Schakelen zonder koppeling

Schakelen zonde koppeling?

  • Alleen omhoog

    Stemmen: 40 48,2%
  • Alleen terug

    Stemmen: 0 0,0%
  • Beide

    Stemmen: 9 10,8%
  • Nooit

    Stemmen: 27 32,5%
  • Misschien in de toekomst

    Stemmen: 7 8,4%

  • Totaal aantal stemmers
    83
Ok zonder koppeling met quickshifter(wat dus alle moderne motoren hebben) is dus WEL sneller. Dus het is niet alleen mn gevoel maar tis echt zo...
ik heb het idee dat je het nog maar eens rustig moet over lezen...

:z
 
Opschakelen altijd zonder kopeling , lekker gas erop , voetje tegen schakelpook duwen , gas los en een 10de van een second later weer lekker gas geven *D
 
ben dit schakelen zonder koppeling af en toe aan het proberen. van 1 naar 2 gaat vrij makkelijk als je een beetje hoog in toeren zit. van 2 naar 3 lukt soms wel soms niet. daarna nog verder doorschakelen zonder koppeling lukt me nog niet.

het voelt sneller aan. maar ik krijg nog best wel een beetje een schok vooruit dus lijkt het toch niet helemaal jofel.

voordeel is geloof ik wel dat je dat niet misschakelt wat mij anders van 1 naar 2 heel regelmatig gebeurt.

ik blijf verder oefenen.

de allereerste keer ging het trouwens helemaal vanzelf. had het heel niet door.

en kan mij nog goed herinneren van de rijlessen met achtjes draaien dat ik m soms wel eens per ongeluk een versnelling hoger drukte.
 
Doe het niet altijd, maar bij opschakelen is het geen probleem om de koppeling niet te gebruiken. *D
Terugschakelen zonder koppeling doe ik zelden, want dat gaat toch iets minder soepel.
 
Koop je een of andere brute RR dan wil je toch ook het gevoel op weg te zijn met zo'n ding? Opschakelen zonder koppeling gaat, mits volgens de goeie techniek, alsof het zo hoort. Het zo onwijs snel door de versnellingen heen jagen geeft toch gewoon een kick? Als je van het gas gaat, het toerental zakt naar de waarde waarop de volgende versnelling volgt en je zet hem in dan is het toch juist precies hoe het moet? Tis gewoon dat het niet andersom kan, als je van het gas gaat gaat hij immers niet meer toeren draaien ;)

Als zon bak normaal gesproken al 100-150 pk kan hebben moet dat toch allemaal wel stevig zijn denk ik? Welleens gehoord van iemand die z'n versnellingsbak gesloopt had dan trouwens? :o


Ja ik een keer, over iemand die een proefrit ging maken met een italiaanse motor (ff merk kwijt), waarbij de (voet) rem dus LINKS zit..die moest dus ff vol in de ankers en trapte hem zo vd 5 naar de 1 oid, had wel de hele versnellingsbak in mekaar liggen geloof ik (maar hij stond wel stil :P )
 
Terug
Bovenaan Onderaan