Schakelen tijdens een wheelie

[BE]Killersmurf

Die hard MF'er
6 mei 2007
273
0
lede, O-VL
Ahoi schippers! :]

Ik had graag even gepolst of het mogenlijk is om van versnelling te wisselen als je een wheelie maakt.
Ik heb namelijk een GS500F (25kw) en als ik een wheelie maak zit ik direct aan hoge toeren. Is het mogelijk om op te schakelen naar 2e etc. (de GS gaat onmogelijk in zen 2e omhoog).
Normaal zou ik het zelf even testen, maar aangezien ik mij kan inbeelden dat dit wel zeer nefaste gevolgen zou kunnen hebben had ik toch liever even raad gevraagd.
Mocht dit mogelijk zijn, is het dan het beste dat je de koppeling gebruikt, of gewoon zonder opschakelt?

Alvast bedankt *O*
 
En de motor schiet niet extra omhoog ofzo? Het is vooral daar waar ik wat "angst" voor heb. Als ik tegen de 10000 toeren aanzit (ja, een GS zit snel aan zen limiet :)) en als ik hem dan ineens in 2e trap dat hij tegen dat toerental zou wegschieten.
 
En de motor schiet niet extra omhoog ofzo? Het is vooral daar waar ik wat "angst" voor heb. Als ik tegen de 10000 toeren aanzit (ja, een GS zit snel aan zen limiet :)) en als ik hem dan ineens in 2e trap dat hij tegen dat toerental zou wegschieten.


nee, je moet wel ff je gas loslaten heh bij doortikken ;)
dan gaat ie eerder meteen omlaag dan omhoog, tenzij je op het balanspunt zit, maar dan nog zakt ie iets bij doortikken.....
 
oké :)

Ik weet weer wat te proberen de komende dagen... :]
'k Vond het wat raar dat alles op het internet uitvoerig wordt besproken, maar ik kon nergens iets vinden over "gear shifting" of gelijkaardige zaken bij wheelies, met deze dus... :)

Hartelijk dank *O*
 
Kan je schakelen zonder je koppeling te gebruiken? Is dat niet vet slecht voor je koppeling?
 
Kan je schakelen zonder je koppeling te gebruiken? Is dat niet vet slecht voor je koppeling?

Hoe denk je dat ze in de MotoGP/WSB en alle andere races opschakelen? :P Juist, zonder koppeling. Het is onmogelijk om zo snel te schakelen met gebruik van de koppeling.
 
Laatst bewerkt:
Hoe denk je dat ze in de MotoGP/WSB en alle andere races opschakelen? :P Juist, zonder koppeling. Het is onmogelijk om zo snel te schakelen met gebruik van de koppeling.
Wat de fuck, en dat is dus niet slecht voor je motor oid? Niet dat je schijven naar de tering gaan ofzo? B| Nooit geweten! Waarom zeggen ze bij lessen dan dat je altijd eerst moet ontkoppelen, gas los -> schakelen -> koppeling op laten komen + gas geven. -O-

Voor de duidelijkheid
Het is niet slecht voor je motor om te schakelen zonder koppeling (uiteraard gas los lijkt me)?
 
Wat de fuck, en dat is dus niet slecht voor je motor oid? Niet dat je schijven naar de tering gaan ofzo? B| Nooit geweten! Waarom zeggen ze bij lessen dan dat je altijd eerst moet ontkoppelen, gas los -> schakelen -> koppeling op laten komen + gas geven. -O-

Voor de duidelijkheid
Het is niet slecht voor je motor om te schakelen zonder koppeling (uiteraard gas los lijkt me)?
Je kunt rustig OPschakelen zonder koppeling, gewoon met je voet tegen het nokje duwen, even gas los en hij gaat een versnelling omhoog.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt rustig OPschakelen zonder koppeling, gewoon met je voet tegen het nokje duwen, even gas los en hij gaat een versnelling omhoog.
K cool, zal t vanmiddag ff proberen, nog nooit gedaan O-)

jajajaja, luiheid heet dat :+
 
1. Ja het kan.
2. WEL koppeling gebruiken!!!!!!!!!!!
3. Hoger wheeliën, dan hoef je namelijk niet te schakelen.
4. Wheelieles nemen bij ons ;)
 
Hoe denk je dat ze in de MotoGP/WSB en alle andere races opschakelen? :P Juist, zonder koppeling. Het is onmogelijk om zo snel te schakelen met gebruik van de koppeling.

alleen na een gp trekken ze die hele fiets uit elkaar, die kijken niet op een plaatje meer of minder. Lijkt me niet super, het kan, maar of het goed is ?
 
Iedereen denkt het dus ik zeg het maar:

Verstandig om eerst rijervaring op te doen voor je gaat stunten? :+

Ik rijd al van men 8 jaar op moto's :+
En zoals op de filmkes te zien rijd ik niet op de openbare weg ;)

-Edit- 'de filmkes'

[BE]Killersmurf schreef op 03 maart 2008 @ 09:54:
't zijn nie de meest zotte filmkes die je ooit in uw leven zult zien, maar ik rijd dan ook met een GS500F 25kw :+ (en dan nogniet op de openbare weg, ik ben nogmaar 17)

=> 1e Filmke :]

=> 2e Filmke

=> 3e Filmke (foto's op dramatische muziek)

00Froggel00 => voor meer *O*
 
Laatst bewerkt:
tegen de tijd dat je wel de openbare weg opmag, zal je GS harstikke gaar zijn...

Lijkt me sterk dat jij al die keren eerst je motoren rustig warmrijdt... 2x op en neer en dan al het rode gebied opzoeken :X
 
De eerste 10 minuten blijf ik onder de 4-5000 toeren, dan nog een 5 tal tot max 7000.
Let ik altijd goed op, heb er zelfs een timer voor op m'n stuur gehangen. In de garage werd me verteld dat 10 min rustig beginnen en dan nog ruim 5 min gewoon rijden volstond. Of heb ik me verkeerd laten inlichten?

Edit;
tot 10500 gaat hij in het 'groen'
Ik kom nooit hoger dan 10000 toeren (eens 8-9000 toeren trekt hij toch niet meer)
Het is alvast niet goed voor de banden... Deze week moet er een nieuwe achterband op (heeft 3360km)
 
Laatst bewerkt:
alleen na een gp trekken ze die hele fiets uit elkaar, die kijken niet op een plaatje meer of minder. Lijkt me niet super, het kan, maar of het goed is ?

Je koppeling heeft er niks mee temaken als je zonder koppeling schakeld het is immers zonder koppeling ;) De koppeling blijf gewoon aan gegrepen. Het is eerder slecht voor je versnellings bak. Je moet gewoon je gas een kleinstukje loslaten zodat een beetje kracht van je bak af is en dan schiet hij er zo in.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan