schandalig dijkgedrag

En hoe zit het dan met al die irritante fietsers op hun massale familiedagen die complete dijken blokkeren ?!

Kom je daarachteraan te sjokken ... compleet niets in de gaten doordat ze helemaal opgaan in hun familieroddels ...
Ik heb geleerd dat fietsers schrikken van toeteren ... dus dan moet je vlak achter ze eens flink je gas opentrekken om de aandacht te trekken })
Is het ook weer niet goed ... ben je ineens achterlijk en asociaal :?

Misschien iets om over na te denken: de fietsloze zondag ... ;)
:^
als ik ergensdie schurft heb zijn het die arrogante wielrenners :X
die gaan altijd gewoon op de weg fietsen en niet aan de kant gaan ofzo,
 
hebben jullie mij nog gezien op dat bewuste stukje dijk??

Was op tv gelderland, als iedereen zo reed was er geen reden tot afsluiten :P !!!












meestal rijd de plaatselijke bevolking daar inderdaad ietsjes te hard.. Kom er ook dagelijks overheen...
 
Voetgangers, fietsers, automobilisten, tractor-pullers en motorrijders ergeren zich allemaal aan elkaars asociale rijgedrag op dijken. Dat krijg je in zo'n land als Nederland: er is gewoon te weinig ruimte om te recreëren. Gevolg: iedereen loopt te klagen.. Typisch nederlands.. :z
 
Hmmm.. vreemd. Was op 1e pinksterdag relaxed aan het touren met nog wat lui. Daarvan was er één met net d'r motorrijbewijs dus we deden het rustig aan. Komt er een groepje SuperSporters (GXSR,ZX6R,ZX10R,R1,R6,CBR) aanrijden in de tegenovergestelde richting. Die knallen op ons volle snelheid en hoog in de toeren voorbij. Met als hekkensluiter zo'n kerel met witte systeemhelm en gelijkgekleurde motor met felle kleuren en discoverlichting (saai blauw, dat wel) er achteraan gescheurd. Je kan mij niet vertellen dat die lui niet de klos waren.

:9 Is die truuk met die nep plisi motor toch gelukt *O* *O* *O*
 
:^

Net als die drollen die in de buurt van Schiphol gaan wonen en vervolgens zeiken dat die vliegtuigen zoveel herrie maken... dat hadden ze namelijk vantevoren niet kunnen bedenken |(

Of mensen die naast Circuit Park Zandvoort gaan wonen en dan klagen over het geluid die de motoren/auto's maken waardoor wij niet met open pijpen mogen brullen B|

Idd ja, Een tijd geleden woonde hier in de buurt een kerel die er een sport van maakte om ervoor te zorgen dat alle dijken afgesloten gingen worden voor motoren. Dit omdat hij niet meer van de rust kon genieten. Hij is nu verhuist en hij woont onder een of andere aanvliegroute van schiphol, hij staat nu de hele dag in zijn achtertuin met een DB meter. Elk vliegtuig wat te veel geluid produceert die noteerd hij en dan gaat er weer een brief richting schiphol. Dat soort pisvlekjes zou je toch overhoop willen rijden.
 
Idd ja, Een tijd geleden woonde hier in de buurt een kerel die er een sport van maakte om ervoor te zorgen dat alle dijken afgesloten gingen worden voor motoren. Dit omdat hij niet meer van de rust kon genieten. Hij is nu verhuist en hij woont onder een of andere aanvliegroute van schiphol, hij staat nu de hele dag in zijn achtertuin met een DB meter. Elk vliegtuig wat te veel geluid produceert die noteerd hij en dan gaat er weer een brief richting schiphol. Dat soort pisvlekjes zou je toch overhoop willen rijden.

Nee hoor, gewoon een touw aan zijn been en dan lekker over de dijkjes touren, terwijl hij er achteraan sleept. Lekker zulke azijnpissers :(
 
Ik woon behoorlijk dichtbij de dijken waar ze gecontroleerd, en op die dag heb ik er ook gereden. Niks van controles gemerkt.
Wat ik vervelend vind zijn die mensen die als je je zien aankomen al hun oren gaan dichtdoen, of iets voor hun mond. Zielig gebeuren.

Laatst ook 3 wielrenners die naast elkaar bleven rijden.Hebben nu nog oorpijn denk ik

Nu rijd ik niet altijd hard en bij ouders met kinderen, houd ik mijn gas in of koppeling in. Maar soms denk ik dat mensen beter niet op de weg kunnen fietsen/lopen als ze er last van hebben.

Ooit weleens een verhaal gehoord van een kerel die speciaal voor de motorrijders grind op de dijk gooide in de bochten. Ik moet hem niet tegenkomen.....stop ik en vraag ik hem de weg terwijl hij in de waal drijft. :P
 
De bewoners van de dijken rondom nijmegen hadden zoveel reden tot klagen i.v.m. de motorrijders die de dijken onveilig maakten, dat de politie de pinksterdagen heeft gebruikt voor een extra controle.
De gelderlander Rapporteerde vanochtend dat er GEEN snelheidsovertredingen begaan zijn, en dat alle motorrijders zich netjes aan de snelheid hebben gehouden.....

............

Nee serieus, netjes hoor DAT ZAL ZE LEREN _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

men zegt wel eens: meten is weten.
uit de meting is men komen teweten dat motorrijders een veilig rij gedrag hebben.
 
ik heb ook nog lekker over een dijkje geknalt afgelopen zondag
maar ook geen controles gezien
maar dat was ook in de buurt van Pannerden en Lobith enz.
 
:^

Net als die drollen die in de buurt van Schiphol gaan wonen en vervolgens zeiken dat die vliegtuigen zoveel herrie maken... dat hadden ze namelijk vantevoren niet kunnen bedenken |(

Of mensen die naast Circuit Park Zandvoort gaan wonen en dan klagen over het geluid die de motoren/auto's maken waardoor wij niet met open pijpen mogen brullen B|

:W |( je weet niet waarover je het hebt hé :?

De mensen rond schiphol die klagen zijn veelal de dupe van gewijzigde aanvliegroutes ivm de 5e baan, en ik kan je verzekeren dat als ze plotseling bij jou over je huis gaan vliegen om te landen dat je iedere 2 minuten niets meer kunt verstaan in je achtertuin. Lijkt me wel irritant als je 2 jaar geleden nog gewoon met je geile buurvrouw kon praten over de schutting heen en nu versta je der niet meer als ze je vraagt of je zin hebt om te n34ken ;) . Die drollen wisten niet van te voren dat de aanvliegroutes over hun huis heen zouden gaan komen in de toekomst.

En over zandvoort :? volgens mij heeft dat te maken met geluidsemissies en dus niet met klagende omwonenden, die overigens wel klagen als de vips met een helicopter gebracht worden naar het circuit en ja dat vind ik nou weer belachelijk, laat ik mijn motor thuis omdat er zoveel gestolen worden in Zandvoort, mag ik niet eens meer met de heli er heen B|

[me]the blue one heeft overigens nergens last van[/me]

[ontopic]

Eeeh waar ging het ook al weer over :P oh,ja dijkjes :]
 
Laatst bewerkt:
Die gasten die aan de dijken wonen, moeten niet zeuren. Ga voor de gein eens op een doordeweekse dag, tijdens de spitsuren op de dijken kijken. Je houdt dan je hart vast. Als je ziet hoe sommige gasten in hun auto's, schoolgaande fietsers passeren. Verder baal ik ook, dat er steeds meer stukken dijk afgesloten gaan worden. Alleen bestemmingsverkeer mag er nog over. Of verbodsborden voor zon en feestdagen. En waarom????
 
Die gasten die aan de dijken wonen, moeten niet zeuren. Ga voor de gein eens op een doordeweekse dag, tijdens de spitsuren op de dijken kijken. Je houdt dan je hart vast. Als je ziet hoe sommige gasten in hun auto's, schoolgaande fietsers passeren. Verder baal ik ook, dat er steeds meer stukken dijk afgesloten gaan worden. Alleen bestemmingsverkeer mag er nog over. Of verbodsborden voor zon en feestdagen. En waarom????


Omdat het veelal mensen van buiten zijn die "landelijk zijn gaan wonen".
Hier zijn die lui er ook mee bezig. Ze willen de dijken dicht maar ook
de kassenbouw stil leggen. Die lui worden binnen no time uitgepoept in het dorp. :Y
 
ik heb ook nog lekker over een dijkje geknalt afgelopen zondag
maar ook geen controles gezien
maar dat was ook in de buurt van Pannerden en Lobith enz.

ja was leuk he, btw heteren driel oosterhout lent bemmel pannerden lobith dijken gepakt. en wat was onze minimale snelheid eigenlijk. gelukkig niet in de krant gekomen ;)
 
Oom van me woont in Bemmel in De Pas Is een straat langs de dijk, soort mini woonwijk redelijk dichtbij de waalbrug naar Nijmegen.

De Huizen daar zijn 3 keer over de kop gegaan door de juppen die daar zijn komen wonen. Gaan lopen klagen over stankoverlasat van de kleinschailge boeren daar. Ook over de kassen die daar al staan sinds ik daar als kind woonde.

Diezelfde personen hebben ervoor gezorgd dat de dijk is afgesloten en je dus niet meer langs De Pas opkunt over de dijk.

Nu ga je dus bij de Bunker er van af, en rij je dwars door Bemmel, Nee een veeeel betere oplossing.
|(

Overigens stoor ik me wel aan motorrijders die niet of nauwelijks afremmen wanneer ze langs fietsers of voetgangers gaan, Het zijn er niet veel maar die bepalen wel het beeld dat mensen over ons hebben, helaas.

Zelf vind ik voetgangers het ergst. Lopen dan weer met het verkeer mee, dan weer tegen het verkeer in, altijd lastig kijken.
Gaan soms demonstratief ook breed lopen en maken vreemde gebaren: jeuk in de oren, warme handen (wapperen om af te koelen)
Deze discussie zal wel altijd blijven bestaan.

Ik heb gelukkig nog familie direct aan de dijk wonen dus als er een bordje komt te staan met:
Verboden toegang met uizondering van bestemmings verkeer, dan drink ik wel een bakkie leut bij mijn oom ipv op het terras bij de pont.
8-)
 
Nederland is gewoon te vol, dus gaan allerlei mensen lopen zeiken over het gedrag van anderen....

Ik gok dat het geluid van de motoren de dijkbewoners het meest irriteert, niet de snelheid.
Eerst ergeren ze zich aan die ene blerpijp, daarna aan alles wat motor is.
Resultaat : een hoop gezeik en "verboden voor motoren".
Jammer, want het gros van alles wat motor is, is helemaal niet irritant en rijdt normaal, ipv het dijkje als circuit (met bijbehorend hard geluid) te gebruiken.
Zouden ook in dit geval enkelen het verpesten voor velen?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan