schakelen met zijspan

pietz

Rookie
8 apr 2009
24
0
kan het zijn dat als je een zijspanbak aanbouwd aan de motor het schakelen anders cq zwaarder,kraken bij op/terug schakelen etc kan zijn.
mijn motor is een bmw 1100r uit 1999.
mijn dank
 
Heb ik geen last van, zou ook redelijk onlogisch zijn eigenlijk.
De werking van de bak blijft in principe gelijk, net als de werking van de koppeling. Dus ik kan me eigenlijk geen reden bedenken waarom de motor zwaarder zou gaan schakelen?
Kan me echter wel weer voorstellen dat je andere geluiden hoort, doordat de aanbouw tov de motor aan het werken is, wat bepaalde geluiden veroorzaakt.
 
Heb ik geen last van, zou ook redelijk onlogisch zijn eigenlijk.
De werking van de bak blijft in principe gelijk, net als de werking van de koppeling. Dus ik kan me eigenlijk geen reden bedenken waarom de motor zwaarder zou gaan schakelen?
Kan me echter wel weer voorstellen dat je andere geluiden hoort, doordat de aanbouw tov de motor aan het werken is, wat bepaalde geluiden veroorzaakt.

:^

Mechanische geluiden uit je motorblok weerkaatsen tegen de bak, en je hoort ze dan veel beter.
 
mja, tenzij je koppling niet goed afgesteld is. Maar ik denk dat een dergelijk sterke motor er geen problemen mee heeft..
 
Terug
Bovenaan Onderaan