bok001
MF veteraan
Een tijdje geleden heb ik een 750R-blok in mijn F gelepeld. Het blok hangt er nu in en rijdt verder goed, maar met één probleem: zodra de motor warmer wordt krijg ik problemen met schakelen. De versnelling valt er niet meteen 'in', zowel opschakelen als terugschakelen en met steeds verschillende versnellingen. Het helpt bijvoorbeeld als ik met terugschakelen de pook met mijn voet iets naar boven duw en dan naar beneden schakel.
Omdat het steeds een andere versnelling is denk ik niet dat het aan de schakelvorken ligt. Ik hoor ook geen vreemde motorgeluiden en de koppeling slipt ook verder niet. Het valt me op dat zodra de fiets warmer wordt (na een minuutje of 3) het gelazer veel erger wordt. Gisteren heb ik bij het vervangen van de oliepan Motul 10W40 halfsynteet erin gegoten. Voor de volledigheid, het is een oliegekoeld R-blok uit 1992 en heeft 37K gereden. Het blok komt uit een R die drie jaar geleden een frontaaltje heeft gehad en sinsdien in een donker hoekje van de loods lag. Ik twijfel of het een mechanisch probleem is, omdat ik bij koude motor nauwelijks problemen heb. Iemand een idee?
Omdat het steeds een andere versnelling is denk ik niet dat het aan de schakelvorken ligt. Ik hoor ook geen vreemde motorgeluiden en de koppeling slipt ook verder niet. Het valt me op dat zodra de fiets warmer wordt (na een minuutje of 3) het gelazer veel erger wordt. Gisteren heb ik bij het vervangen van de oliepan Motul 10W40 halfsynteet erin gegoten. Voor de volledigheid, het is een oliegekoeld R-blok uit 1992 en heeft 37K gereden. Het blok komt uit een R die drie jaar geleden een frontaaltje heeft gehad en sinsdien in een donker hoekje van de loods lag. Ik twijfel of het een mechanisch probleem is, omdat ik bij koude motor nauwelijks problemen heb. Iemand een idee?