schakelprobleem

racegek

Rookie
4 feb 2008
9
0
hoi

ik heb een yamaha seca 750 maar blijft hangen in zijn versnelling
ik heb koppeling vervangen maar er gebeurt niks
ik denk dat het de cardan aandrijving is maar aan de andere kant denk ik dat niet kan want als ik hem in de versnelling duuw dan draait de motor wel rond maar krijg hem niet aan

kan iemand mij helpen
dank u
 
Hoeveel kilometers was de langste rit die je minder dan een maand geleden gereden hebt?

Olieniveau niet te hoog of te krap, kleur goed en ruikt normaal (= verwaarloosbaar)?
 
Laatst bewerkt:
heeft ie veel km's gelopen?
dus ik begrijp dat hij in een versnelling vast zit en dus niet meer schakelt naar een andere versnelling?
dan kan het zijn dat de schakelklok of de pootjes van de schakelvorken "uitgelubbert" zijn, dit heb ik een keer meegemaakt met een yamaha banshee, deze zat op een gegeven moment vast in 1 versnelling (zn 5) en in de schakelpook was bijna geen beweging te krijgen, hij was wel gangbaar en kon er "gewoon" mee rijden voorzovel dat lukte.
bij de banshee waren de banen die in de schakelklok zitten te breed geworden en er zaten platte kantjes aan de pennetjes die daarin zouden moeten glijden.. daardoor zat hij vast in een bocht.
het blok moest hiervoor uit elkaar en toen de schakelklok opgeknapt met een vijl en de platte kantjes beetje de scherpe kantjes eraf en toen snel verkocht toen ie in elkaar zat, de onderdelen waren namelijk nogal prijzig 8-)

kan natuurlijk ook iets anders zijn, dit is gewoon iets dat ik d8 dat erop lijkt, altijd lastig iets te zeggen terwijl je het niet in het echt heb gezien...

ik snap ook niet waarom de koppeling is vervangen als hij in zn versnelling vast zit :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan