Schakelpookje / toe peg maat M5 nodig, waar te koop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ninjaturtle

MF veteraan
28 nov 2005
5.964
1.045
Alkmaar
Wijze heren en dames van dit forum,

Afgelopen jaar ben ik onderuit gegaan op Zandvoort. De schade viel gelukkig mee en praktisch alles is inmiddels gemaakt. Behalve het schakelpookje (in het Engels "toe peg"). Deze ligt nog ergens voor de Audi S bocht ;) . Ik heb heel Internet afgespeurd naar een vervangend exemplaar maar kan nergens een pookje vinden met boutmaat M5.

Ik weet helaas het merk van de remschakelset net, anders had ik allang een pookje gekocht.
Wie o wie weet waar ik dit pookje kan kopen. Ik ben al bij een motorzaak geweest (heeft alleen M6), contact gehad via Ebay met iemand maar die wil deze maat niet maken, Gilles heeft M6, Valtermoto M6. Het gaat echt alleen om het "zwarte deel".

O ja, het gat uitboren naar M6 heeft niet mijn voorkeur omdat er weinig vlees om het gat heen zit.

full
 
Er zijn ook busjes met in/uitwendig schoerfdraad (Helicoil), deze heeft dan bijvoorbeeld '' m6 uitwendig en m5 inwendig ''
Moet je even goed naar de maatvoering kijken, en je bent van je probleem af.


http://www.prostreetholland.com/10a/Artikelen%20ProStreet/schroefdraad%20kapot.html

Succes .
 
Laatst bewerkt:
Ik zou een compleet nieuwe pook kopen en anders zelf maken. Of je neemt een m6 toe peg en doet er een m5 boutje met een busje in.
Een nieuw pookje kopen, graag. Vertel maar waar, want dat is juist mijn vraag :+ . Zelf maken kan ik niet, helaas.
Je andere opmerking snap ik niet. De pook heeft het schroefdraad, boutje draai ik er in vast. Busjes zijn toch glad en daarmee kan ik dus nooit iets vast zetten. Of bedoel je Helicoil (zie hieronder).

Er zijn ook busjes met in/uitwendig schroefdraad (Helicoil), deze heeft dan bijvoorbeeld '' m6 uitwendig en m6 inwendig ''
Moet je even goed naar de maatvoering kijken, en je bent van je probleem af.


http://www.prostreetholland.com/10a/Artikelen%20ProStreet/schroefdraad%20kapot.html

Succes .
hmmm, dus in het nieuwe pookje zit M6, daar draai ik een helicoil in zodat het M5 wordt. Dat is wel een idee :) ... al heeft het wel mijn voorkeur om een normale M5 te kopen. Even kijken of er nog meer reacties komen.
 
Misschien bij ten Kate ? die hebben hun eigen lijn rem-schakelsets waar ze ook alle losse delen voor kunnen leveren alhoewel dat dan misschien ook wel weer M6 is..?

Of anders laat je iemand ff zo'n ding voor je draaien, gewoon ff een "hobby Bob" hier op het Forum benaderen (zoek bijvoorbeeld maar eens op "Boutje") of anders eens een lokale smid/werkplaats binnenlopen ?

Ik heb hier bij mijn werk om de hoek ook een fijnmechanisch bedrijf zitten die ik wel eens kleine dingetjes voor me laat doen, bijvoorbeeld van die teflon stuurproppen (racer) draaien of vaste wielbussen iets aanpassen, kost meest iets in de €10-20 regionen of een kratje bier dus valt best mee voor perfect maatwerk (mist jij de goede afmetingen opgeeft ;) )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan