Schakelen

Daar hoef je jezel beslist niet voor te schamen.
Domme vragen bestaan niet , wel domme opmerkingen :+
Zie het als een teken dat je inmiddels een stuk wijzer geworden bent ;)
 
Daar hoef je jezel beslist niet voor te schamen.
Domme vragen bestaan niet , wel domme opmerkingen :+
Zie het als een teken dat je inmiddels een stuk wijzer geworden bent ;)

Ben ik het helemaal mee eens.
Zo heb ik in het begin nooit gevraagd hoe je een ketting moest smeren, en ben gewoon vrolijk met de spuitbus langs de motor gelopen en alles ondergespoten.
Maar dan ook alles ondergespoten. Het frame, de buddy, het spul was zelfs op het voorwiel en het achterlicht te vinden (niet dat ik niet wist wat de ketting was, maar ik dacht dat je gewoon vrolijk alles onder kon spuiten).
Nu glijd zo'n ingesmeerde buddy wel lekker, maar als ik hulp had gevraagd was het toch iets makkelijker geweest :+
 
DAT had ik dan weer niet verteld.... :P

Wat betreft de vragen van Loving it.... niks mis mee.
Maar wat je vaak merkt aan mensen die nog niet zo lang schakelen, als ze het te snel willen mislukt het. En dat is vaak tussen 1 en 2. Je moet er eerst routine voor opbouwen.
Ik heb hetzelfde probleem, bij stilstand in de eerste versnelling zetten gaat soms niet.
Moet ik eerst stukje naar voren toe drukken ofzo.
De dealer gaf de tip: "even beetje met het gas spelen, de tandwielen staan dan niet goed en kan de eerste versnelling niet pakken".

Ik heb er nog dealer garantie opzitten, wat zouden jullie hiermee doen.
De dealer de versnellingsbak uit elkaar laten halen en eventueel de platen en de korf laten vervangen.
Ze hebben de olie al 2 keer vervangen, dus plakkende platen kunnen het niet zijn.

Als het goed is staan de tandwielen in je bak altijd met elkaar in aangrijping. Het is met de meeste motoren zo, m'n 2 suzuki's hadden het, M'n Fazer soms ook (en de vorige Fazer ook). Met een bepaalde as verbind je de tandwielparen met de uitgaande as van je bak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan