Scheur in achterbrug gsxr750...en VRI

Lennert

MF'er
6 feb 2004
219
0
Moerbeke
Bij het kuisen van mn motor het volgende geconstateerd...
full


Iemand ervaring mee?

Ook heb ik het volgende ontdekt,in mn balhoofd en mn blok staat VRI,in mn balhoofd is dat met puntjes derin geslagen en in mn blok staat dat gekrast. Ooit iemand van gehoord?


Thanx
 
Is een 99er,het is langs de beide kanten van de brug. Als er iemand eens kan kijken naar zijn achterbrug of ie het ook heeft dan moet ik me geen zorgen meer maken...


Alvast Bedankt,


Lennert
 
Als er iemand eens kan kijken naar zijn achterbrug of ie het ook heeft dan moet ik me geen zorgen meer maken...

Beetje erg gevaarlijke manier van denken vindt ik.

Denk je dat die scheuren erin horen ofzo? Die brug is dus gescheurt aan beide zijden rondom het naaldlager wat erin zit.

Als ik dat zou hebben zou ik me zeer ongerust maken omdat er een gevaarlijk mankement in m'n brug zit.

Als nog meer mensen hier last van hebben betekend dit alleen maar dat het een gevaarlijke constructiefout is, en niet dat het dan ineens in orde is.

Ik zou maar 's op zoek gaan naar een andere achterbrug die niet gescheurt is.
 
Je kunt ook eens contact met de importeur opnemen. Al is de motor uit '99, dit lijkt me niet normaal..... en is mogelijk een bekende klacht.

Ben het met René eens, dit is niet het soort probleem waarmee je vrolijk doorrijdt.....
 
Er zijn ook veel slopers, die hun onderdelen merken, omdat het nogal eens voorkomt, dat iemand een onderdeel koopt en dan later terugkomt met de mededeling dat het onderdeel stuk is (Na natuurlijk de grote wisseltruc uitgevoerd te hebben) :X

Je hebt toch geen fiets, die na een crash met van allerlei onderdelen weer opnieuw opgebouwd is. ?


Toevallig voorweinig op de kop getikt in Eindhoven :?
 
2 mogelijkheden: Brug demonteren en de scheuren door een pro laten dichtlassen, mogelijk kun je dan door vervorming nooit je lagers meer vervangen. Andere mogelijkheid: eentje van de sloop erin. In ieder geval hier niet mee blijven rijden.

Succes, Marco.
 
Dichtlassen en een groter lager erin / dichtlassen en een busje erin..... |(


Waardoor zou die scheur ontstaan zijn denk je? Waarschijnlijk niet omdat de wanddikte van die brug ter plaatse van het lager zo lekker overbemeten is....



Met een groter lager/busje hou je nog minder vlees over, scheurt-ie tenminste nog wat makkelijker de volgende keer. :z
 
Ik denk dat een andere brug het meest verstandige is.
Aluminium scheurt alleen maar verder uit. Bovendien wordt het slechter als daar ook pekel etc in komt, dat blijft misschien ook nog ergens staan.
Lassen is misschien een optie maar dat moet bij een vakkundig bedrijf gebeuren. Je brug zou dan misschien ook nog uitgegloeid moeten worden om lasspanningen kwijt te raken. Lasspanningen in alum. kunnen zo het met doen scheuren zonder uitw. belasting.
 
een nieuwe brug is de beste optie, je moet verder lassen dan je kan zien met het oog want die scheur loopt verder dan je denkt en als dat niet volledig is dichtgelast dan scheurt hij gewoon terug opnieuw open.
 
Terug
Bovenaan Onderaan