schandalig nederland

De Kawaman

MF veteraan
2 apr 2002
6.515
1
Gouda
Merk
Kawasaki
Type ZX 12 R Ninja
Kleur rood (- 00)
Bouwjaar
Kilometerstand Nieuw!
Vraagprijs € 14.500,-
Maandbedrag
Safe Plus Plan € 233,-
Segment Sport/Supersport
Vestiging Veenendaal

en dan de duitse advertentie:
3713


scheelt ff 3500 euro oftewel bijna 8000!!!! gulden.
is toch te gek.
een europa zeggen ze dan, de hufters!!!
 
Sja.... de Nederlandse wetgeving is wat anders als de Duitse. Dit heeft d8 ik met de BPM te maken.... Om te ;( is het natuurlijk wel....
 
Hopen de de regering er iets mee gaat doen... moeten met alles meelopen in europa behalve als het de regering zelf uitkomt...

BPM is een heel fout principe... leuke is dat je over deze belasting nog een keer belasting betaalt (nl. de BTW) :(

Zelfde geldt ook voor accijns en BTW
 
Wordt aan gewerkt in de nieuwe regering. De BPM gaat waarschijnlijk op de helling, en men gaat kiezen voor een ander systeem in belastingheffing.

De mobimeter is van de baan, maar de bedoeling is wel een soortgelijk systeem (betalen per gereden km) ingevoerd gaat worden. Betaal je niet al meteen een dijk belasting VOORAF.

Heb nog even geduld.....verhuizen kan altijd nog.
 
Op woensdag 26 juni 2002 11:14 schreef Mark TT het volgende:
... de bedoeling is wel een soortgelijk systeem (betalen per gereden km) ingevoerd gaat worden. Betaal je niet al meteen een dijk belasting VOORAF. ...

Heet dit toevallig benzineprijs???
 
haha :) ,
soms is het goed om belg te zijn

zolang ze het in Nederland goedkoper maken ipv in de andere landen duurder mag er voor mij zeker actie ondernomen worden
 
ZX-9R


--------------------------------------------------------------------------------

Modelnaam Ninja

Motortype 4-takt 4-cilinder in lijn DOHC Injection

Cilinderinhoud 899 cc

Versnellingen 6

Drooggewicht 186 kg

Aandrijving Ketting

Remmen voor dubbele schijf Ø 320 mm

Remmen achter enkele schijf Ø 220 mm

Band voor 120/70 ZR17M/C (58W)

Band achter 190/50 ZR17M/C (73W)

Kleuren groen, zilver, blauw

Bijzondere kenmerken

Prijs 11.995,00 €


rotbelg!!!! :+
 
We kunnen wel de regering de schuld geven, maar zij worden er zelf toch niet rijker van?

Het geld voor de begroting moet toch opgebracht worden. Of je het nu betaalt in BPM of BTW of ECO-tax of InkomstenBelasting, het geld voor alle voorzieningen, moet toch ergens vandaan komen. (heb je de wegen in België wel eens gezien?)

Het afschaffen van de BPM lijkt mij ook niet zo makkelijk, dan zou de waarde van je motor (die je met bpm gekocht hebt) ook zakken.
 
Die 14.500,- heeft niet alleen met BPM en BTW te maken.
De Nettocatalogusprijs is nl. ongeveer 10.500,-
De rest is BTW en BPM.
Aangezien ze in Duitsland geen BPM, maar wél BTW (16%) rekenen, is de nettocatalogusprijs dus lager dan die van onze Nederlandse importeur nl. 10.999 - BTW (16%) = 9250,-

Het is dus niet alléén een overheidverhaal.
 
Checken jullie je kenteken maar eens, daar staat ook de BPM op bij de meeste nieuwere fietsen.
 
Heb hier ook wel eens een topic over geopend. Zelfde verschillen.

Bijv.
R1 9790 (13495)
ZRX1200 7990 (11398)
cbr600fs 7999 (10299)
cbr900rr 11299 (13129)
enz.

Tussen haakjes is de Nederlandse prijs :( .

Daar zou je spontaan de Ziektewet van in kunnen gaan...
 
het een worden van Europa staat los van de staatskassen van de landen,m aar heeft te maken met regelgeving in de landen onderling. Weg met die BPM en torenhoge BTW dus.
 
Uit ervaring weet ik dat het niet alleen aan de BPM ligt. Het ligt hier ook zeker aan de dealers omdat die lekker de adviesprijs blijven hanteren :j

Bij onze oosterburen liggen de prijzen bijna allemaal onder de daar gestelde adviesprijzen. Wat dat betreft zijn onze dealers lekkere geldkloppers :j

Hoezo vrije markt :( en één Europa
 
ja, er is weinig concurentie, in de vorm van prijverlagingen.
vreemd eigelijk, als je naar scooters kijkt zijn ze in heel nederland even duur.

toch raar!?!?
 
Het geld moet ergens vandaan komen en ze hebben
nu eenmaal gekozen om motors hetzelfde als auto`s
te behandelen.
Dat dit niet goed is zal iedereen met me eens zijn.
Zowel voor auto`s en motoren vind ik het niet goed.
Zorg dat de aankoopprijs verlaagd wordt dan kunnen
de mensen zich een betere/schonere/veiligere auto
of motor aanschaffen.
Bovendien goed voor de economie.Dat mensen dan meer per kilometer betalen, vind ik wel een goede oplossing.
Wie meer gebruikt maakt moet ook meer betalen.
Dit alles kan zo geregeld worden dat we er op vooruit gaan en er toch genoeg geld binnenkomt.
Moet wel in europees verband geregld worden.
Probleem van de overheid is dat ze niet goed met geld omgaat.
Er wordt teveel verspilt door slecht onderzoek. Als de overheid een bedrijf zou zijn, zou het failliet verklaard worden.
Als zij blunderen en er is te weinig geld dan kan de bevolking er weer voor opdraaien.
 
Inderdaad rekeningrijden zoals jij voorsteld is een briljant :+ idee(met dank aan tineke N).
Maar gelukkig hebben ze deze geld verslindende hersenstuip weer gedumpt :}
 
BPM denk ik,

Zouden we dat hier afschaffen voor motoren, evenals de wegenbelasting voor motoren, dan kan het haast niet anders zijn of het file probleem wordt een stuk minder. De prikkel om deze vorm van transport te kiezen is dat een stuk hoger. Ik hoef u natuurlijk niet uit te leggen wat dat voor voordeel heeft voor
a: consument
b: Bedrijfsleven
c: Besparing op bestrijding voor het file probleem door allerlei imbiciele projecten als file stroken ed.

Als men dan ook nog eens goede kortingen geeft op verzekeringen door aanvullende rijopleidingen te geven, rijden we straks allemaal met een blij gezicht op de weg. ( en groeten elkaar dan ook allemaal) :)
d8 ik zo !
 
Ik zei kilometerheffing geen rekenningrijden.
Of is dit het zelfde?
Dacht dat rekeningrijden met tolpoortjes was en
alleen maar tijdens spits uren en op bepaalde
wegen zou toe gepast worden.
Dit is natuurlijk rotzooi.
Die kilometerheffing, mits goed uitgevoerd, kan
voor velen een verbetering veroorzaken en zal
zeker geen achteruitgang zijn.
Dat die stomme kut mevrouw de kakker Netelenbos
zoiets met haar achterban niet kon bedenken moge
duidelijk zijn. Kan haar ook niet uitstaan.
Doet alsof ze beter is als iedereen (mijn uitleg
van kakker).Haar prestaties zijn o.a. dat er nog meer files zijn en we een geweldig net van flitspalen hebben. Heeft ze toch weer mooi de
overheidskast gespekt.Voor motorrijders heeft
ze ook al zoveel gedaan, niets dus. :j
 
Ik lees dat de netto prijs van een motor in Nederland hoger ligt dan in Duitsland. Bij auto's is dat niet het geval (het kan dus anders!). Voorbeeldje: VW Polo 1.4 74kW Basis, in Nederland 10.767,- Euro netto, in Duitsland 12.004,- Euro netto. Autoproducenten werken in NL bewust met een lagere netto prijs dan in b.v. Duitsland, omdat men in NL met BTW en BPM rekening dient te houden. Incl. BTW en BPM komt die Polo in NL op 15.845 Euro uit. In D komt diezelfde Polo op 13.925 Euro uit. Bijna 2.000 Euro verschil, tel uit je verlies!
Overigens heeft het geen zin om voor een nieuwe Polo naar Duitsland te gaan (voorzover je dat als motorrijder al zou willen), want naar het schijnt verbiedt VW haar dealers in Duitsland om aan Nederlanders te verkopen. Is dit niet in strijd met de Europese regelgeving v.w.b. vrij verkeer van goederen, vraag ik mij dan af? :?

Conclusie: als een motor in NL netto al duurder is dan in Duitsland (laat staan bruto), betekent dit dat je als Nederlandse koper in feite dubbel genaaid wordt. :r

Overigens wordt er geen BTW geheven over de BPM (zou wel helemaal belachelijk zijn). Ik probeer er op deze manier dan maar een positieve draai aan te geven ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan