Schakelprobleem Honda VT750 Shadow ('85)

jool

Rookie
20 aug 2001
2
0
Mijn VT750 gaat moeilijk in zijn eerste versnelling. Pas na een aantal keer, redelijk hard, op versnellingspookje trappen schiet hij in zijn eerste vernelling.
Ik heb onlangs koppeling vervangen en koppeling ontlucht etc., maar dat heeft het probleem niet opgelost.

De rest van de versnellingen doen het prima. Over het algemeen laat de versnellingsbak een redelijk harde tik horen bij het overschakelen, ik heb me laten vertellen dat dat bij Honda redelijk normaal is.


Wie kan mij vertellen wat de oorzaak van mijn schakelprobleem is en hoe ik dat eventueel op kan lossen.
:?
 
klopt, ik heb een half jaar geleden een bak van een shadow 750 gerepareerd
de 3 4 en 5 waren versleten, na de reparatie schakelden die ook zwaar en klapte nogal
de eerste versnelling is normaal dat deze moeilijk doet
als kleine oplossing : motor laten draaien, koppeling in en direct trappen ( evt koppeling iets laten komen om hem te geleiden, niet te hard aub)
dit werkt goed en kost je bak niet
 
Laatst bewerkt:
Wij rijden een VT700 uit 1985, en eigenlijk vind ik ook wel dat wanneer hij in de eerste versnelling moet, je hem erin moet trappen. Het lukt wel altijd in een keer, maar helemaal lekker zit het niet. Ik dacht altijd dat dit nou eenmaal bij onze motor hoorde, het is toch ook geen nieuwe. Het is misschien toch wel een Shadow-kwaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan