Schapenvacht tegen zadelpijn ?

file + bergen...dan weet je wel hoe laat het is B|
haha
het was erg gezellig in de file...we stopten (we dachten dichtbij) een ijskraampje...maar helaas...voor 1 van mijn vrienden dan...want die moest rennen :+
en verder beachballen op de snelweg doe je ook niet elke dag...en kiekjes nemen uiteraard :P
 
haha
het was erg gezellig in de file...we stopten (we dachten dichtbij) een ijskraampje...maar helaas...voor 1 van mijn vrienden dan...want die moest rennen :+
en verder beachballen op de snelweg doe je ook niet elke dag...en kiekjes nemen uiteraard :P

ff ontopic...
ik heb ook snel last van zadelpijn...maar ik zal geen schapenvachtje gebruiken (das toch zielig :+ )
dan maar een keertje extra de beentjes strekken
 
Ik weet het .... er zijn beter methoden om zadelpijn tegen te gaan. Nieuw zadel (corbin) zou waarschijnlijk het beste zijn, maar zowel gebrek aan geld als tijd (vertrek over anderhalve week voor 2-weekse motor vakantie richting noord-italie) zorgen ervoor dat ik die optie nu niet heb.

Vandaar dat ik op zoek ben naar andere tips om het rijden iets comfortabeler te maken. Ik rijd een dragstar 1100 classic en na >300 km krijg je echt een houten kont.

Nou hoor je wel eens dat een schapenvacht zou helpen. Het ziet er vast niet uit, maar als het helpt wil ik het wel proberen.

Iemand ervaringen hiermee ? Werkt het ? Zo ja, waar koop je zoiets en leg je zoiets gewoon los op je zadel of zijn er speciale "overtrekken" te koop voor motorzadels ?


Deze?
http://www.alaskaleather.com/buttpads.html

:P
 
Gewoon wat vaker stoppen tijdens de toer naar luxemburg en terug hebben we ook zon 600km gereden en we zijn een stuk of 4-5 keer gestopt gewoon korte stops en een langere gaat perfect.
En dat is dan op een sv met bijrijder die staat ook niet echt bekend als lekkere toermotor.
 
Gewoon vastzetten met korte spanbandjes onder je zadel door..

P8310538a.jpg


Nog een foto met zn broertjes:

P8150051.jpg


Het beviel ons perfect!
 
Ik ben na het lezen van dit topic ff bij Ikea langgeweest voor een velletje.

Keurig een stukje op maat kunnen knippen en het spul blijft prima op mijn zadel zitten. schuift niet.

Zit ook wel lekker, maar ik heb nog niet echt mega ritten gedaan. Over 1,5 week naar de Eiffel, dan weet ik weer meer.
 
Ik ben na het lezen van dit topic ff bij Ikea langgeweest voor een velletje.

Keurig een stukje op maat kunnen knippen en het spul blijft prima op mijn zadel zitten. schuift niet.

Zit ook wel lekker, maar ik heb nog niet echt mega ritten gedaan. Over 1,5 week naar de Eiffel, dan weet ik weer meer.

Have fun in elk geval! Je rijd HD he!? Op de electra van m'n ouders beviel ie prima (ze bovenstaande reactie, ergens)
 
Bij mij maakt het dragen van een fietsbroek onder de leren broek een behoorlijk verschil!


Bij Perry sport koop je voor 30 euro een onderbroek met de inleg van een fietsbroek, hoef je zeg maar niet een gehele wielrenbroek te dragen.
Schijnt goed te werken.
 
Ik ben na het lezen van dit topic ff bij Ikea langgeweest voor een velletje.

Keurig een stukje op maat kunnen knippen en het spul blijft prima op mijn zadel zitten. schuift niet.

Zit ook wel lekker, maar ik heb nog niet echt mega ritten gedaan. Over 1,5 week naar de Eiffel, dan weet ik weer meer.

:W Oma :)

Hoe beviel het? :P

Gisteren Lek & Linge route gedaan op een Div 900, maar had me een zere reet daarna :X
 
Die ikea-velletjes zijn zo dun bewerkt dat het niet echt hetzelfde is..
voor 50 pop heb je op MP een heel schapenvacht, waar je makkelijk 2 zadels/plaatsen mee kan verzorgen.
Van de zomer kreeg ik zadelpijn op de jawa, heb toen zo'n schuimrubber tuinier/sleutel-kniematje bij een tuincentrum gekocht om op te zitten. Werkt ook!
 
Ik rij ook met een schaap, en vind het fantastisch.

Hoewel ik denk dat de zithouding van grotere invloed is op zadelpijn. Een chopperachtig model vind ik na 10km al ondoenbaar, wellicht heeft het daar ook mee te maken.

Maar, schaap is warm in de kou, en koel in de warmte. En het zit lekkerder dan een gewoon zadel. Van schuiven heb ik geen last.

qNswfjg.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan