schakelproblemen ZZR 1100

stekman

MF veteraan
15 mei 2003
8.130
29
spijkenisse
Op advies ook hier geplaatst.

Net een nieuwe bike (een ZZR 1100) en hij rijdt als de bliksem. Alleen heb ik 1 groot probleem, als ik hem schakel van 1 naar 2 staat hij 8 van de 10 keer in neutral, leuk als je ff lekker wil optrekken en hem na het schakelen een fijne dot gas geeft. Nou heb ik er een systeempje opzitten die zorgt dat je alleen naar zijn 1 kan schakelen als je stilstaat dus optrekken in zijn twee is geen optie. Heb inmiddels van alles geprobeerd, veel toeren, weinig toeren en trap inmiddels zo hard dat ik een beurse teen heb (niet overdreven) Ben er al een keer mee terug geweest en men zei me dat door mijn lengte het pookje wat lager gezet moest worden. Heeft dus niet geholpen. Nu moet ik dus weer terug denk ik maar de monteur zegt dat het goed is volgens hem.
Iemand tips of is mijn bak gewoon niet goed? Begin er inmiddels sterk van te balen en heb er vanavond mijn ritje gewoon voor afgebroken.
 
je kan niet in z'n 2 vertrekken kawa noemt dit systeem de positieve neutraal zoeker in het tandwiel zitten 3 kogeltjes (bollekes) en die beletten dat je het tandwiel over de as kan schuiven zonder dat deze draait moet dus in 1 vertrekken

kan de bediening op de schakelwals zijn die wat uitgesleten is mar kan da van hier niet zien
 
Met mijn Yamaha had ik daar in het begin ook last van, regelmatig zat ik bij het opschakellen naar 2 in zijn vrijloop, na een tijdje is dat er uit zijn eigen eruit gegaan.
Staan nu 3000km op de teller en heb er geen last meer van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan