schamperd bij blik op de weg ?

schampie

MF veteraan
2 jun 2001
1.274
1
warnsveld
eehhjj
ik rijd vdaag terug van me werk kom bij ons op de rondweg.
kijk eerst netjes in me spiegel of er geen zwaailamp[ies achter me zitten.
ik geef vervolgens gas (180-200 80 toegestaan )gan een paar auto,s voor bij (die gingen ook wel aan de kant . enkelbaans weg gras aan bijde kanten)
vervolgens de afrit om hoog met de knie aan de vloer.
sta voor het stoplicht te wachten peer hem nog een x lekker weg.
zie vervolgens een volvo in me spiegen erg rare caprioolen uit halen om achter mij te komen.
die zelfde volvo zat op de rondweg ook al achter mij met 1 auto er tussen waardoor hij mijn snelheid niet kon meeten omdat hij die auto niet voor bij kon.
kijk bij het volgende stoplicht in de spiegel en ja hoor was ik al bang voor camera er in
ik rijd vervolgens erg netjes hij had ook wel door dat ik hem gezien had.
kreeg een stout vingertje van de man.
me motor toch te danken aan een oud omatje dat netjes 80 reed op[ de rond weg.
maar wie weet als mazzelpik vd maand :} :} :} :} :}
 
Ik weet het niet hoor.....

Als ik dit zo lees heb je die boete e.d. eigenlijk wel verdiend!

Ik wil niet zeggen dat ik zo'n heilig boontje ben, maar dit soort dingen doe ik niet!
 
ik doe niets het niet anders.
altijd funtime vooral binnenwegen en afslagen
maar wel zo dat niemand last van mij heeft (afgezien van de open laser uitlaat) *D
dit betekend meestal s'nachts, heel vroeg en laat op de avond(voordeel van ploegen werk. :+
meestal ook weinig last van de politie ,hun diensten wisselen ook rond de tijden dat ik rij en zij ook een soort van ploegen wissel hebben. })
alleen de woonerven met kleine kinderen zijn voor mij heilig! :}

_________________
Al heb je nog zoveel pk's onder je kont een gek op een http://mailto:F@zer (F@zer) rij je er niet zomaar uit.

[ Dit Bericht is bewerkt door: f@zertje op 2001-08-02 06:36 ]
 
Ja fazertje, ik weet wat je bedoelt. Ook ik draai ploegendienst, en de politie lost ongeveer dezelfde tijd af.......

Maar inderdaad scheur ik ook wel eens. Als ik bijvoorbeeld op de snelweg een s richting 200 ga, zak ik af naar de 140 of zo als ik een auto in moet halen. Een auto die 100+ rijdt inhalen met 200 vind ik bijzonder a-sociaal.
En dat doe ik natuurlijk het liefts op zondag uit de nachtdienst of naar de vroege dienst.......

Je kan inderdaad soms scheuren, maar zorg dan dat zo min mogelijk andere weggebruikers en gewone mensen last van je hebben. Ook voor onze toch al niet zo goede naam. :]
 
Maar inderdaad scheur ik ook wel eens. Als ik bijvoorbeeld op de snelweg een s richting 200 ga, zak ik af naar de 140 of zo als ik een auto in moet halen. Een auto die 100+ rijdt inhalen met 200 vind ik bijzonder a-sociaal.
met zo'n geweten zal jij een hoop lol van je blackbird hebben })
 
Maar inderdaad scheur ik ook wel eens. Als ik bijvoorbeeld op de snelweg een s richting 200 ga, zak ik af naar de 140 of zo als ik een auto in moet halen. Een auto die 100+ rijdt inhalen met 200 vind ik bijzonder a-sociaal.
En dat doe ik natuurlijk het liefts op zondag uit de nachtdienst of naar de vroege dienst.......

Je kunt in nederland ook nergens auto's inhalen met 200... Gisterenavond nog geprobeerd.. 220 op de teller van Helmond naar EHV ( klein stukje snelweg.) En natuurlijk weer enkele koekblikken onnodige op de linkerbaan. Je moet dus wel van je gas af. :(
 
Misschien een beetje off-topic maar het gaat hier toch een beetje over scheuren......vindt ik opzich niks mis mee (te hard rijden) , ik bedoel ik rijd ook wel eens te hard maar waar ik mij dan aan stoor is dat sommige mensen binnen de bebouwde kom zo ongelooflijk hard rijden .....het risico dat je daar andere mensen mee hebt is toch een stuk groter als 80km-wgen of snelweg , en ik zeg niet dat daar geen risico is maar goed dit wou ik gewoon effe tussendoor zeggen.......
 
Je kunt in nederland ook nergens auto's inhalen met 200... Gisterenavond nog geprobeerd.. 220 op de teller van Helmond naar EHV ( klein stukje snelweg.) En natuurlijk weer enkele koekblikken onnodige op de linkerbaan. Je moet dus wel van je gas af. :(

Of jij wordt snel bang of de situatie in België ligt compleet anders.
Hier kan je dus echt wel op bijna elke autostrade (die niet gewoon te druk is) 200 halen wanneer je maar wil.
Doe'k wel niet zo vaak de laatste paar weken.. maar me gemiddelde snelheid is wel omhoog gegaan.
 
je kan hier "gewoon 220 + en harder rijden in nederland.
natuurlijk niet altijd, maar het acceleratievermogen van de moderne bike is zo groot dat er 200 + makkelijk inzit.
ik rijd de 25 km naar mijn werk in ongeveer 10 minuten en daar zit het opwarmen dan bij.
er is s'morgens niemand die last van mij heeft. dus gaat het gas vol open.
ben je gelijk goed wakker want de adrenaline stroomt dan rijkelijk })
het ligt er gewoon aan waar je hard rijdt
op een woonerf is 50 vaak al te hard met al die kids.
en wat mij opvalt is dat de "ouders" van die kids meestal te hard rijden
terwijl zei beter moeten weten.
maar zo als gezegt ik laat geen een bocht liggen en als het kan gaat hij vol open.
ben ik nu a-sociaal ?
kom laat je nakijken en lees de kranten die staan vol met de echte a-sociaale .
tegenwoordig kun je beter iemand doodschoppen of verkrachten dan te hard rijden.



_________________
Al heb je nog zoveel pk's onder je kont een gek op een http://mailto:F@zer (F@zer) rij je er niet zomaar uit.

[ Dit Bericht is bewerkt door: F@zertje op 2001-08-01 22:03 ]
 
ik heb het ook een keer gehad dat ik achtervolgd werd door een smeris, alleen die zat zo ver achter me ....dat ik hem niet kon spotten...

2 km verderop waar ik reed reed een duc 996, ik denk laat ik ff aansluiten...ik aan de kraan 250+ naast duc weer terug naar 140....

wordt ik 10 km verder op een keer aangehouden, kreeg gelukkig alleen boete voor een keer rechts inhalen....

geen boete voor snelheid, dat konden ze niet meten..... PFIEUWWW :P

ik ging te hard voor een vectra DTI ;)

hopen dat ik dat niet meer mag meemaken...
voor de rest schamperd, gelukkig maar dat je niet ben gepakt....

ik raad ook aan iedereen aan, de KLPD stijl...zorg dat je veel van banen wisselt rechts/links/rechts, als namelijk een auto dat ook achter je doet, en dat heb je snel door hoor, dan meteen terug naar max snelheid....

laat je inhalen en kijk wat voor pannekoek het is....
*D

probeer het is zou ik zeggen...
 
Als ik het niet vertrouw en er zit een dubieuze Volvo, Vectra of Golf achter me (die inderdaad met mijn bewegingen meegaat) laat ik me altijd ff inhalen.

Tot nu toe was het 10 van de 10 keer OK.

Lastiger is het als een gewone politiewagen gewoon 100 rijdt op de rechterbaan en door het overige verkeer je die pas doorhebt als je met 130 voorbij komt.
 

Ik rij over het algemeen niet zo lang hard, mijn rijbewijs is mij gewoon te heilig. Al ben je met een piek van 200 p/u al de lul '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan