Scheur in frame (2de frame op 1.5 jaar tijd)

Deknaller

MF'er
5 jun 2006
127
0
Ossendrecht
Raar maar Waar..

Anderhalf jaar gelden heb ik een topic geopend genaamt Kapot frame
Er zat toen een scheurtje in mij frame van mij kawa zx6r 95'
Ik heb destijds een splinter nieuw frame gekregen na heel wat gezeur.

En dan nu het bizare

Ongeveer anderhalf jaar later haal ik mij motor na een korte winterstop van stal
En begin ik hem een beetje te poetsen enzo
En zie tot mijn grote verbazing dat er in mijn AnderHalf Jaar Oude Frame weer een scheur zit en opnagenoeg dezelfde plek maar nu aan de bovenkant B|
Nu ben ik weer maar eens op internet rond gaan kijken en heb gezien dat er meer mensen zijn met het zelfde probleem met scheuren van een Kawa frame.
Nu zou ik graag met mensen in contact willen komen die dezelfde ervaringen hebben met dit nog al Grote probleem.

Misschien zit er bij kawa toch iets goed mis met de het produceren van hun frames.
want als een frame van nog geen anderhalfjaar weer gaat scheuren op zogoed als zelfde plek zit er toch iet goed fout in mijn ogen

Dus als er meer mensen zijn met dit probleem of hebben gehad
Zou je het mij dan even willen laten weten.

Zodat we er samen werk van kunne maken
Want samen sta je nu eenmaal sterker.


Mvg van Deknaller
Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
En sowieso; een frame zou bij normaal weggebruik niet mogen scheuren.. Zo'n fiets is op de markt gezet als racer en komt dus bloot te staan aan grote krachten tijdens acceleratie, remmen en bochtenwerk. Mocht je heel erg veel wheelies slecht landen kan ik me er iets bij voorstellen dat het ooit gebeurt maar dan zou je ook heel erg veel balhoofdlagers moeten vervangen..

2tall: is jouw frame nog exact hetzelfde als toen je het ontdekte of is het nog verder gescheurd?
 
Laatst bewerkt:
gisterenavond verder gescheurd.. 150 km door bels gedaan, rotwegdek daar :S
Maar heb net op aanraden van mercury gebeld met de tech. adviseur.. en ga hem nu mijn gegevens mailen, dan gaat hij kijken wat hij voor me kan doen ;)
 
Ik zou er niet meer mee rijden, naarmate die verder scheurt, wordt de sterkte minder, zodat die sneller scheurt, waardoor de sterkte verder afneemt, totdat je twee motorfietsen hebt.

Het ziet eruit als een vermoeiingsscheur, mooi in de knik van het frame, zal een combinatie van belasting en trilling zijn. Als Kawasaki zou ik er niet trots op zijn.
 
Het fijne is dat in 2008 cijfers niet meer overtuigen.

Je hebt bijvoorbeeld te maken met het weerstandsmoment tegen buiging.

Formule: W = 1/6 * b * h * h.

Waarbij b de breedte is van de framepijp, h de hoogte.

Meet de originele maten eens na en doe de formule, en doe het nog een keer met h als resterende hoogte boven de scheur. Het verschil is wat je in soliditeit kwijt bent.

Voor de rest is verder rijden een keuze.
 
dat is mooi k*t ik heb het ook gehad op dezelfde plek :(
maar bij mij was hij minder ver ingescheurt ik heb het laten lassen door nico bakker
een jaar of 4 terug sinds dien niks meer aan de hand en ik rij er echt niet rustig mee
ps ik ben wel benieuwt of kawasaki je goed gaat helpen
 
In 2001 heb ik een ZX-6R uit 1996 gehad met hetzelfde verhaal; zelfde scheur op zelfde plek.
Dat was een duitse import motor met alle boekjes en in perfecte staat. kawasaki nederland gebeld; ze beweerden dat mijn motor een lesmotor was geweest. gebeld met alle 3 de oude eigenaren; was slap gelul, allemaal particulieren.
Daarna druk uitgeoefend, ze wilden alleen korting verlenen op een nieuw frame, kwam normaal nooit voor....
Uiteindelijk is de motor gesloopt en verkocht in delen.

Mijn advies; plaats je verhaal in elk motorblad en op elke motorforum. Worden ze vanzelf wakker bij kawasaki Nederland. Dit soort -negatieve- publiciteit wil elk bedrijf voorkomen en netjes oplossen.
 
Ja, k ga contact opnemen met de consumentenbond enzo.. hoop dat dat wat druk zet..

consumentenbond kan alleen advies geven. verder doen ze niets.
heb er ervaring mee dus moet je daarin helaas teleurstellen.

Wat je wel kan doen is via een rechtshulp wat voor elkaar proberen te krijgen.
Echter is het verstandig dat je dit met meer mensen gaat doen.

Alleen sta je zwak. Samen sta je sterk!
 
Zo, ik ben weer op mijn werk, k ga over 2 uurtjes maar weer eens bellen met de mensen van kawasaki, en heb het er gisteren met mijn ouders over gehad, en kan zo idd niet verder rijden, ik durf de snelweg niet op in ieder geval.. Dus ik ga ze gewoon flink onder druk zetten, k ga ze vertellen dat het een bekend probleem is, en dat ik op MF zit, en dat als ik vandaag niet hoor hoe ze het op gaan lossen, dat ik de rechtsbijstand in ga schakelen..
K wil liever niet dood namelijk :+
 
Nou breekt mijn klomp helemaal:
krijg een mailtje terug van kawasaki met het volgende:
Geachte heer de Reuver,

Wij hebben geen historie in onze systemen van het opgegeven kenteken.
Het is mede daarom moeilijk vast te stellen wat hiervan de oorzaak kan zijn.
Mogelijk is de machine na een schade in het verleden niet voldoende hersteld.
Wij adviseren u om uit te kijken naar een nieuw frame of wellicht is het mogelijk deze te laten repareren.
Voor een reparatie/vervanging kunt u het beste contact opnemen met een officiele Kawasaki dealer.
Een Kawasaki dealer bij u in de buurt vindt u op: http://www.kawasaki.nl/dealers.asp

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd verblijven wij.

Met vriendelijke groet,

Corné Hogenes
Technical Service Specialist NL
Technical Service Department

Kawasaki Motors Europe NV
Branch Benelux
Diamantlaan 14
2132 WV HOOFDDORP
 
Tja...t gaat hier uiteindelijk om een 13 jaar oude motor dus ik begrijp wel dat Kawasaki zich niet genegen voelt om je een frame cadeau te doen....de garantie termijn is inmiddels al enige tijd verstreken nietwaar?
 
Als er meerdere gevallen bekend zijn lijkt dit een structureel probleem waar ze na de garantieperiode vast wel iets aan hadden gedaan uit coulance maar niet na 13 jaar...

Anderzijds mag je verwachten dat een frame niet mag scheuren bij normaal gebruik en binnen een redelijke termijn maar: wat is normaal gebruik en hoe toon je dat aan? En wat is een redelijke termijn?

Lastig verhaal....snap dat je baalt.....
 
ja, door die 25KW KAN ik niet eens gek doen, al zou ik het willen..
Rijdt hooguit 150km/h voor lange termijn, wheelies komt ie niet aan, en stoppies, tjah, dat heb ik nog nooit geprobeerd zelfs.. dus ik zou niet weten wat er dan voor raar gebruik bij is..
En daar komt nog eens bij dat het mijn enige vervoer is, en dat dat gewoon klote is, k heb geen geld om zomaar een nieuw frame of een andere motor aan te schaffen ... :?
Als ik nog een auto had ofzo zou ik zeggen, ach, regel het op mijn gemakje.. maar k heb geen zin om straks op de grond te liggen, en dan ook nog eens zonder motor te zitten!
Maar het hele verhaal draait nog steeds om het feit wie nou aansprakelijk te stellen, dus zo maar mijn rechtsbijstand even bellen.. die kunnen me dat vast zeggen..
 
Ja, dat is waar, maar er zijn toch meerdere gevallen bekend? en anders ga ik terug naar de handelaar, dan heeft die mij een schadefiets verkocht... :?
Lekker genaaid dus..

deze types staan er bekend om ik kwam er ook te laat achter was net buiten de garantie en dan kan je zo een verkoper wel wat aandoen.
ik kon dus fluiten naar mijn centen .ik kom zelf uit heerhugowaard en daar heb je nico bakker frame bouw zitten .en die heeft tegen mij gezegd dat het niet door een valpartij
gebeurt hoeft te zijn ik heb toen heel de motor gestript en het frame met rijwiel gedeelte naar bakker gebracht. zodat hij kon kijken of het toch echt niet door een klapper gescheurt was. en toen heeft hij hem voor mij gelast en dat is al een mooi tijdje terug en sindsdien geen rare dingen meer gebeurt
succes ermee ik weet niet of je al een tijd in het bezit bent van deze practige fiets ik hoop voor je dat het geregeld word voor je
 
Terug
Bovenaan Onderaan