Schakelhendel CBF 600 verstellen

TommiTippi

Rookie
24 okt 2012
6
0
Hallo,

Mijn vrouw heeft zopas een tweedehands Honda CBF 600 gekocht. Nu zou ze graag de koppelingshendel wat dichter bij het handvat hebben, maar volgens de handleiding kan enkel de remhendel versteld worden. Heeft er iemand een idee hoe we die hendel toch dichter bij het handvat krijgen?

Alvast bedankt!
 
Volgens mij is dit niet mogelijk. Je hebt wel stelbare hendels maar dan krijg je snel het probleem dat de slag te kort is waardoor de boel niet meer goed ontkoppelt. Draai je de boel losser om de hendel dichter bij het stuur te krijgen, dan krijg je een lullig slap hendeltje wat niet meer degelijk en betrouwbaar aanvoelt.
 
Ik had al geprobeerd om te spelen met de 'vastheid' van de hendel, maar dan hangt hij inderdaad maar wat slap te bengelen. Ik hoopte dat iemand misschien weet had van hendels van andere leveranciers die wel instelbaar zijn ofzo...
 
hoi die zijn er ook die je kunt instellen,hier een voorbeeld maar ze zijn al te koop rond de 100 euro compleet set,heb ze zelf ook zaten er al op vind het wel makkelijk,maar te kort instellen dan ontkoppelt die zeker minder goed,maar je kunt er wel wat winst uit halen zodat het net genoeg is..

http://www.motorcorner.nl/titax-remhendels-koppelingshendels-
c-1461_643_1535.html

anders ga eens naar een motorzaak kijken of er een motor tussen staat waar ze op zitten,en vragen of je er even op mag zitten,kan ze het gelijk mooi even testen voor dat je ze koopt :+

grt m
 
Laatst bewerkt:
Je hebt de stelbare hendels trouwens op eBay al voor een paar tientjes. Heb ze er zelf ook op zitten en zijn wel degelijk in vergelijking met de 100+ hendels. In de praktijk valt er in de praktijk (op mijn CBR 600 in ieder geval) bar weinig te stellen; je rem hendel moet je immers niet tegen het stuur kunnen knijpen en de slag van je koppeling moet lang genoeg zijn om goed te ontkoppelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan