schakelprobleem zx6r

denniszx6r

MF'er
20 jul 2005
72
0
apeldoorn
hallo.

heb het volgende probleem met mij zx6r uit 1998.
het schakelen gaat steeds zwaarder atans het pendaaltje, paar x l ingespoten gaat dan weer even goed , zit oor de rest geen speling op !
wilde hem uit elkaar halen maar de bout aan de achterkant ervan zit zo belachelijk vast , niet los te krijgen ,

hebbben jullie een goeie tip???

gr denniszx6r
 
Is een bekend probleem, je moet hem toch proberen los te krijgen, schoonmaken en smeren. Gebeurd echt heel vaak :) En als je goed bekend bent met een bepaalde dealer doet ie dat vast wel even voor je als service.
 
Durf ik niet te zeggen, ik heb het toen laten doen.

Vraag het anders even in Het ZX-6R Topic deeltje 6! zal vast wel iemand zitten die het zelf heeft opgelost. (en stiekem ook in het ZX-9R topic, grotere kans dat Kabouter Puntmuts meeleest, die weet het vast wel ;) )

Er staat wel wat in mijn Haynes Manual, maar ik begrijp er geen hol van :P :

Gear Change lever

Removal
7 Slacken the gearchange lever linkage rod locknuts, then unscrew the rod and seperate it from the lever and the arm (the rod is reverse-threated on one end and so will simultaneously unscrew from both lever and arm when turned in the one direction). Note the how far the rod is threaded into the lever and arm as this determines the height of the lever relative to the footrest.
Hmm, ik begrijp het al, dit gaat over de schakelstang :z

8 Unscrew the two bolts securing the rider's left-hand footrest bracket to the frame and swivel the bracket to acces the inside. The lever pivots on the footrest holder. Remove the bolt on the inside of the footrest bracket and remove the footrest and is holder. Slide the lever off the holder.

Hoop dat je er wat mee kan :)
 
Gaat die daardoor ook moeilijker in ze versnelling :?
Want dat heb ik dus als probleem
Het zou er op kunnen lijken, in eerste instantie denk je dat je hele schakelbak aan gort ligt ;)

Op een gegeven moment kreeg ik hem niet meer in zijn vrij, of heel lastig. Kon alleen met veel moeite in z'n 1 rondrijden. Even smeren dus en daarna verder kijken :Y
 
Ook olie verversen doet soms wonderen voor het schakelen :Y .

En wat betreft dat schakel pedaal. Dat is gewoon 'normaal' schroefdraad, ik zie geen rede om er links draad van te maken. De bout is alleen geborgd met een flinke kwak lock-tite ;) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan