Schapenvacht tegen zadelpijn ?

Ik krijg nu hele vervelende flashbacks van die superslechte film met Tom Hanks en Dan Aykroyd, Dragnet.
 
Ik heb van die schapenvachtjes voor het kamperen als het wat kouder word.
Ik gebruik die ook als ik een lange rit met de motor heb. Ik knikker zo'n vachtje gewoon over de buddy en ga erop zitten. Schuift niet enzo.
Voor mij werkt het erg goed. :Y
 
Ik weet het .... er zijn beter methoden om zadelpijn tegen te gaan. Nieuw zadel (corbin) zou waarschijnlijk het beste zijn, maar zowel gebrek aan geld als tijd (vertrek over anderhalve week voor 2-weekse motor vakantie richting noord-italie) zorgen ervoor dat ik die optie nu niet heb.

Vandaar dat ik op zoek ben naar andere tips om het rijden iets comfortabeler te maken. Ik rijd een dragstar 1100 classic en na >300 km krijg je echt een houten kont.

Nou hoor je wel eens dat een schapenvacht zou helpen. Het ziet er vast niet uit, maar als het helpt wil ik het wel proberen.

Iemand ervaringen hiermee ? Werkt het ? Zo ja, waar koop je zoiets en leg je zoiets gewoon los op je zadel of zijn er speciale "overtrekken" te koop voor motorzadels ?
Wat voor pijn en waar heb je precies?

Ik had vroeger vaak pijn/ongemak in de overgang van bil naar been. Na wat geëxperimenteer met verschillende kleding onder mijn motorbroek kwam ik er achter dat het vocht was (zweet) in combinatie met bepaalde kleding. Het vocht verweekte de huid en die raakte dan geirriteerd door de kleding (schuren/trekken). Nu heb ik voor toertochten altijd een thermobroek of jogging broek onder de motorbroek en het probleem is niet meer voor gekomen.

Als je echt zadelpijn hebt (das eigenlijk meer een beknelling/afknelling) moet het denk ik anders oplossen.

ohja, ik heb niet het hele topic gelezen.
 
Laatst bewerkt:
serieus?
ik heb een diversion 600 gehad, daar kon ik probleemloos een hele dag op toeren. Dat ding zat echt fantastisch!

het zal een combi zijn van neerwaartse druk :X
en een zadel waar al 80.000 kilometers mee verreden zijn :P

daarnaast zit ik vrij ver naar voren (juwelen tegen de tank zeg maar :X ) en dat is net het minst gevulde plekje volgens mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan