
21
0
antwerpen
Hallo iedereen. KAN ER AUB IEMAND ME HELPEN TE BEVESTIGEN WAT ER MIS IS?????
Ik heb een Yamaha R6 van 2004
gisteren wou ik een beetje rijden.
Ik wou de olie nachecken maar de moto stond op zn poot,
het leek me weinig en heb ik er een beetje bijgekapt.

Ik reed de autosnelweg op en na een bepaald moment gaf ik gas bij
de toerenteller ging omhoog maar de moto bleef maar vertragen
en hoorde ik precies een geluid van een schijf.
Dan ben ik aan de kant gegaan en terug naar 1ste geschakelt
maar HIJ PAKTE HET NIET MEER AAN en KON NIET MEER VERTREKKEN
maar als ik gas gaf zag ik op de dashboard dat ik zogezegd 20 km per uur
30 km per uur aan het rijden was. Maar de moto bleef staan.

Dan hebben we die in een bus gestoken en garage gedaan.
Toen we de olie nog eens nakeken bleek er HEEL VEEL olie in te zitten
dus hebben we die volledig eruit gehaald. heel de nacht laten uitlopen
en vandaag nieuwe olie in gekapt
maar t lukte weer niet om te schakelen en te vertrekken.

Ik dacht dat het de koppelingplaten kon zijn
ik heb ze eruit gehaalt, Maar niets is verbrand, 1 fictieschijf denk ik dat het zo noemt
is uiteen gevallen. en ze waren ook dunner dan het normaal gezien moest zijn

Nu de vraag is. IS DE KOPPELING KAPOT?????? (dat 235€ kost bij de garage)
OF WAT KAN DE OORZAAK ANDERS ZIJN???
 
Bestel via internet een nieuw setje koppelings-disken (zowel bekleed als onbekleed), kap er weer nieuwe motorfietsolie in en alleé, even aan het kabelstelwurmpje wormen, en gij zult weer vooruit floepen ;)
 
Belgisch, wat een taaltje! :j

Tja, als ze onder de minimumdikte zijn moet je ze vervangen. Als ze uit elkaar vallen ook.

Misschien niet eens de gladde platen. Even kijken. Maar goed, als hij open ligt...

En, pas op met te veel olie he! Te veel is ook slecht net als te kort!!!
 
Bestel via internet een nieuw setje koppelings-disken (zowel bekleed als onbekleed), kap er weer nieuwe motorfietsolie in en alleé, even aan het kabelstelwurmpje wormen, en gij zult weer vooruit floepen ;)

ma is het dus echt de koppeling die kapot is?
of kan het niet iets anders zijn?
want ik ben bang da ik nu die koppeling ga veranderen en dat het nog altijd niet gaat macheren...
 
Een gebroken frictieschijf moet zowiezo vervangen worden. Net als de olie, grote kans dat daar nog stukjes in dwarrelen. Als de andere platen al te dun waren is het zowiezo wel aan te raden de platen te vervangen. Let er ook op dat je er goede olie in gooit, ikzelf gebruik Motul olie wat naar mijn gevoel minder slipt als nieuwe Castrol olie. Het vervangen van de platen is zelf goed te doen, oude platen er uit wippen, nieuwe platen een dagje in de olie laten weken, de aparte plaat als eerste erin floepen, en dan om en om de andere platen erin. En als de veren uitgerekt zijn ook vervangen! Vervolgens bij het blok de kabel afstellen, vergeet er ook niet ff bij het deksel een nieuwe pakking in te doen anders gaat het geheid olie lekken. Kosten, ongeveer 120 euro en een zaterdag middag.
 
Een gebroken frictieschijf moet zowiezo vervangen worden. Net als de olie, grote kans dat daar nog stukjes in dwarrelen. Als de andere platen al te dun waren is het zowiezo wel aan te raden de platen te vervangen. Let er ook op dat je er goede olie in gooit, ikzelf gebruik Motul olie wat naar mijn gevoel minder slipt als nieuwe Castrol olie. Het vervangen van de platen is zelf goed te doen, oude platen er uit wippen, nieuwe platen een dagje in de olie laten weken, de aparte plaat als eerste erin floepen, en dan om en om de andere platen erin. En als de veren uitgerekt zijn ook vervangen! Vervolgens bij het blok de kabel afstellen, vergeet er ook niet ff bij het deksel een nieuwe pakking in te doen anders gaat het geheid olie lekken. Kosten, ongeveer 120 euro en een zaterdag middag.

120€? een set met de koppelingplaten en scheidingsplaten, nieuwe veren, nieuwe pakking hebben ze mij gezegt 235€ in de garage
waar geraak jij aan goeikopere?
en wat bedoel je met de kabel aan de blok?
 
maar als ik gas gaf zag ik op de dashboard dat ik zogezegd 20 km per uur
30 km per uur aan het rijden was. Maar de moto bleef staan.

Waar zit de pick up van de snelheidsmeter van de R6??Zie net dat ie bij de 2003 gewoon bij t voortandwiel zit..
Als je teller snelheid aangeeft draait je voortandwiel wel,dus zou theoretisch je ketting er naast liggen..
Lijkt me sterk bij je voortandwiel,maar toch..
 
Laatst bewerkt:
Waar zit de pick up van de snelheidsmeter van de R6??Zie net dat ie bij de 2003 gewoon bij t voortandwiel zit..
Als je teller snelheid aangeeft draait je voortandwiel wel,dus zou theoretisch je ketting er naast liggen..
Lijkt me sterk bij je voortandwiel,maar toch..

hmm jah da wekt ook vraag tekens in me kop
kga die ook eens nachecken morgen
 
Lijkt precies meer en meer op een electronisch probleem en niet op een mechanisch.
Stil staan en dan een snelheidsaanduiding krijgen die digitaal gestuurd word.
Als de koppeling versleten is kan je ze evengoed vervangen, maar vrees dat daarmee je probleem niet opgelost gaat zijn
 
120€? een set met de koppelingplaten en scheidingsplaten, nieuwe veren, nieuwe pakking hebben ze mij gezegt 235€ in de garage
waar geraak jij aan goeikopere?
en wat bedoel je met de kabel aan de blok?

Ik had ze hier besteld bij Tweewielerservice Veghel, uw specialist in motoronderdelen en accessoires ,maar zonder nieuwe scheidingsplaten. Wel met nieuwe veren erbij. Ik vond 15 euro voor een nieuwe o-ring (pakking) nogal veel, dus heb de oude uitgezette ring wat ingekort en vloeibare pakking gebruikt. Ik heb niet echt rondgezocht, maar denk wel dat ze bijv. bij louis.de nog goedkoper zijn, maar kmoest em gewoon snel weer rijdbaar hebben, tis namelijk mn enigste vervoersmiddel :P

De kabel aan het blok bedoel ik het (grove) stel-moertje van de koppelingskabel onderaan. Over het algemeen moet deze tot enige weerstand aangedraaid worden en dan een halve slag losser, maar eigenlijk moet je gewoon blijven stellen a la trail en error totdat de kabel zowel boven als onderaan goed afgesteld staat.
 
een elektronisch probleem, maar waarom rijd de moto dan niet, of is wielsnelheid ook elektronisch geregeld (flauw) en niet met een motor --> versnellingsbak --> eindaandrijving?

kijk idd eens waar de motor zijn snelheidsmetingen doet, daar voor (in de aandrijflijn) zit dan het probleemm, als het niet bovenop de aandrijving ook nog eens een elektro probleem heeft
 
Waar zit de pick up van de snelheidsmeter van de R6??Zie net dat ie bij de 2003 gewoon bij t voortandwiel zit..
Als je teller snelheid aangeeft draait je voortandwiel wel,dus zou theoretisch je ketting er naast liggen..
Lijkt me sterk bij je voortandwiel,maar toch..

Mijn broer heeft laatst al de tandjes van zijn voortandwiel verloren doordat de ketting erover begon te slippen. Het voortandwiel was bijna rond toen hij eenmaal stil stond :X
 
mensen kheb het probleem gevonden.
de borgmoer van de voorste tandwiel was eruit gevlogen en de tandwiel stond los
zoals 'bakki72' het had geraden.
maar nu ga ik de koppeling toch ook moeten veranderen
en HARTELIJK BEDANKT VOOR JULLIE HULP!
tot de volgende probleem :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan