Schakelprobleem

[Sabine]

MF'er
27 mrt 2006
99
0
Zoeterwoude
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar geen antwoord op mijn vraag gekregen, dus hierbij mijn vraag.

Gister was ik onderweg naar school. Schakel van z'n 3 naar 4, of 4 naar 5. En het lijkt of de motor in z'n vrij schiet, ik dus weer koppeling in, opnieuw proberen, weer niet!!

Dus ik maar naar de kant. Proberen vanuit stilstand terug te schakelen, wat vaak al niet lukt.. Maar ik dacht, probeer het toch, koppeling een beetje op laten komen, wat soms kan helpen.
Het pookje ging wel naar beneden, maar pakte geen enkele versnelling. Kon hem wel 10 keer (tenminste zo voelde het) naar beneden tikken, terwijl hij niet eens zoveel versnellingen heeft..

Toen heb ik hem uitgezet. Wist even niet wat ik moest doen. Weer aangezet, uiteraard met koppeling weer in. Probeer weer terug te schakelen... En ja hoor! Hij schakelde terug. Dus in z'n 1 gezet, en verder mijn weg vervolgd..

Maar wat kan het zijn?? Vooral vreemd dat na het opnieuw starten de motor wel weer schakelt..

Owja, het is een gsx-r 600 uit 2002
 
ik denk dat je versnellingsklok slot Veertje kapot is
full
 
Oké, want daarna heb ik geen last meer gehad ervan. Kon gewoon mijn weg vervolgen. En ook de terugweg (ongeveer 50 km) ging goed. Nergens meer last van gehad.
Maar dat wordt dus even langs de motorzaak..
 
Terug
Bovenaan Onderaan