schakelen tijdens je wheelie

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.785
149
A.
ik weet dat er al eerder een topic overgeweest is ...maar de info die daar instond vond ik een beetje te weinig om het zomaar te gaan proberen...

ik heb het wheelieen nu aardig door...en raak al tegen me balanspunt...

en nu komt het ik ...zou graag van 1 naar 2 willen schakelen zonder op me b*k te gaan...

1:kan ik als ik op me achterwiel rijd me koppeling intrekken en dan doortikken zonder je balans te verliezen?

2: je moet je gas dichtdraaien...en dan weer openen..maar als je m te hard opent..lig je achterover hoe doe ik dit?
 
om te beginnen...je zit nog lang niet op balanspunt...op balanspunt accelereer je niet, en hoef je ook niet te schakelen....
Maaruh, schakelen=beetje druk op pedaal, gas beetje dicht, naar zn 2drukken, gas open....en dat gas open moet je gewoon opbouwen....eerste keren zal ie wegzakken, dus zal je weer op 2 wielen terecht komen....maar op een gegeven moment krijg je het door *D en blijf je rijden :)
 
help ik me bak dan niet naar de klote?
en als je naar zijn vrij schakelt...dan RAM je weer op het asfalt..of kan dat niet?
 
Nee, je helpt je bak niet naar de klote....8 van de 10 sportieve rijders schakelen zonder koppeling OP...en ja, als je in zn vrij trapt ga je weer richting aarde :P
 
Weet ik veel! Ik heb pas 1 wheely gemaakt en die wa onverwacht. Ik zat in z'n 2 en gaf 'een beetje' gas bij...
 
hahaha...geweldig...een troost...zo begon ik ook spider..heeee..hij komt omhoog...
das leuk...ff verder proberen..en voordat je het weet...zit je met je wiel naar de zon te wijzen.. :)

Weet ik veel! Ik heb pas 1 wheely gemaakt en die wa onverwacht. Ik zat in z'n 2 en gaf 'een beetje' gas bij...
 
Only wish full thinking.
Was het maar waar een wheelies van 20m,hmmmm.
Ook al zou ik het in z'n 1 doen,zou ik al
trots op m'n eigen zijn.
Groot respect voor die gene die het kunnen.
Als ik zo'n filmpje heb gezien wordt ik helemaal
gek,zo van dat wil ook.
Maar als ik dan op de weg zit,dan voelt het
1 eens heel anders en lijkt veel moeilijker.
 
Only wish full thinking.
Was het maar waar een wheelies van 20m,hmmmm.
Ook al zou ik het in z'n 1 doen,zou ik al
trots op m'n eigen zijn.
Groot respect voor die gene die het kunnen.
Als ik zo'n filmpje heb gezien wordt ik helemaal
gek,zo van dat wil ook.
Maar als ik dan op de weg zit,dan voelt het
1 eens heel anders en lijkt veel moeilijker.
Dat heb ik ook.... In de filmpjes ziet het er zo gemakkelijk uit maar om het ff in het echt te doen... :(
 
gewoon in zijn 1...en dan op het juiste toerental...vooral met een TL 1000 ff volgas...en up and a go...met je voorwiel :)
 
Wat doen jullie dan precies,want ik heb op
verschillende site's al gelezen over wheehlies
maar je kunt dan niks vragen.
Tijdens het rijden gooi je gewoon het gas
vol open of geef je er een gewoon een dot
gas bij.
Want als ik een dot gas geef,vliegt ie gewoon er
vandoor.
En DAN begin ik al te denken,moet ik nog meer
gas geven :? ,en dan ga je denken als maar ik
niet op m'n meul klap,want dat kost centjes.
En daar ga ik dus al fout,volgens mij.
 
Wat doen jullie dan precies,want ik heb op
verschillende site's al gelezen over wheehlies
maar je kunt dan niks vragen.
Tijdens het rijden gooi je gewoon het gas
vol open of geef je er een gewoon een dot
gas bij.
Want als ik een dot gas geef,vliegt ie gewoon er
vandoor.
En DAN begin ik al te denken,moet ik nog meer
gas geven :? ,en dan ga je denken als maar ik
niet op m'n meul klap,want dat kost centjes.
En daar ga ik dus al fout,volgens mij.
Zoiets heet gezond verstand en is heel lastig als je extreem wil gaan rijden })
 
wat ik altijd doe...

ik rijd weg...ik hou m ff stabiel op 5000tpm ...in zijn 1...

draai vol me kraan open...en draai langzaamdicht ...anders stijg ik teveel...trek het stuur naar me neus...en tegen die tijd zit ik al tegen de toerenbegrenzer aan...

en wil dus schakelen..maarja...dat ken ik dus nog ff niet...

Only wish full thinking.
Was het maar waar een wheelies van 20m,hmmmm.
Ook al zou ik het in z'n 1 doen,zou ik al
trots op m'n eigen zijn.
Groot respect voor die gene die het kunnen.
Als ik zo'n filmpje heb gezien wordt ik helemaal
gek,zo van dat wil ook.
Maar als ik dan op de weg zit,dan voelt het
1 eens heel anders en lijkt veel moeilijker.
 
Wat doen jullie dan precies,want ik heb op
verschillende site's al gelezen over wheehlies
maar je kunt dan niks vragen.
Tijdens het rijden gooi je gewoon het gas
vol open of geef je er een gewoon een dot
gas bij.
Want als ik een dot gas geef,vliegt ie gewoon er
vandoor.
En DAN begin ik al te denken,moet ik nog meer
gas geven :? ,en dan ga je denken als maar ik
niet op m'n meul klap,want dat kost centjes.
En daar ga ik dus al fout,volgens mij.

Zie mijn onderschrift, kijk maar of je er wat aan hebt. Ik ben er al achter dat iedereen ongeveer zijn eigen methode heeft.
 
Je vergeet nog de optie in z'n 1 MET de koppeling tot in de begrenzer :+ . Anders lukt het mij ook niet.

Moet ook eens leren doorschakelen want die toerenbegrenzer begint te snel. Ik ga alleen al zowat een week elke keer scheef dus ik wacht nog wel even vrolijk tot mijn evenwicht weer terug naar normaal is :( .
 
Leuke site saint,maar ook dit verhaal had ik
al ergens gelezen.
De beste tip die ik tot nu toe gelezen had,was
tijdens het rijden(halve wege toeren gebied)de
koppeling ligjes een keer in en uit ,dan zou
die omhoog moeten komen en vervolgens als ie
omhoog komt gelijk door schakelen en iets meer
gas er op zetten.
Ik heb er totaal geen verstand van,maar leek me
wel een goede tip.
Hoe zit het met dat balans punt,wil iemand daar
iets over kwijt of ervaring er mee,please tell me.
 
1) sportief wegrijden
2) rond de 6000 toeren gas eraf
3) gelijk weer gas erop (beweging zelfde als ff gasse voor stoplicht)
4) bij ongeveer 40cm van de grond iets van het gas af
5) daarna rustig de motor omhoogbrengen tot je niet meer over je motor heen kan kijken. Kijk nu links of rechts langs je motor heen en houd het gas daar vast. Af en toe een klein beetje gas erbij en je kunt het schakelen lang uitstellen ;)

punt 1 t/m 4 doe je in ongeveer een 2 a 3 seconden.
 
Shifting

Ok, so now you have the front wheel up. How do your keep it up? Shift! It's actually much easier then it seems. When you can ride a long ways in first gear without being full-throttle, you are more than ready to shift. My favorite way to shift, is without the clutch. If you haven't done clutch less shift before, practice on two wheels first. To do a clutch less shift, apply upward pressure to the shift lever, while you are full on the gas, then just breifly snap the throttle, off an on again. This is the fastest way to shift. When one wheel, you have to get the front wheel really high, to the point where you need to let off the gas from tipping over. At this point, shift! Balance and practice are both important steps here. Pratice those clutch less shifts.


mooi stukje...maar o ...wat is dit eng...om te doen...
ik heb nu al kriebels.... ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan