Schakelproblemen Yamaha Diversion

janmotor

Rookie
21 jul 2010
21
0
IJmuiden
Mijn Yamaha Diversion 900XJ uit 1997 met 45000 op de teller schakelt slecht bij snel optrekken.
Het versnellings pendaal geeft vooral van 1 naar 2 een terugslag of hij komt in zijn neutraal te staan. ook van 2 naar 3 is een klakkend geluid en terugslag voelbaar.
De motor heeft een grote beurt gehad bij een Honda dealer met 10 W 40 olie.
Wie weet een oplossing voor dit probleem?
 
Laatst bewerkt:
Mijn Div 900 van 2000 schakeld geweldig fijn, zowel het op als terugschakelen ook naar zijn een verloopt zonder problemen, en vloeiend.
Kijk eens of je koppelingsplaten niet blijven kleven... even schoonmaken en in schone olie leggen.
Zorg dat de platen recht zijn, anders vernieuwen.
 
'Schakel prolemen Yamaha Diversion' > 'Schakelproblemen Yamaha Diversion'
 
Laatst bewerkt:
Dank voor reakties. Inderdaad had ik ook last van klevende koppelings platenplaten. Met enkele verkregen suggesties via het motorforum dit wel kunnen beperken.
Mijn dealer wil eventueel de olie vervangen voor 20W50 i.pv. de gebruikte 10W40.
Zou dit kunnen helpen voor een beter schakelen? Anders moet ik toch maar de koppelingsplaten bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor reakties. Inderdaad had ik ook last van klevende koppelings platenplaten. Met enkele verkregen suggesties via het motorforum dit wel kunnen beperken.
Mijn dealer wil eventueel de olie vervangen voor 20W50 i.pv. de gebruikte 10W40.
Zou dit kunnen helpen voor een beter schakelen? Anders moet ik toch maar de koppelingsplaten bekijken.

Bekijk eerst even de koppelingsplaten (niet krom en versleten) en de veren, dikkere olie kan altijd nog.
Smeer ook even de binnenkabel van de koppeling, en stel hem goed af.
 
Laatst bewerkt:
In het Div topic is dit al meeredere keren ter sprake gekomen, waarschijnlijk heb je ook een klunk bij het schakelen 's ochtends van N naar 1.

Iemand had hier een oplossing voor, iets van een spietje in de korf boren oid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan