Schakelen FJR1300 Rp04 2001

Brnk

Handboek verzamelaar
5 apr 2017
3.428
4.610
Niet meer in Twente
Hee Allen,

Zoals de titel stiekem al een beetje verklapt, lijkt het erop alsof het heuvel steeds wat erger wordt bij mij FJR1300 uit 2001. Als ik stil sta en ik de motor in z'n vrij heb, kan ik moeilijk terugschakelen naar de eerste versnelling, zonder tandjes te poetsen met de tandwielen. Ook met iets tussengas of klein duwtje. Het lijkt een beetje "op hoop van zegen" of die er goed invalt. Tijdens het rijden ervaar ik dit minder, maar gebeurd wel. Het zit hem vooral in de lage versnellingen en vooral met terugschakelen.

De motor heeft afgelopen weken nog wel een (grote) beurt gehad en is alles ververst. Maar ook daarvoor was dit al. Ik weet dat er de bekende "klak" is bij het schakelen naar de eerste versnelling, maar is dit normaal? Zo niet, dan gaat het mijn technische kennis iets te boven waar dit door kan komen.

Alvast bedankt :t

P.s. ik heb tijdens het rijden wel gekeken hoe de motor ontkoppeld. Als ik iets de koppeling intrek tijdens het rijden, hoor je dat die gelijk in de toeren schiet. Dit lijkt mij zoals het hoort.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat er het 1 en ander niet helemaal goed is gegaan in mijn eerste bericht. Iets met verkeerd klikken, aanpassen en alles weg -O- ik heb ondertussen contact gehad met iemand, was een kleinigheidje met de afstelling leek het. Voor nu lijkt het in ieder geval stukken minder. We gaan het zien. Allen bedankt voor de reacties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan