Scheur in frame (2de frame op 1.5 jaar tijd)

Deknaller

MF'er
5 jun 2006
127
0
Ossendrecht
Raar maar Waar..

Anderhalf jaar gelden heb ik een topic geopend genaamt Kapot frame
Er zat toen een scheurtje in mij frame van mij kawa zx6r 95'
Ik heb destijds een splinter nieuw frame gekregen na heel wat gezeur.

En dan nu het bizare

Ongeveer anderhalf jaar later haal ik mij motor na een korte winterstop van stal
En begin ik hem een beetje te poetsen enzo
En zie tot mijn grote verbazing dat er in mijn AnderHalf Jaar Oude Frame weer een scheur zit en opnagenoeg dezelfde plek maar nu aan de bovenkant B|
Nu ben ik weer maar eens op internet rond gaan kijken en heb gezien dat er meer mensen zijn met het zelfde probleem met scheuren van een Kawa frame.
Nu zou ik graag met mensen in contact willen komen die dezelfde ervaringen hebben met dit nog al Grote probleem.

Misschien zit er bij kawa toch iets goed mis met de het produceren van hun frames.
want als een frame van nog geen anderhalfjaar weer gaat scheuren op zogoed als zelfde plek zit er toch iet goed fout in mijn ogen

Dus als er meer mensen zijn met dit probleem of hebben gehad
Zou je het mij dan even willen laten weten.

Zodat we er samen werk van kunne maken
Want samen sta je nu eenmaal sterker.


Mvg van Deknaller
Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Beste knaller,

Er zijn volgens mij wat \ en \ tagjes blijven hangen.

Groetjes,
Phatprob.


Ja? Waar dan? Ik vind het een overzichtelijk stukje tekst in tegenstelling tot mensen die niet eens de Nederlandse taal beheersen en nog nooit van interpunctie hebben gehoord.

<ontopic>
Wordt er niet op een één of andere manier veel spanning op het frame gezet door montage van het motorblok of iets anders? Ik heb dit gehad met de ophangpunten voor het blok. Er zijn te dunne ringen tussen blok en frame gebruikt.
Kan je helaas niet echt verder helpen, aangezien ik niet deze motor heb.
 
Raar maar Waar..

Anderhalf jaar gelden heb ik een topic geopend genaamt Kapot frame
Er zat toen een scheurtje in mij frame van mij kawa zx6r 95'
Ik heb destijds een splinter nieuw frame gekregen na heel wat gezeur.
Alvast bedankt

Kawasaki moet weten van deze zwakke plek, ik heb meer van dit soort berichten gelezen. Vooral rond het balhoofd komen de scheurtjes.
 
Ik neem aan dat je frame gescheurd is aan de onderkant waar de airbox het frame in komt?
Heb meerdere 95ers bekeken en heb er diverse gezien met op dezelfde plaats scheuren.
Overigens als je weer een zelfde frame hebt gekregen, is het waarschijnlijk gewoon een frame uit 95 wat kawasaki nog had liggen. Tenminste ik zou er niet vanuit gaan dat ze nu speciaal een nieuw frame maken voor je.

Dus waarschijnlijk heb je gewoon een "nieuw" oud frame gekregen wat op dezelfde manier is gelast en wat dezelfde zwaktes vertoont.
 
Heb ik ook gehad met een '95-er, had hem gekocht (zonder garantie) om een circuitfiets van te maken en kwam er binnen een week na aankoop achter toen ik de kuipen eraf had gehaald om hem een beurtje te gaan geven en circuitkuipen te gaan monteren.
Terwijl ik met de verkoper in gesprek was over het probleem en de oplossing ook hier en daar wat info gevraagd en wist binnen een week al van minimaal 3 andere gevallen...
Sommige kregen idd een nieuw frame, ook gehoord dat ook die weer scheurden net als nu bij jou is gebeurt heb ook gehoord dat jongens het lieten lassen en vrolijk verder reden maar al met al lijken die frames (van ZX-6R van '95-'97) dus een serieus zorgenkind !
Al met al was ik blij dat ik de koop ongedaan kon maken (verborgen gebrek) en mijn geld terug kreeg.

Als je de zoekfunctie gebruikt kom je hier nog wel wat erover tegen.
Sterkte ermee !
zo was de mijne ;(
full
 
Ik heb dit ook!!!
Ben nu in contact met kawasaki, maar met e-mail bereik je ze niet op de een of andere manier... dus ik ga vanmiddag maar eens bellen..
Heb jij enig idee wie ik moet hebben bij kawasaki? en heb je daar e-mail of telefoonnummer van?
Anders voeg me even toe op msn(staat in mijn profiel)
Is ontdekt nadat ik een jaar die motor heb (op 25KW dus daar kan het niet aan liggen)
toen er een nieuwe voorband op moest, en de kappen eraf moesten.. baal hier echt van omdat het mijn enige vervoer is.. ;(
Heb hem bij een dealer gekocht, maar die heeft tegen me gezegd dat deze fiets nooit schade heeft gehad enzo.. heb er zelf ook nooit een ongeluk ofzo mee gehad.. en k trek geen wheelies ofzo..
*heb ook geen autorijbewijs..

Groeten Nick

IMG_1317.jpg

IMG_1319.jpg

IMG_1321.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aparte plek voor n frame om spontaan te scheuren...je zou denken dat hij op of langs de las scheurt, dat zie je tenminste wel vaker.

Ik heb bij 2 GSX600 SRAD's gezien dat de achterbrugdelen uit het gietstuk gescheurd waren...op alle 4 de punten! :N
 
Ja inderdaad, en het is voor zo ver ik weet geen schadefiets, heeft de verkoper tenminste gezegd, heb hem gevraagd of hij ooit schade gehad heeft..
En heb er zelf ook nooit rare dingen mee gedaan, k kom niet boven de 180 km/u uit.. en dan moet ik echt goed mijn best doen om dat te halen, meestal rijdt ik max 150, en daar zou zo'n frame toch wel tegen moeten kunnen zou je zeggen :o
 
nja, mijn zx6r is een circuitfiets, en ik rij eerder 150 gemiddeld :+
dus ik denk dat je er een beetje geluk mee moet hebben
en wat ik ervan gehoord heb, hoeft het ook helemaal niet door een ongeluk oid te komen
kan zo spontaan ontstaan -O-
 
Heb net gebeld met kawasaki..
En die zeggen dat ik contact op moet nemen met een dealer..
Heb zelf bij DIVMO gewerkt, die kawa dealer is, maar ben daar niet zo heel tevreden weg gegaan, dus ik ga nu ff mailen naar van der heijden en motorhuis eindhoven
 
Heb net gebeld met kawasaki..
En die zeggen dat ik contact op moet nemen met een dealer..
Heb zelf bij DIVMO gewerkt, die kawa dealer is, maar ben daar niet zo heel tevreden weg gegaan, dus ik ga nu ff mailen naar van der heijden en motorhuis eindhoven
Bel nog ff een keer, en vraag of je doorverbonden mag worden naar de technisch adviseur, of naar de afdeling garantie!

Zorg ff dat ze je op mail willen zetten wat ze dan tegen je gezegt hebben (of op fax). (mits het van belang is uiteraard)

Als je een nieuw frame krijgt, moet het gewoon voldoen aan bepaalde eisen, en mag echt niet binnen 1.5 jaar breken!
 
en daar ben ik het helemaal mee eens !!! :+
ff afw88 of 1 van de dealers me wil helpen..

Dealers zeggen vaak dat het niet onder garantie valt, ze verdienen er namelijk niks aan als ze je helpen (het uurloon dat je vergoed krijgt, en het aantal uur wat er voor staat is namelijk niet genoeg)
 
Terug
Bovenaan Onderaan