schakelprobleem Monster 600

wout750

Die hard MF'er
11 aug 2005
914
19
noord-brabant
vraagje voor mijn vriendin M600, 2002 met 28000km nieuw gekocht:

Deze zomer is haar M600 twee keer met de sleepdienst van KNMV thuisgebracht. De reden. Tijdens in vrij schakelen schiet het schakelpedaal naar beneden en zit dan moervast recht onder de voetsteun.

Leek eerste keer eenvoudig te repareren bij de duc-dealer, maar hij had het nog nooit meegemaakt. Twee ritten later zelfde probleem en weer slepen.
Perfect onder service weer opgelost, maar ben er niet gerust op...



Iemand bekend met dit probleem???
 
Biggelaar in Oisterwijk moet er toch iets mee kunnen doen, en daar woon jij niet erg ver vandaag denk ik.
Of Affetto in Overasselt,.....een van de twee moet dichtbij zijn.
 
Laatst bewerkt:
Het is nu gerepareerd in Zaltbommel. Ze gaven daar aan dat ze het nog nooit hadden meegemaakt.
Ik ben vooral benieuwd of er meer monsters zijn met soortgelijk probleem. Met name over het het te voorkomen is.
 
Heb zoiets ooit met een 900ss gehad,had de technische man van de importeur ook nog nooit van gehoord.Heb toen het dynamodeksel eraf gehaald en de schakelwals bleek vast te zitten.Een flinke tik met een hamer en hij schoot weer los.Nooit geen last meer van gehad.
Het enige wat ik kon bedenken was een metaalsplinter oid wat ertussen heeft gezeten.
 
Probleem lijkt erg op bovenstaand.

Bleek ook eenvoudig op te lossen, en ik heb geen twijfel bij de vakkundigheid van de Duc store in Bommel.
Alleen het is vertrouwen in de motor bij de berijdster nu wat weg, omdat er niet echt een aanwijsbare oorzaak is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan