scheiden doet lijden,aahh #@&!!mijn arme rug!!

eigenwijs

Die hard MF'er
17 feb 2004
844
0
uitgeest
heb me weer is vertilt aan een relatief ligt gewicht,tering wat een pokke gevoel in mijn arme rug '( ,ik moest effe het bakkie verplaatsen uit de buurt van de xs1100 die er lang genoeg (18 jaar) mee gesleurd had.
als een igg stijve hark met veel moeite daarna nog met behulp van een autokrik de motor vanachter omhoog gekregen om hem vervolgens op zijn bok te krijgen(op zijn jiffie ging het zijspanmaatachterwiel er niet uit)
ik had van de vorige eigenaar de originele wielen en voorvork er bij gekregen,deze zitten er nu dan eindelijk weer op.
ik heb alleen een probleempje met de remklauwen(xs1100sport) voor,deze zijn van een ander type dan die van de xs1100special,ze hebben 18jaar in een schuur gelegen,zitten vastgerot,ook de banjo ogen aan het uiteinde van de remslangen zijn behoorlijk gecorrodeerd,ik heb er maar alvast wat wd40 op gedaan en morgen zal ik die remzuigertjes eens met een tang gaan proberen te draaien.
ik heb een zwarte xs1100special bj 79 waar ik het zijspan aan ga schroeven over ruim twee weken zal ik alles overzetten(dan zijn er twee bevestigingsogen proffessioneel aangelast),tank/zijkapjes/achterspatbord gaan mee,en de xs sport krijgt weer zijn originele zwarte tank/zijkapjes terug maar zal alleen zijn stuurkuipje moeten missen,of ik moet er nog een weten te vinden.

full

zonde om zo'n mooie zware combinatie te scheiden! ;(
wat zijn hiervoor je beweegredenen, nieuwe motor?
je gaat toch niet stoppen met zijspanrijden heh?
sterkte met je rug :} :]

nee de pret gaat juist beginnen,maar ik verplaats het bakkie naar mijn special omdat die belastingvrij is en voor 30 euries/jaar te verzekeren is,de sport is van bj 81 vandaar.
eigenlijk had ie al moeten rijden,met mijn halve hernia kan ik nu een week geen normale motor meer mennen :(

Laatst bewerkt:
Over twee jaar is die 81'er ook belastingvrij, maar goed scheelt in totaal toch zo'n 70 euro per jaar.

nee veel meer,ik heb al jaren geen noclaim meer omdat ik brik,die 81ger kost mij dan een paar honderd euro.
met mijn rug is het nu helemaal mis,ik loop voorover gebogen als een oud mannetje heen en weer te strompelen. |(
vanmorgen heb ik de remklauwen weer in beweging gekregen,er zat gelukkig nog wat remolie in het spul waardoor het inwendige niet teveel te lijden heeft gehad van corrosie.
een uitlaat kan ik wegmieteren,ik hoop dat er een ander voor te vinden is,de bochten en de gehele uitlaat zijn origineel zwart dus ik kan er een andere demper oplassen en het weer als nieuw doen lijken met een vers zwart spuitverfje. :}

Tje die No claim scheelt een hoop...
Als ik het zo zie dan komt het wel goed met je zijspan, nu hopelijk je rug ook!
Ik voel die van mij nu ook... geprobeerd een Goldwing te tillen op de midden bok met de kleine wielen valt dit dus niet mee...

ja haast niet te doen,ik heb nu pas( door jou )door dat het bij mij ook door die kleine wieltjes niet wou lukken,het was toen met de krik nog effe zoeken naar een plek waar de krik hem tillen kon,dat werd uiteindelijk de carterpan :X met een balk van 1,5 meter ertussen bij gebrek aan een stevig plankje.

maare jij tilde dus effe die goldwing achter op :P petje af hoor :}

Laatst bewerkt:
Ooooh ik begrijp het! :P
Slimme actie. nu maar hopen dat de 81-er nog recht is na jarenlang een zijspan gesleurt te hebben. :Z
Ga je die nog verkopen of hou je hem erbij?

ik denk dat ie echt nog wel recht is,hoewel het bakkie al eens een paaltje vol in het midden gepakt heeft(zo te zien aan een amateuristisch gerepareerde deuk).
er zitten extra verstevigingen,zoals een dikke 10 cm brede plaat tussen de onderste framebuizen onder de carterpan gebout/gelast,en twee buisjes tussen de voorste motorophangpunten,ik heb ook de balhoofdlagerschaal onder bekeken,de kegelrollager heeft daar wel wat afdrukjes ingezet maar met de vinger zijn die niet voelbaar gelukkig.
ik denk dat ik de xs sport deze zomer tekoop zet en alleen weg doe als ik er 1200 euro voor beuren kan,er zijn er niet veel meer van te vinden namelijk. :)

Er was na enig klooien nog een ander slimmigheidje te bedenken.... rij de motor met een wiel op een losse stoeptegel, dan staat ie wat hoger en dan gaat het makkelijker, desnoods voor een achterwiel allebei op en stoeptegel.

moet maar net passen dan toch??
vragen staat altijd vrij

Steven
Moto Guzzi 1000 SPII & EZS Compact

Mogge,

Doe je nog wat met die schommelarm en wat zijn de maten?

alvast bedankt

die schommelarm is al verzegd aan mezelf,ik bouw het hele spul over naar weer een xs1100,misschien gaat het vandaag al lukken,ik bel dadelijk de lasser die terug is van vakantie,om te vragen of ie twee bevestigingsogen even aflast,kan ik vannavond al rijden met het span als het lekker rustig is op de weg :}

Zal voor je duimen, tis lekker weer om een beetje te gaan schuiven.
Sleutel ze, de mijne doet het ook nog prima, maar ik shop een beetje rond voor een schommel-arm om op termijn de telescoop te vervangen, stuurt vooral bij hogere snelheden een tikkie zwaar.

greetz
Steven

:9 er lijkt nu geen weg terug meer te zijn ,zojuist zijn de twee ogen stevig gelast door een gepensioneerde vakman :z een dorpie verderop,voor 10 euries armer is dat in 5 minuutjes gebeurt.
full

full

de kleinere velg met autoband erop gezet,er zit ook een kleinere remschijf op en er zit nu een remklauw bevestiging van een xs750 dacht ik op.
ik heb gelijk gezien dat ik nieuwe remblokjes nodig heb,2mm is bar weinig.

Laatst bewerkt:
het bakkie zit er inmiddels al bijna aan vast,inplaats van bouten hangt ie nu op schroevendraaiers,het is toch lastig in me eentje de gaten tenopzichte van elkaar in een lijn te krijgen,ik denk dat ik het morgen maar afmaak.
zeiltje erover en sloes voor vandaag. :Z
full

Terug
Bovenaan Onderaan