schelle toon boven de 80km/u

motorrijder2

Die hard MF'er
13 sep 2009
525
0
in het rebel gedeelte heb ik de vraag al gesteld maar nog geen antwoord gehad:


* Motorstek
* Bekijk Mijn Motor-Forum
* Bekijk onderwerpen

Berichten:
163
Reg. datum:
13 sep. 2009
Locatie:
Sleeuwijk

vandaag mijn eerste ritje gemaakt. Heerlijk zo zonder instructeur, in het zonnetje :)

maar ik heb ook al weer een probleem geconstateerd:

als ik boven de 70-80 km/u kom dan klinkt er een schelle toon. Het lijkt net of er iets aanloopt of iets heel hard begint rond te draaien.
het geluid is synchroon met de snelheid, en niet met het blok. want als ik de koppeling inknijp of zelfs het contact uit doe dan blijf ik het horen.
als ik dan onder de 30km/u kom verdwijnt het geluid weer

Heeft er iemand een idee wat dit kan zijn? en kan ik er nu wel mee rijden op de snelweg?

oja, hoe harder ik ga, hoe scheller de toon. het geluid neemt af als ik dan ook snelheid minder. en dan bij 30km/u is het ineens weg
 
contact uit in zijn vrij met hoge snelheid heb ik al geprobeerd. de toon blijft erin zitten, daarom zei ik ook dat de toon synchroon is met de snelheid en niet met het blok.

hoe kunnen de banden ineens zo gaan piepen/geluid veroorzaken. misschien lagers?
 
Als de remmen eventueel aanlopen, moet je ff stoppen en voelen aan de klauw. Als ze aanlopen zijn die dingen gloeiend heet (keer in het eggie mee mogen maken) :P Niet te lang doorrijden, kan de rem vastlopen :o
 
Dat kan ook wel. Maar volgens mij maakt dat niet zoveel geluid dat het hoorbaar is met 80km/h.


Bekijk je achterband of er slijtage op de zijkant zit.
Ooit heb ik een CMX250 gezien waarbij de achterspadbord bevestiging tegen de achterband aan kwam. (men heeft een te lange bout gemonteerd. Van buiten niet zichtbaar maar de bout aan de binnen kant van de spatbord stak zover dat het tegen de achterband aan kwam)


Ik zal nog even je post doorlezen van vroeger misschien dat ik meer informatie kan lezen daar over het probleem. Breng anders je motor langs een motorzaak, voor de zekerheid.
 
jaa hebbes. het was idd een droge kilometertellerkabel. het geluid komt min of meer uit de cockpit, of hoe je het noemt.

morgen even beetje smeren. gelukkig niks uit het blok of van de wielen.

bedankt!
 
ja tijdje geleden al gevonden.. t is idd de tellerkabel. met het brommertje nooit gehad, en had het daar ook niet zo snel gezocht eigenlijk. even smeren en klaar is poedel.

en nu de sneeuw nog weg!
 
Terug
Bovenaan Onderaan