Beunhaas86
MF veteraan
Dat heb ik ook wel eens. Geen id waar het aan ligt, maar je kan het verhelpen door al rijdend al in zijn neutraal te zetten.
Al heeft hij het andersom
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat heb ik ook wel eens. Geen id waar het aan ligt, maar je kan het verhelpen door al rijdend al in zijn neutraal te zetten.
heb ik ook wel een last van (CBR 600F '97 10.000 km), maar versnellingsbak kan denk ik niet versleten zijn (zou wel snel zijn).
Als ik echt snel op wil trekken, en til ik mijn gehele voet op, dan weet ik zeker dat 'ie niet in zijn neutraal gaat.
Misschien moet mijn pookje ook eens iets lager.
Ook probleemjes bij verkeerslicht, dat als ie in zijn vrij staat, ik 'm niet in z'n 1 krijg, stukje vooruit of achteruit lopen helpt dan. Stand van de tandwielen?
Ook probleemjes bij verkeerslicht, dat als ie in zijn vrij staat, ik 'm niet in z'n 1 krijg, stukje vooruit of achteruit lopen helpt dan. Stand van de tandwielen?
Dat helpt bij mij ook altijd prima, gewoon een metertje vooruit lopen en druk op het schakelpedaaltje geven, dan zit ie zo in de 1e.
Al heeft hij het andersom
bij mij is 'n paar cm al voldoende...
Nee ik bedoel al rijdend in zijn neutraal zetten zodat je bij het wegrijden niet het probleem hebt dat je een klein stukje naar voren moet , ik had het wel goed gelezen
een heel klein metertje dus
Dat slecht in z'n 1 gaan komt vaak door een plakkende koppeling, of de korf is ingesleten.....
Meestal geef ik hem ook een zetje en dan schakelen.
Grtzzz Simon.
plakkend of warm geworden,verkeerde olie,platen of tussen platen krom, kan allemaal, kwestie van vervangen of geen gehoor aan geven en doorrijdenDat slecht in z'n 1 gaan komt vaak door een plakkende koppeling, of de korf is ingesleten.....
Meestal geef ik hem ook een zetje en dan schakelen.
Grtzzz Simon.
Ik had dat probleempje met dat schakelen tijdens mijn rijlessen altijd.
Tip van mijn instructeur:
als je in je eerste versnelling rijd, je voet onder het pedaaltje omhoog drukken.
Op het moment dat je je gas een beetje loslaat schiet je versnelling meteen omhoog en kan je gelijk weer gas geven. Dit ritueel dus zonder je koppelings hendel te gebruiken.
Dit doe ik tegenwoordig in iedere versnelling. Vooral als ik snel wil optrekken.
Als ik mijn eerste versnelling niet te pakken krijg vanuit neutraal :
klein beetje gas en dan schakelen. Weet niet hoe het komt maar lukt meestal.
Nee, je snapt het nog steeds nietNee ik bedoel al rijdend in zijn neutraal zetten zodat je bij het wegrijden niet het probleem hebt dat je een klein stukje naar voren moet , ik had het wel goed gelezen
. Mijne wil uberhaupt stilstaand niet in de neutraal...Ook grappig allemaal ... de mijne wil juist niet meer naar z'n neutraal als tie wat warmer wordt en ik stilsta. Rijdend gaat het prima
Misschien kunnen we wat ruilen?
Eerste... rare tip van je instructeur, je bak slijt zo toch wel een stukkie harder en je ketting krijgt een klap.Ik had dat probleempje met dat schakelen tijdens mijn rijlessen altijd.
Tip van mijn instructeur:
als je in je eerste versnelling rijd, je voet onder het pedaaltje omhoog drukken.
Op het moment dat je je gas een beetje loslaat schiet je versnelling meteen omhoog en kan je gelijk weer gas geven. Dit ritueel dus zonder je koppelings hendel te gebruiken.
Dit doe ik tegenwoordig in iedere versnelling. Vooral als ik snel wil optrekken.
Als ik mijn eerste versnelling niet te pakken krijg vanuit neutraal :
klein beetje gas en dan schakelen. Weet niet hoe het komt maar lukt meestal.
Plakkende koppelingsplaten heb ik ook last van.... vervangen dus? Of is er iets aan te doen?plakkend of warm geworden,verkeerde olie,platen of tussen platen krom, kan allemaal, kwestie van vervangen of geen gehoor aan geven en doorrijden
Ook probleemjes bij verkeerslicht, dat als ie in zijn vrij staat, ik 'm niet in z'n 1 krijg, stukje vooruit of achteruit lopen helpt dan. Stand van de tandwielen?
Dat slecht in z'n 1 gaan komt vaak door een plakkende koppeling, of de korf is ingesleten.....
Meestal geef ik hem ook een zetje en dan schakelen.
Grtzzz Simon.
Nee, je snapt het nog steeds niet
Hij krijgt m wel in de neutraal, niet in de 1.
Of bedoel je dat je, als je hem rijdend in de neutraal zet, wel makkelijk in de 1 kan krijgen? Hmm...
ga men pookje maar eens iets lager zetten
heb ook vaak dat ik in neutraal schiet, wat gevolgd word als ik nog eens probeer door een heel luid gekraak naar zowel één als twee, tenzij ik stop natuurlijk
maar ik duw dan ook soms wat te zacht, vandaar, pookje wat verzetten